Jump to content

Mustang GT 2015 små uppdateringar.


Carpimp

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har nu haft min Mustang GT i ungefär 3 veckor. Jag älskar bilen, den är hur rolig som helst och går bra och har riktigt bra väghållning för att vara standard. Men tankarna på lite uppdateringar fanns ju långt innan jag hämtade bilen, så jag beställde en liten laddning med delar ifrån CJ Ponyparts i USA (grymt snabb leverans och väldigt trevligt bemötande).

Det blev lite förstärkningsstag för både fram och bakvagnen från STEEDA, sen blev det bussningskit för diffen samt sänkfjädrar från STEEDA som ska sänka 1 tum. Sen blev det ett Borla ATAK axle-back, så jag är grymt nyfiken på ljudet nu. Ska montera det mesta idag efter jobbet.Jag valde slutdämpare med svarta 4" utblås så det fyller upp stötfångaren lite lagom.

Sen störde jag mig på en detalj på bilen, den runda prylen som det står GT i på bagageluckan, så jag köpte en ny sådan som det bara står GT på, alltså ingen rund pryl som sticker ut. Det tycker jag blir snyggare i alla fall.

Sen har jag lite problem att bestämma mig vilken vinge jag vill ha. Bilen ska snart folieras, men jag vill ha på en vinge också. Men man måste ju bestämma sig nån gång. Har ni några förslag?

 

MVH Morgan.

mustang15.JPG

NYA DELAR.jpg

leverans.jpg

Mustang.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Angående nybilsgarantin har jag inte nån vidare koll på vad Ford säger. Men jag har jobbat på BMW i 8 år, och dom har ju egentligen också en nolltolerans på modifieringar.

Men samtidigt så hölls det i alla fall där lite sunt förnuft, om modifieringen var orsakande till problem så gick det givetvis inte på nån garanti, men annars var det aldrig några problem. Men det lär väl märkas om jag får problem med bilen. Jag har inte köpt den för att behålla den helt standard tills garantin går ut om 5 år, så jag får väl ta smällen om det skulle bli några problem.

 

Jag kan i alla fall meddela att jag är SUPERNÖJD med Borla Atak axle-back. Det låter nästan ingenting när man kör lugnt, men om man drar på så låter det alldeles lagom. Jag är väldigt nöjd att jag tog just axle-back och inte cat-bäck, för jag tycker ljudnivån blev alldeles perfekt.

Sen kan det hända att jag byter resten av systemet vid ett senare tillfälle då jag har funderingar på att ge den lite mer luft. :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag var till Dahlbäck Racing igår och provade Mustangen i Dynapack effektmätare igår. Ford Sverige säger ju 418hk, transportstyrelsen säger 421hk och i USA är det 435hk.

Nu har jag i alla fall bromsat min och fått siffror på vad min bil har på naven. Den hade 399hk och nästan 500Nm på naven. Viktor som skötte själva mätningen sa att det är då 435-440hk i motorn. Det tycker jag är väldigt bra.

Nu har ju jag bytt slutdämparna, men jag har svårt att tro att det är nån effekthöjning då resten av avgassystemet är helt original.

IMG_9669.JPG

IMG_9670.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu har jag varit förbi Auto Shades i Falun för lite allmän kontroll. Planen är att foliera hela bilen, samt så ska han få tona rutorna. Men när jag ändå var där nu så passade han på att prova en ny sorts toningsfilm för strålkastare. Det blev grymt bra tyckte i alla fall jag.

Nu väntar jag bara hem lite annat småplock. En vinge och en ny häst till grillen.

 

LAMPOR1.JPG

LAMPOR2.JPG

LAMPOR3.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag har hittills beställt alla delar ifrån CJ Ponyparts. Jag har fått snabba svar och snabba leveranser av dom. Så jag fortsätter handla där.

Just ja, kom på att jag har beställt en GT350R-vinge ifrån ett annat företag. Men jag är lite kluven hur jag vill göra. Vingen är i kolfiber, men jag tycker det blir en dålig balans i utseendet på bilen om man har en stor kolfiberdel bak, men inget fram. Så jag kommer nog att matta ner vingen och lacka den.

Link to comment
Share on other sites

Nu har vingen kommit hem, en replica av GT350R vingen. Denna är helt i kolfiber, men då jag inte har kolfiber nån annanstans på bilen så har jag nu lämnat den till en lackerare. Jag hoppas på att kunna montera den i helgen. ?

image.jpeg

Link to comment
Share on other sites

En annan konstig fråga, Någon anledning av valet av CJ Pony Parts över American Muscle ?
När jag kollade så verkar dom ha nära på samma sortiment men det är billigare frakt hos AM.

