Jump to content

Recommended Posts

Hej

håller på och kollar på en Mustang GT 2012 som saknar krängningshammare fram (swaybar), dvs den som är ovanför motorn.

Har hört från en bekant som köpte sin mustang av en handlare i Fagersta att Mustanger som saknar den har troligen varit med om en olycka.

stämmer detta?

sen saknar bilen carfax, dvs söker jag på regplåten så kommer jag fram till Baotian och inte en Mustang. men på trafikverket så ser det korrekt ut.

Ringde Trafikverket och bilen har inte ställts på i sverige tidigare, men han såg inte när den importerades.

jag får ringa bilfirman och få VIN-numret. tack

men är det korrekt att alla Mustanger ska ha Front Sway bar?

Nu har ja VIN-numret, vet någon vart man kan söka upp info om man har de?

sen fick jag också reda på att bilfirman har importerat den och dom har inte fått carfaxen ännu, den blev registrerad den 22a juni i år. så det förklarar den biten.

1zvbp8cf0c5278355

Nu har ja VIN-numret, vet någon vart man kan söka upp info om man har de?

sen fick jag också reda på att bilfirman har importerat den och dom har inte fått carfaxen ännu, den blev registrerad den 22a juni i år. så det förklarar den biten.

1zvbp8cf0c5278355

Man använder i första hand GOOGLE på VIN, i andra hand carfax.

Så här såg den ut i USA efter att blivit "påbackad"

http://www.s2cars.com/ford/mustang/14596545

Skrämmande att se. Uppmärksamt att se att det saknades krängningshämmare dock...

Tror inte många köpare letar efter den, det första man gör...

Spontant känns det ju som att den bilen mer hör hemma på skroten än hos en bilhandlare i Sverige.

Vad stod det i Carfaxet? Var det "structural damage" och "airbag deployment"?

På bilderna ser balkar och sånt väldigt krokigt ut. Var karosspassningar bra i övrigt? Lika mycket glipor mellan huv och skärmar och mellan huv och dörrar...?

Imponerande arbete de har gjort, de som reparerat bilen men samtidigt väldigt skrämmande. Lite så att man undrar vad man själv åker runt i, men egentligen vill man väl kanske inte ens veta... Usch!

ok, jävlar, den sidan kommer jag att spara www.s2cars.com

jag har ju gjort en del förforskningar och kollat på många recensioner på Mustanger, Challengers och Camaroes. Men som jag förstår så är följer inte Krängningshämmaren med per default. Fast de va ju det som behövdes för att jag skulle rota runt lite mer.

Carfaxen på den här bilen saknades, det sa säljaren själv också. anledningen var att den var så pass ny importerad.

Men jag fick tag på USA-carfaxen genom att slå upp VIN numret på DMV(Departement of Motor and Veichles) i USA.

Men som ni ser så är det mer än bara "Kofångaren" som är bytt på bilen, de var det säljaren sa. hela framdelen ser ut att vara komprimerad, jag skulle inte vilja köra runt i den bilen och krocka in i något.

men nej, med blotta ögat såg man INGET fel. När jag körde bilen verkade inget fel heller.

min fråga är, är majoriteten av Mustangerna i Sverige krockade i USA och skickade till oss?

har pratat med en gubbe som äger en bilfirma i Fagersta, han specialiserar sig på att köra krockade mustanger från USA och reparerar dom här.

enligt honom så får en bil som är krockad i USA inte köras där efter reparation.

USA är ett stort land med många delstater.

I vissa delstater kan man reparera och återregistrera en "salvage" (skrot).

Den kan sedan endast registreras i de delstater som tillåter återinförande (reparerade) "salvage" bilar.

För varför ska alla stater följa samma regler.

USA är ett stort land med många delstater.

I vissa delstater kan man reparera och återregistrera en "salvage" (skrot).

Den kan sedan endast registreras i de delstater som tillåter återinförande (reparerade) "salvage" bilar.

Det händer i Sverige också! Försäkringsbolag som inte vill betala för att reparera "Svenska" bilar för att kostnaden blir för stor! Då får man ersättning!

Sen köps bilarna upp och repareras av bil-firmor och säljs ganska dyrt! Helt lagligt....

kan ju säga att min förra bil blev stulen på verkstan, Försäkringen löste ut den och jag fick även 20% mer än vad jag betalade för den också. gick ju bra de där

vet dock inte vad som hände med förra bilen, den är nog i öststaterna :(

Men, att de ska va så svårt att köpa en jänkare, ja har hållit på i över en månad nu o de enda jag har att visa är att jag blivit jäkligt bra på kolla upp info om bilarna och ställa rätta frågor.

Det var jag som va helt ute, jag tänkte på Fjäderbenstag. Visar sig nu att den inte hänger med per default på alla mustanger. du behöver nog ha GT Premium paketet eller liknande för att den ska finnas. dvs, ser man en mustang utan Fjäderbenstagen så behöver inte de betyda att den har krockat.

aja jag har en ny mustang i siktet. en GT 2011 som gått 4500mil för 250k

Aha! Nu är jag visserligen väldigt nybliven Mustangägare själv, men trodde du hade varit under bilen och krupit :), var därför jag tyckte att det var väldigt uppmärksamt av dig att upptäcka på en salubil...

Fjäderbensstag tror jag inte heller är standard. Finns inget på min heller, fast den är av lite äldre datum närmare bestämt 2006.

Om man däremot provar att googla "Mustang Engine 2012" eller liknande så ser man massor av motorrum och många har inte något fjäderbensstag.

Anders, ja nu efterhand förstod jag att den inte följer med bilen. Men krängningshammaren kan man ju se ovanifrån också :)

Ja får tacka för hjälpen, jag letar vidare. nu är jag inne på en Camaro som är till försäljning.

Om man Monterar på ett fjæderbensstag behøver man då justera hjulviklar ? Du ær væl tvungen att skruva av samtliga muttrar på tornet eller rør sig inte fjæderbenet alls då man skruvar bort muttrarna ?

Mvh: Anders

Sent from my iPad using Tapatalk

kan ju säga att min förra bil blev stulen på verkstan, Försäkringen löste ut den och jag fick även 20% mer än vad jag betalade för den också. gick ju bra de där

vet dock inte vad som hände med förra bilen, den är nog i öststaterna :(

Men, att de ska va så svårt att köpa en jänkare, ja har hållit på i över en månad nu o de enda jag har att visa är att jag blivit jäkligt bra på kolla upp info om bilarna och ställa rätta frågor.

Det är faktiskt inte svårare än att gå in på carfax.se när man hittar en bil som man kanske är intresserad utav så har du den svenska och amerikanska carfaxen direkt..

Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • 2 weeks later...
Vad heter firman som säljer bilen? Andfolks? (Eller hur det nu stavas )

Jag är tydligen inte så duktig på det här med forum.......

Hej

Är inte Andfolks en bra firma? De har några fina bilar just nu

Mvh Magnus

Jag är tydligen inte så duktig på det här med forum.......

Hej

Är inte Andfolks en bra firma? De har några fina bilar just nu

Mvh Magnus

De säljer mestadels krockade mustanger iaf de som jag har kollat upp där. Fast jag har ingen aning om hur bra llagade de har blivit, Resten är ju upp till var och en om man vill köra runt med en sån bil. Jag själv har valt att inte handla med dem

Jag är tydligen inte så duktig på det här med forum.......

Hej

Är inte Andfolks en bra firma? De har några fina bilar just nu

Mvh Magnus

I princip alla Mustanger som passerar genom Andtfolks bilhall har Salvage title.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...