Jump to content

TheBullitt

Recommended Posts

Hejsan Mustangvänner!

först vill jag önska er en god jul och ett gott nytt år. Jag håller på med Cobran nu i vinter och ska sätta på en strömbrytare men problemet är att den inte passar på minuspolen då den är alldeles för small. Har någon något tips på hur man kan få den att passa och hur ni gör det??

//Axel

sku_342033_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Axel!

Jag har haft samma problem. Försökte bända ut gapet, vilket gjorde att den gick sönder. Har för mej
att det finns en för minus och en för pluspol. Den ska däremot sitta på minuspolen. Försök med en
rundfil, fila tills den passar.

Dessa batterifrånskiljare är tyvärr bara skit. När du har monterat den, (behövs för försäkringen) skruva
aldrig av den, det kommer bara att bli glappkontakt. Kontakterna oxiderar och det blir problem.

Mvh.
P-O

Link to comment
Share on other sites

För att slippa oxid lägger du på lite polfett . Det bör man alltid göra på batteriets poler, speciellt på en bil som körs lite. Skruva ur gröna skruven, fett på gängan och plattan. Blir det ändå dålig kontakt går det att använda en tandbricka under gröna skruven. Har provat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack för alla bra svar, men det jag menade också var att den smala biten på strömbrytaren som har ett hål i, där ska antingen pluskontaken eller minuskontakten sitta men kontakten är alldeles för stor för den, här på bilderna har jag försökt spänna pluspolen allt som går men strömbrytaren kan lätt glida igenom, vad kan jag lägga i mellan kontakten för att få den att passa eller kan jag bända på kontakten??

12573856_10206827582622389_6025140039943101933_n.jpg

12645184_10206827582262380_3391170775319131560_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kan kanske bero på att pluspol och minuspol är olika storlek sätt den på minus så ska du se att den passar. Fast du får nog bända isär det du skruvat ihop. Ibland är det bra att läsa instruktioner fast bara ibland :)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tack för svar, däremot den passade klart bättre på minus men nu är det stora problemet att den inte sitter tillräckligt hårt, utan när jag drar lite lätt glider den ur. Hur får jag den att passa och sitta åt, kan jag lägga något emellan?? 

Link to comment
Share on other sites

Det vet jag. Men jag trädde på strömbrytaren på minusskon och den passade som jag sa men den kan ändå dras ur från skon dvs den vill inte sitta åt fastän jag dragit ihop den till max, vad kan jag lägga emellan för att få strömbrytaren att sitta åt i minusskon?? 

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, TheBullitt said:

Det vet jag. Men jag trädde på strömbrytaren på minusskon och den passade som jag sa men den kan ändå dras ur från skon dvs den vill inte sitta åt fastän jag dragit ihop den till max, vad kan jag lägga emellan för att få strömbrytaren att sitta åt i minusskon?? 

Det är i minusskon som strömbrytaren inte passar. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...