Jump to content

Recommended Posts

(redigerad)

Motorhuven på min -66:a :

Irriterande att huven blir några millimeter för hög i bakkant efter att den öppnats och stängts.Går att sen trycka ned den med handkraft för att få den i linje med övrig kaross.Sen när man är ute och kör åker den upp ngt i bakkant igen (förmodligen av fartvinden) och man får trycka ned den igen.......

Har kollat i sökfunktionen och där står en del om justering om den är för hög .I mitt fall går den ju att pressa ned till rätt läge med handkraft .

Kan huvgångjärnen vara slut/glapp i lederna ? Ngn som kan ha ett tips hur problemet kan lösas vore tacksamt

Ändrade %s av %s (%s)
(redigerad)

Går ej att justera ned gångjärnen i justeringslitsarna ngt mer ser der ut som.Provat lossa på skruvarna men är i ändläge på justerområdet.Försökt känna efter glapp i lederna men inget uppenbart fel märks.......hela huvgångjärnet kanske måste demonteras från huven för att kunna bedöma ev glapp ?

Lutar åt att köpa nya gångjärn .Har ngn köpt hos VP autoparts? Är de ok ?

http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=C3OZ-16796-AHQ

Ändrade %s av %s (%s)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...