SuKraMzE July 10, 2016 Report July 10, 2016 Hejsan har hänt ngt tråkigt, nämligen att dörrsidan (tyget) har släppt se bild. Andra som råkat ut för samma sak? Tips på hur jag fixar det/någon som kan hjälpa mig. Mvh Markus Citera
LYA July 10, 2016 Report July 10, 2016 Om det är limmet som släppt borde det funka med kontaktlim. Finns på burk på Biltema. Pensla på båda sidorna och låt torka några minuter innan sammanfogning. Men jag skulle nog prova först med en liten "dutt" för att se hur materialet reagerar. Citera
Ricksson July 11, 2016 Report July 11, 2016 hallå jag har en hel inredning till mustang GT som är svart i utförande.. hade tänkt mig 1000:- för bägge dörr sidorna Ring mig på 0725693475 eller 0735335110 grejorna finns i uppsala Citera
SuKraMzE July 11, 2016 Author Report July 11, 2016 13 timmar sedan, Ricksson said: hallå jag har en hel inredning till mustang GT som är svart i utförande.. hade tänkt mig 1000:- för bägge dörr sidorna Ring mig på 0725693475 eller 0735335110 grejorna finns i uppsala tack ricksson ska kolla först om det funkar med spraylim som nellan sa :)! Citera
Wallentin July 12, 2016 Report July 12, 2016 (redigerad) 20 timmar sedan, SuKraMzE said: tack ricksson ska kolla först om det funkar med spraylim som nellan sa :)! Använd inte spraylimmet, det släpper i solen. Det har det gjort för mig när jag gjorde om inredningen i en bmw jag hade :) Jag hade använt kontaktlim istället :) Sitter mkt bättre. Spraylim har en tendens att släppa i värmen, Har själv varit ute för det några gånger :) Ändrade %s av %s (%s) Citera
SuKraMzE July 12, 2016 Author Report July 12, 2016 2 timmar sedan, Wallentin said: Använd inte spraylimmet, det släpper i solen. Det har det gjort för mig när jag gjorde om inredningen Jag hade använt kontaktlim istället :) Sitter mkt bättre. Spraylim har en tendens att släppa i värmen, Har själv varit ute för det några gånger :) Tack för inputen! Då kör jag på det ist ☺ Citera
mike85 November 5, 2019 Report November 5, 2019 Tar upp denna tråden. Nu har mina insidor börjat släppa, funkade det bra med kontaktlim sukramze? Citera
Wallentin November 5, 2019 Report November 5, 2019 5 timmar sedan, mike85 said: Tar upp denna tråden. Nu har mina insidor börjat släppa, funkade det bra med kontaktlim sukramze? Jag fixade ena dörrsidan i somras med kontaktlim. Ta bort skinnet och skrapa bort allt skumgummi från dörrsidan. Sen är det bara att limma på Du behöver inte riva väck dörrsidan om du inte vill. Använde först biltemas, men var inte tillräckligt starkt. Så använde Danalim istället, 10ggr bättre. Ska fixa dörrsidan på passagerarsidan nu i vinter, så blir danalim där med Citera
Mattsan November 23, 2019 Report November 23, 2019 Tydligen ett vanligt problem på mustangen. Klätt om mina dörrsidor med svart Alcantara men med halvdant resultat. Provat spray och kontaklim men på grund av underlaget släpper det efter ett tag. Såg för länge sen en annons på blocket om en lös plastdel som monteras över dörrsidan efter att "skinnet"tagits bort. Dessa kunde lackas eller kläs om efter tycke och smak. Har sökt dom på nätet men kammat noll. Någon som känner igen beskrivningen? Citera
Ricksson November 24, 2019 Report November 24, 2019 https://www.ebay.com/itm/Coverlay-Replacement-Door-Panel-Insert-Black-12-59-BLK-For-Ford-Mustang/123419556349?epid=13024733593&hash=item1cbc60f9fd:g:j5UAAOSwDZ9bv5V3 Citera
Mattsan November 25, 2019 Report November 25, 2019 Jepp. Det var vad jag letade efter. Tänkte att det skulle vara lättare att klä om dessa och sedan montera dem på dörrarna. Kanon, tack Citera
nafets June 2, 2023 Report June 2, 2023 Har samma problem just nu har köpt spraylim på biltema men efter att ha läst hela tråden hoppar jag nog spraylimmet. I byggbutiken jag jobbade tidigare har vi Turbtakk som biter på det allra flesta material. Använde det en hel del i jobbet som maskinsnickare. Återkommer med resultat. Citera
nafets June 3, 2023 Report June 3, 2023 Kan tilläga att Turbo Tack är dana lim som är tillverkaren finns nog hos dom flesta byggbutiker Citera
Recommended Posts