Jump to content

Registreringsbesiktning för en -70


Recommended Posts

Har själv en 70:a cab. Inga problem. Både vita och gula blinkers fram är OK. Dock inte parkeringsljus. De skall vara vita, så byt till vita lampor om parkeringsljuset är detsamma som blinkers. Jag har även kopplat de gula sidopositionsljusen fram, som blinkers, då jag tycker originalen under kofångaren fram syns för dåligt.

Eftersom du skriver att du måste göra en registreringsbesiktning antar jag att det är en importbil. Se till att du får chassinumret (VIN) instansat på lämplig plats i motorrummet om det inte redan finns synligt, den popnitade plåten i vindrutans nedre vänsterkant är inte tillfyllest längre enligt nya direktiv till besiktningsorganen sedan juli 2014. Återkom gärna med frågor. På detta forum finns mycket kunskap och vi hjälper dig gärna. Och så vill vi naturligtvis se bilder på din nya pärla.

Link to comment
Share on other sites

Ja den är direktimporterad från usa.

Det spelar alltså inte så stor roll vart chassinummret sitter?

Har fått besiktningstid den 27 Juli så jag har ett litet tag kvar på mig.

Är det något mer speciellt man bör tänka på som är olika från USA och här? Förutom reflexer bak och hastighetsmätaren.

Självklart kommer det bild på den bara jag hunnit installerat mig på denna sida :)

Link to comment
Share on other sites

Inte direkt. Det skall sitta på en plats, som är integrerad med chassit. Med det menar jag att den skall inte sitta på en del som är lätt att byta ut.

På en gammelbil är det inte mycket, som behöver årgärdas, till skillnad från en ny bil, som måste EU-anpassas. Röda blinkers bak är t.ex helt OK. Reflexer bak har jag aldrig haft problem med, kanske de finns i baklysena.:confused:

Hastighetsmätaren måste ha markeringar för km/tim. 30, 50, 70, 90, 110, bör räcka tror jag. Annars finns det eftermarknadsskalor i km/tim man kan sätta över miles-skalan. Observera dock att vägmätaren fortfarande mäter miles.

Link to comment
Share on other sites

Jag säger det igen... Stansa INTE in chassinr på en väl synlig plats under huven!! Det ser för jävligt ut! På min Dodge är det instansat i ramen ovan höger fjäder fram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...