 

//Ola 

Link to comment
Share on other sites

Vingen är inte monterad än, så återkommer med bilder på det.

American Muscle var snorkiga och riktigt fåniga när jag kontaktade dom. Så där ville jag inte handla. CJ har svarat snabbt, varit riktigt trevliga och gett bra pris på både delar och frakt. Har inte betalat fullpris nån av gångerna hittills.

Samt så tycker jag om deras instruktionsfilmer.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ska bli spännande att se :D

Spännande, så du har mailat och frågat om ett bättre pris?
Jag fick ett snorkigt svar av CJ när jag undrade varför deras frakt var dubbelt så hög som AM :)

//Ola

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, det var konstigt. Jag frågade aldrig efter nåt specialpris. Men jag var lite taktisk, så jag började mitt mail med att berätta hur bra jag tycker deras informationsfilmer är. Och det tycker jag ju på riktigt, men det uppskattades tydligen att jag nämnde det. För jag har fått bra priser på alla delar hittills. Ska även träffa dom i höst på SEMA i Las Vegas. Tanken är att handla lite prylar då också när man är på plats.

 

I övrigt så var jag och fick bilen fotad och filmad i helgen, så här kommer en liten "teaserbild" från helgens fotografering.

 

Mustangburn.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu har jag provat att handla på American Muscle. Det blev en stålomspunnen kopplingsslang, och en månad tog det för den att komma hem till mig.

Jag mailade AM efter redan en vecka, fick inget svar alls, och efter två veckor så kom bara fraktkostnaden tillbaka utan nån förklaring eller nåt sånt. Men nu har jag fått hem slangen i alla fall.

 

Men men, nu ska man bara ha tid att byta slangen också. :-)

I vilket fall som helst så har jag och kompisen testat bilen nu i alla fall och gjort en film om det. Där finns en snabbis ifrån bromsningen med också.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)
4 timmar sedan, Carpimp said:

Nu har jag provat att handla på American Muscle. Det blev en stålomspunnen kopplingsslang, och en månad tog det för den att komma hem till mig.

Jag mailade AM efter redan en vecka, fick inget svar alls, och efter två veckor så kom bara fraktkostnaden tillbaka utan nån förklaring eller nåt sånt. Men nu har jag fått hem slangen i alla fall.

Jag skippade båda och beställde från Ebay, vart billigare och enklare.

Håller på och diskuterar med Steeda och köpa ett komplett kitt för väghållning från dom. vi får se vad det blir av det :)

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Nu har det varit ett långt uppehåll utan uppdateringar. Men det har ju i alla fall hänt nånting under tiden.

jag har fått hem en bunt prylar till.

samt så har äntligen dekoren och vingen kommit på. Så nu sticker den ut lite i mängden. En del hatar vad jag har gjort, men en den är eld och lågor. 😊

Jag själv är då i alla fall nöjd.

 

IMG_1301.JPG

IMG_1306.JPG

IMG_1377.JPG

IMG_1510.JPG

IMG_1529.JPG

IMG_1530.JPG

IMG_1533.JPG

IMG_1541.JPG

IMG_1547.JPG

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Coolt, saknar bara plåtarna och nitarna. Jag gick igång hårt på denna på Power meet förra året som tyvärr var gjord på fel basmodell, en Mustang i Mustang P51 t tema kan ju knappast bli mer rätt, 

  :-)

20160709_152140.jpg

Link to comment
Share on other sites

Evald, angående Roush CAI så har jag inte märkt ett dugg. Varken i ljud eller effekt. Men å andra sidan så har jag inte kört bilen på flertalet månader. Så det skulle väl vara en rätt stor skillnad innan man märkte det antar jag.

 

Här kommer en bild från i fredags när jag passerade rastplats viggen. Jag var ju bara tvungen att stanna för att ta en bild. :-)

IMG_1578.JPG

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Riktig kul att se din bil! Äntligen nån annan än mig som vill sticka ut från mängden. Det som är så kul är att du gör det seriöst också, hoppas att vi kan träffas någon och kolla in varandras bilar, som sagt riktigt kul mannen!

image-0-02-05-1a6adadccf36dff6f0edf0cb0d4517ed83db7627191a83cfcdbb7d5010a62f56-V.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...