Jump to content

2005 mustang


zealot

Recommended Posts

såg den här annonsen på blocket http://www.blocket.se/view/3904068.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Ford Mustang GT V8 *Nya -05

Årsmodell: 2005 Miltal: 0 - 499 Pris: 310 000 kronor

Ford Mustang 2005 GT V8

> Automat.

> AC.

> ABS.

> Farthållare.

> El Hissar.

> El Speglar.

> El Sportstolar.

> Larm.

> Svart Läder.

> Track kontroll system.

> 17" ALU fälgar.

> Mp3 Spelare med 6 Skiv växlare.

Med andra ord, All tänkbar lyx.

Mer info var god maila eller ring.

Registrerad och klar i Sverige.

Pris: 310 000kr

Link to comment
Share on other sites

Och hur är det med garantier o.s.v. om man låter en liten importör ta hem en bil? Det kan inte vara mycket till eftermarknadssupport i alla fall, eller??????

Om man nu inte anlitar de "större" firmorna Exclusive cars m.fl.

Ett redigt löst rykte gör gällande att Hedin Bil i Mölndal skall ta in Mustangen.

Vad i he...te håller ford europa på med? De har ju missat hela mustang-dealen snart. Snacka om att jaga myggor och missa elefanter.

Men Puman e' ju en :lol: "jättesucce" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju några personer som inte gör annat än att ta hem bilar från USA. De brukar skriva och svara på inlägg lite då och då.

Kan vi inte fråga dem om allt vad som tillkommer från att man köper en Musse 05 i USA till att den står hemma klar att köras?

Jag tycker det verkar intressant att se. Då kan man se sen hur mycket de andra "importörerna" försöker göra på varje bil. :roll:

Jag antar att de flesta har sett eller läst det senaste numret av Bilsport. Ett reportage och många bilder på tuffa 05:or från

SEMA mässan i Las Vegas. :shock:

På sid. 71 kan man hitta en liten annons där en säljer en -05:a V6 för 170.000.- Då får man själv stå för frakt och allt annat.

Det motsvarar ca. $25.000 vilket man i princip borde kunna få en GT med V8 för. :?

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som om även von Braun Sports Cars i Skene utanför Göteborg, som annars handlar med Ferrari och annat italienskt, börjat sälja nya Mustanger!

Med en prislapp på 376.000 kan jag bara hålla med om att det är någon som tar ut en förtjänst någonstans i leden

Men det är klart, handlar man där kan man ju passa på att köpa andrabil samtidigt, med italiensk häst i grillen. :lol:

von Braun Sports Cars

http://www.vonbraun.se/intro.taf

Se sektionerna "Eventi" och "Nya och Begagnade Bilar"

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som om även von Braun Sports Cars i Skene utanför Göteborg, som annars handlar med Ferrari och annat italienskt, börjat sälja nya Mustanger!

Med en prislapp på 376.000 kan jag bara hålla med om att det är någon som tar ut en förtjänst någonstans i leden

Men det är klart, handlar man där kan man ju passa på att köpa andrabil samtidigt, med italiensk häst i grillen. :lol:

von Braun Sports Cars

http://www.vonbraun.se/intro.taf

Se sektionerna "Eventi" och "Nya och Begagnade Bilar"

Jag och farsan var där när dom hade visning av 05'an.. Exclusive Cars i stockholm har ju ett mycket bättre pris, tyckte det var lite väl mycket som Von Braun tog ut.. :? Har för mig att von braun skulle ha 385.000kr för en GT, utan automat, utan interior upgrade package, shaker 500 istället för 1000..

Link to comment
Share on other sites

Japp... en mustang i usa kostar ca 190,000kr dom vill ha 376,000

så säger vi frakt tull ca40,000kr...Då tjänar dom 146.000kr...Trevligt för dom...

Kostar den 190000kr så är avgifterna till svensk hamn på nästan 100000kr, så viss tjänar dom pengar på dom.

Men det gör väl alla på allt?

Det är ju så det fungerar, och vill man själv köpa en billigare från USA, så gör man det också..

Men man ska ha i åtanke att dom svenska firmorna kanske kan ta inbyte/erbjuda låg ränta på billån..

Försök låna 300000kr för att privatimpotera en bil..

;)

Och dom allra allra flesta kanske hellre tar ett billån, även fast man har pengar, just för att avkastningen på fonder/aktier ger mera..

så man ska inte stirra sig blind på siffror...

:)

Link to comment
Share on other sites

Blir det någon taklös modell av nya mustangen? nuvarande SVT Cobran är den enda som man kan beställa som cab. kommer väll troligtvis ligga kvar på produktionslinjen tills den blivit ersatt av en taklös bil/SVT monster?

Läste faktist nyligen att den nya Mustangen kommer att göras i Cab, men inte förrän 2006.

Link to comment
Share on other sites

Igår var jag in och surrade på premiärvisningen hos motoercentralen i Eskilstuna och dom tar 380-390.000 för en 05 Premium

En GT Deluxe V8 med manuell låda tar dom 350.000 för.

MUS007-1001.jpg

Jag tycker inte heller man ska jämföra privatimport och företag som sagt!

Det finns för och nackdelar med båda.

Som privatperson är ju den stora nackdelen att man är ytterst sårbar och har inga garantier eller kontroll över vad man får.

Att lägga kanske 50-100.000 extra kan vara en trygg investering.

Leveranstiden är ca 5 veckor men vill man skräddarsy från fabrik så är det ett antal veckor extra.

Snacket om att man skulle få vänta ett helt år är bara nys.

Ford har laddat fabrikerna och är inte direkt tagna på sängen när det gäller efterfrågan.

Jag fick återigen höra att Ford själva har starka funderingar på att lägga in Mustangen som en produkt här hemma!

Många nya yngre chefer har kommit som gillar dessa bilar.

Men som alla vet så är Ford organisationen värre än att driva en Invation mot Irak så det kan ta tid ändå! 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag hör till de som inte vill ge bort ca. 100.000.- till nån bilfirma. Jag skippar gärna nybilsgarantierna då jag tror att de nya Mussarna går fint ändå. 8)

Jag har som jag skrev tidigare, kollat runt lite och det verkar som man kan ha en GT 2005 hemma inkl. alla tänkbara utgifter för ca. 245-255.000. Nu sitter jag i Kuala Lumpur, Malaysia så det får räknas mer på en annan gång. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...