Petehell January 30, 2017 Report January 30, 2017 Hej! Tagit loss kylare för byte av div. slangar plus annat fix och har nu fått dit allt. Hur mycket glykol och vilken glykol ska jag använda? Hur mycket rymmer systemet? Någon som vet? Citera
Per Berglund January 31, 2017 Report January 31, 2017 Skit i kylarvatten överhuvudtaget! Skaffa Evans Waterless Coolant så behöver du aldrig mera tänka på byta eller rost....innehåller inget vatten alls! Blir aldrig dåligt och kan flyttas från motor till motor så även om det minst är dubbelt så dyrt så är det billigt i längden Dessutom blir det inget tryck i systemet så motorn påfrestas inte i samma utsträckning....Du kan öppna kylarlocket även om det är 100grader! Pyser bara till som en cola burk www.evanscooling.se Annars är volymen lite olika men någonstans mellan 12-15 Liter...Blanda 50/50 om du vill ha glykol Citera
Petehell January 31, 2017 Author Report January 31, 2017 Tack för svaret! Evans hade jag aldrig hört talas om, ska ta mig en funderare. Citera
Petehell February 2, 2017 Author Report February 2, 2017 Om jag nu väljer glygol, vilken ska jag använda? Spelar det någon roll? Citera
NackaBosse February 4, 2017 Report February 4, 2017 Hade heller inte hört talas om denna kylarvätska. Nu var det nog tre fyra år sedan jag bytte, så det börjar bli dags nu. Skall definitivt överväga att använda denna produkt. Citera
Per Berglund February 4, 2017 Report February 4, 2017 Typ av Glykol spelar ingen roll. Nackdel med Evans är att har man haft vatten/glykol tidigare måste man först hälla i Prepfluid som drar åt sig allt vatten.Bara Prepfluid kostar ca 1700kr men kan återvinnas flera gånger.Så det är bra gå ihop och dela på den 15liter Evans kostar ca 2600krJa dyrt men blir aldrig gammal! Föresten tanka bilen 3ggr kostar mera! [emoji41] 1 Citera
NackaBosse February 4, 2017 Report February 4, 2017 Ja, i höstas tänkte jag att nu har jag gjort allt på min mustang, nu skall jag bara åka. Men det dyker alltid upp nya intressanta grejor, som man bara måste prova. Det tar aldrig slut. 2 Citera
Steco February 27, 2017 Report February 27, 2017 On 2017-01-31 at 04:56, Per Berglund said: Skit i kylarvatten överhuvudtaget! Skaffa Evans Waterless Coolant så behöver du aldrig mera tänka på byta eller rost....innehåller inget vatten alls! Blir aldrig dåligt och kan flyttas från motor till motor så även om det minst är dubbelt så dyrt så är det billigt i längden Dessutom blir det inget tryck i systemet så motorn påfrestas inte i samma utsträckning....Du kan öppna kylarlocket även om det är 100grader! Pyser bara till som en cola burk www.evanscooling.se Annars är volymen lite olika men någonstans mellan 12-15 Liter...Blanda 50/50 om du vill ha glykol Hej, Finns tre st dunkar i filmen vilken gäller för tex Mustang -68? Citera
Per Berglund February 27, 2017 Report February 27, 2017 Detta behövs och pris! Powercool 3x5l 2058:- ex moms Prepfluid 3x5l 1341 ex moms 1 Citera
laxkungen February 28, 2017 Report February 28, 2017 Finns att hitta på engelska ebay för nästan halva priset. Citera
Andrew February 28, 2017 Report February 28, 2017 Problemet är att det inte går att skicka från USA till privatpersoner. Har försökt men blir hela tiden nekad, SUCK Citera
Recommended Posts