Jump to content

Ny medlem från Kalmar med Mustang -65 (Race)


Recommended Posts

Jag är ny medlem i klubben sedan någon vecka, och gläder mig att ha en Mustang. Jag träffade några medlemmar i somras nere i Kristianopel (Blekinge) då de hade träff där. Jag bjöd hem några av dessa personer för att visa upp min raritet, och fick även info om klubben, (och att jag borde bli medlem)

Då jag sysslar med historisk racing blev även detta inköp anpassad till Racinghistriska Klubbens tävlingsserie, och där vi kör bilar enl de homologeringar som gällde på den tiden och som aktuell bil erhöll då bilfabrikanterna ville delta i diverse race runt om i världen. Jag kör f.n. med Mini Cooper S -64, och en Fiat Abarth 1000 TC -65, men kände att nu var det dags att få se racerbanorna lite genom sidorutorna också.

Bilen som jag kommit över är i absolut mint condition. Det är en HT, och där bilens färg är Wimbledon White med tillhörande blåa stripes. Motorn är en 289a, och den är f,n, uppe i Stockholm hos den kände V8-trimmaren Christer Säfström för en kärleksfull behandling, och där resultatet ska bli en motor på ca 380 hkr, och förhoppningsvis en bra driftsäkerhet.

Bilen ska under nästa  tävlas med inom RHKs racingserie, ev något race i Copenhagen Historic, och även kanske en tur ner till Spa eller Nurburgring, till någon av deras historiska racehelger.

Per Skårner 

IMG_0026.JPG

I verkstaden.jpg

IMG_0027.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...