Ung och dum Posted December 3, 2015 Report Share Posted December 3, 2015 Tjena, tänkte höra vad som skulle vara de bästa att göra i min sits. Har en -67 Fastback som jag tänkte fixa upp och ha som brudmagnet, dock så är det iprincip bara ett skal (bakaxel, Bromsar, styrning finns). Köpte senare en billig (?) -69 för 7000€ för att plocka delar från den (motor, avgassystem och mellanaxel mm.) och stoppa i -67an. Dock så tycker jag att 69an är riktigt fin i chassit och inredningen är det inte mycket fel på heller. Om jag nu skulle få -69an såld till ett vettigt pris så kan de ju löna sig att fixa upp smådetaljer så som smålampor, kråm detaljer osv. Hur mycket ligger en -69a med en 351 på i hyfsat bra skick? Får jag mer än 7000€? Vad skulle ni ha gjort i min sits? Är säkert uruselt förklarat så fråga på om det är något jag missat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R Posted December 3, 2015 Report Share Posted December 3, 2015 Hej är bilarna registrerade finns papper på dom ,67 an FB borde ju vara värd en del ,är det en gammal race bil ? mvh Hans R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ung och dum Posted December 3, 2015 Author Report Share Posted December 3, 2015 44 minutes ago, Hans R said: Hej är bilarna registrerade finns papper på dom ,67 an FB borde ju vara värd en del ,är det en gammal race bil ? mvh Hans R Japp, 67an är en gammal racebil. Papper finns på båda, 69an är bara att vägas och besiktas. 67an är det lite krångel med då det står att det är en 65 hardtop i papprena, undrar då om det är någge pappers strul eller om man kan ha byggt om en 65a till en 67a? Måste kolla mer in på de. Dock var en besiktnings kille och tittade på den och den ska gå igenom besiktningen endå. Vad ligger värdet på dom så som de är nu tror du? Är lite rädd att jag köpte 67an för dyrt, så verkar de flesta tycka iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R Posted December 3, 2015 Report Share Posted December 3, 2015 Hej ja du 69 an är väl inte så het ,men är den orginal så borde den vara värd ? kolla vad dom säljs för 67 an är nog värd en del när den är kör duglig, är dom svensk reggade eller ? mvh Hans R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ung och dum Posted December 3, 2015 Author Report Share Posted December 3, 2015 10 minutes ago, Hans R said: Hej ja du 69 an är väl inte så het ,men är den orginal så borde den vara värd ? kolla vad dom säljs för 67 an är nog värd en del när den är kör duglig, är dom svensk reggade eller ? mvh Hans R 69an har varit svensk reggad har jag för mig då han som jag köpte den av hadde precis fått den från Sverige när jag köpte den, väger in den och reggar den på Åland så då blir den finsk. 67an är har varit finsk reggad fast har varit avställd sen 1983 har jag för mig, är typ 10 ägare och deras papper att hålla koll på, men sen blir den nog också finsk reggad. Borde jag alltså plocka motor och mellanaxel från 69an och kasta i 67an? Kan man sälja ett 69ans chassi för en vettig peng? Hadde gärna tagit mera från 69an, synd bara att inte mycket passar mellan 69an och 67an Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R Posted December 3, 2015 Report Share Posted December 3, 2015 Hej eller fixa 69 an och sälj den, och fixa 67 an och behåll den det skulle jag göra, finns inte någon snyggare bil tycker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted December 3, 2015 Report Share Posted December 3, 2015 69 HT är inte värd mycket och priset är nog däromkring...Lägga pengar på den får du marginellt tillbaka på om du vill sälja sedan 67 Fastback mycket hetare men som racebil kräver det stor budget få ordning....En massa tid också! Jag skulle sälja av båda och sedan köpa den bil jag verkligen vill ha så slipper du bekymmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ung och dum Posted December 3, 2015 Author Report Share Posted December 3, 2015 54 minutes ago, Per Berglund said: 69 HT är inte värd mycket och priset är nog däromkring...Lägga pengar på den får du marginellt tillbaka på om du vill sälja sedan 67 Fastback mycket hetare men som racebil kräver det stor budget få ordning....En massa tid också! Jag skulle sälja av båda och sedan köpa den bil jag verkligen vill ha så