Jump to content

Rostskydd? Var?


Gtttggg

Recommended Posts

I samband med att mina nya ljuddämpare monterades, passade jag på att titta på underredet när bilen var upphissad. Rostskydd på de svenska mustangerna finns knappt. Jag såg lite tectyl här och där. Mest på bakaxeln och bakre delen på avgassystemet där det inte behövs. Trösklar, skärmkanter och hjulhus bla är mestadels grundfärgad som min gamla GT -07 vilket den var privatimport.

 

Om nån tänker köra sin mustang på vintern: gör en underredsbehandling.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Så här ser det ut runt framvagnen på en -17. Det har sprutats på en del rostskyddsmedel, och en del även på avgassystemet och det ångar ju bort när det blir varmt. Fordsäljarna har påpekat att rostskyddet har ökats för Mustangen. Det finns en del hål I subramsbalkar och I övrigt I underredet så är det en del skarvar och veck som indikerar att man ska sköta rostskyddet noga särskilt vid vinterkörning.

Är det någon som kollat hur det ser ut inne I dörrar och andra hålrum ?

IMG_0219.JPG

IMG_0419.JPG

IMG_0795.JPG

IMG_0436.JPG

Link to comment
Share on other sites

On ‎2017‎-‎04‎-‎12 at 1:02 PM, Prime Mover said:

Så här ser det ut runt framvagnen på en -17. Det har sprutats på en del rostskyddsmedel, och en del även på avgassystemet och det ångar ju bort när det blir varmt. Fordsäljarna har påpekat att rostskyddet har ökats för Mustangen. Det finns en del hål I subramsbalkar och I övrigt I underredet så är det en del skarvar och veck som indikerar att man ska sköta rostskyddet noga särskilt vid vinterkörning.

Är det någon som kollat hur det ser ut inne I dörrar och andra hålrum ?

IMG_0219.JPG

IMG_0419.JPG

IMG_0795.JPG

IMG_0436.JPG

Den bilen är bättre rostskyddad än min egen. Jag såg inget rostskydd på framvagnen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...