Jump to content

Recommended Posts

På min mustang av 2006-års modell, lyser instrumentbelysningen hela tiden? Upptäckte detta, när jag körde genom en tunnel. Omöjligt att släcka ned, även om jag inte har strålkastarna tända. Har mycket svårt att tänka mig, att detta är standard.

Mycket märkligt? Att instrumentbelysningen tänds när man slår på strålkastarna är en självklarhet, men att det lyser kontinuerligt är för mig en gåta? Hur tänkte man på Ford? Det kan ju omöjligt vara en lag i USA!

Det är ju så svårt att se hastighet osv annars. Belysningen dimmas ju ner kraftigt när man slår på utvändig belysning och då ser inte jag hastigheten om jag har solglasögon på...

På min mustang av 2006-års modell, lyser instrumentbelysningen hela tiden? Upptäckte detta, när jag körde genom en tunnel. Omöjligt att släcka ned, även om jag inte har strålkastarna tända. Har mycket svårt att tänka mig, att detta är standard.

Är det ett stort problem? ;)

Jag har samma funktion på min bruksbil. Med automatljuset på går instrumentbelysningen igång så fort man kör i en tunnel. I dagsljus slocknar den. Sitter väl någon ljusavkännare någonstans som reglerar detta. Är du verkligen säker på att den lyser även i dagsljus?

Tack för Din synpunkt. Jag har faktiskt ingen aning om, den lyser i dagsljus. Anledningen är, att jag än så länge bara har kört i solljus och då lägger man inte märke till om det lyser. Jag skall nu kontrollera detta. Tack än en gång för tipset!

Kan ju passa på att fråga om mitt lilla problem då. Min instrumentbelysning funkar inte alls, vilket läge jag än väljer på ljusknappen. När jag fick bilen funka det ibland med skymningsavkänningen och gick igång sen har den lagt av helt. Kan det ligga i själva ljusknappen, nån som har råkat ut för detta?

• Like 1