slipper du bekymmer De värsta är ju att jag vill ha 67an, blir då antagligen att ta allt som passar ur 69an och stoppa in i 67an, sedan säljer jag väl den tomma 69an. Har inte planer på att göra 67an till något originalskick men har inte tänkt att det ska bli billigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan CMC 391 Posted December 4, 2015 Report Share Posted December 4, 2015 Ser du har kommit fram till rätt svar själv, satsa på 67:an alla gånger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jba6901 Posted December 4, 2015 Report Share Posted December 4, 2015 Kolla chassienumret på 67an om det indikerar att det stämmer med karossen! Om inte är den troligast falskskyltad och är då väldigt svårsåld. Skickat från min SM-G928F via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ung och dum Posted December 4, 2015 Author Report Share Posted December 4, 2015 1 hour ago, jba6901 said: Kolla chassienumret på 67an om det indikerar att det stämmer med karossen! Om inte är den troligast falskskyltad och är då väldigt svårsåld. Skickat från min SM-G928F via Tapatalk Chassinummret på vänster sida stämmer med papprena, dock ska det finnas ett nummer under plåten på höger sida som jag måste kolla. Besiktningsmannen sa att de ska gå att besikta. Dock skulle det kunna stå rätt i papprena, för mig spelar det igentligen ingen roll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 Posted December 5, 2015 Report Share Posted December 5, 2015 Helt klart att karossen har fel papper . att en besiktnings man säger att det inte ska vara några problem ofattbart... den som godkänner bilen vid en bes måste väl göra tjänstefel då det är helt klart en annan bil som står i papperna. att bygga om en ht till fastback är inga problem men vem skulle även bygga om till en annan årsmodell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ung och dum Posted December 5, 2015 Author Report Share Posted December 5, 2015 2 timmar sedan, CMC-49 said: Helt klart att karossen har fel papper . att en besiktnings man säger att det inte ska vara några problem ofattbart... den som godkänner bilen vid en bes måste väl göra tjänstefel då det är helt klart en annan bil som står i papperna. att bygga om en ht till fastback är inga problem men vem skulle även bygga om till en annan årsmodell. Tyckte själv att det var konstigt men han tyckte att sålänge chassienumret stämde så skulle den gå att besikta. Tror han räknar det som ett ombygge. Inte kan det väl vara papprena det är fel i? Hadde även över en ganska duktig mustang-nisse och tittade på den, han sade att chassienumret hörde till en 67a. Vet inte riktigt vad jag ska tro, ska dyka längre ner i soppan och rota o se om man får fram något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB Posted December 5, 2015 Report Share Posted December 5, 2015 Är bilen ursprungligen importerad till Finland från USA? 65 HT i reg-beviset och chassinummer från en '67? Låter som om bilen tagits från USA och blivit importerad som racebil eller som reservdel för att undvika bilskatt. Är hyfsat säker hur man gjort/varför det finns dokumentering för en 65'a, men det vill jag inte gå in på här. Tro inte på en enskild besiktares muntliga utlåtande. Det finns en uppenbar risk att du åker på en bomb här. Utan att veta mera eller ha sett bilen, går vi inte in på detaljer här, men var försiktig nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atti Posted January 13, 2016 Report Share Posted January 13, 2016 Ursäkta en dum fråga, du blandar väl inte ihop modell koden (65A) med årsmodellen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ung och dum Posted January 16, 2016 Author Report Share Posted January 16, 2016 On 2016-01-13 at 22:34, Atti said: Ursäkta en dum fråga, du blandar väl inte ihop modell koden (65A) med årsmodellen? "vehicle warranty number" Börjar på 5, vilket borde betyda att det är en -65a har jag för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atti Posted January 17, 2016 Report Share Posted January 17, 2016 Helt rätt, det var ett longshot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted January 19, 2016 Report Share Posted January 19, 2016 65A är karosstyp = HT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.