MustangDriver July 6, 2016 Report July 6, 2016 (redigerad) Motorhuven på min -66:a : Irriterande att huven blir några millimeter för hög i bakkant efter att den öppnats och stängts.Går att sen trycka ned den med handkraft för att få den i linje med övrig kaross.Sen när man är ute och kör åker den upp ngt i bakkant igen (förmodligen av fartvinden) och man får trycka ned den igen....... Har kollat i sökfunktionen och där står en del om justering om den är för hög .I mitt fall går den ju att pressa ned till rätt läge med handkraft . Kan huvgångjärnen vara slut/glapp i lederna ? Ngn som kan ha ett tips hur problemet kan lösas vore tacksamt Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tungelsta HT-67 July 11, 2016 Report July 11, 2016 Om du ej kan justera ned huvgångjärnen mer för att få till skarven tror jag dom är utslitna. Smörja har du vell redan provat ! Citera
MustangDriver July 13, 2016 Author Report July 13, 2016 (redigerad) Går ej att justera ned gångjärnen i justeringslitsarna ngt mer ser der ut som.Provat lossa på skruvarna men är i ändläge på justerområdet.Försökt känna efter glapp i lederna men inget uppenbart fel märks.......hela huvgångjärnet kanske måste demonteras från huven för att kunna bedöma ev glapp ? Lutar åt att köpa nya gångjärn .Har ngn köpt hos VP autoparts? Är de ok ? http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C3OZ-16796-AHQ Ändrade %s av %s (%s) Citera
V4power July 16, 2016 Report July 16, 2016 Gångjärnen är säkerligen slitna, märks inte när fjädrarna är monterade. VP är mycket seriösa, fungerar utmärkt att handla hos. Citera
Recommended Posts