Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

Kan någon förklara varför man inte kan välja Recaro stolar till Cab? Riktigt dåligt tycker jag.

Sen undrar jag när man kan provköra en 2018 års modellår med magnaride?

Och är aktiv avgassystem standard på GT modellen? Hittar ingen tillval för det.

Ser ingen vinge heller när jag bygger bilen. Ingår inte den i GT?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Aktivt avgassystem är standard

vingen fick jag som svar att det är leveransproblem och därav utgår den som standard på EU bilar. 

Blir Ford performance eller ponyparts för att få tag på den. Svindyr 🤠

Provköra kan du tidigast göra i maj om det finns bilar som ej är sålda. Annars blir det helt klart betydligt senare. 

Sverige har ju fått förtur på bilar då nya skatter införs från juni 2018. 60000 mindre skatt på tre år så jag valde att ej provköra... har ifs kört innan ”faceliften”

😃

Link to comment
Share on other sites

Det finns en massa "tillval" som man bara kan se och ändra I Fordstore bilförsäljares konfigureringsprogram. Så för den som är nära ett köp rekommenderas att sitta ner med försäljaren och gå igenom allt som man kan välja/ändra I god tid före man bestämmer hur bilen ska se ut.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag beställde en Mustang GT fastback i oktober.

Custom pack 4, manuell v-låda, magnetic Metallic, larm. 

Har även beställt extra lackskydd och den kommer att bli stripad innan leverans.

Ångrar lite att jag inte beställde magneride chassie men jag hoppas att jag blir nöjd ändå. Byggstart är imorgon den 8/1 leverans från början var i april-maj men det kanske blir tidigare. Längtar😀

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Tjena,

Hur har ni gjort med nummerskyltar, kör ni standard storlek eller har bett om att få ni den mindre storleken
Där fram hade man ju velat flytta ned nummerskylten till nedre galler men det kanske påverkar kylning till motorn för mycket?
(Har sett fällbara på USA bilar)

Trist att sätta den där stora svarta blaffen som man ser på bilder på EU bilar mitt i i nosen
Ideér?

Link to comment
Share on other sites

Hello!

Jag köpte ny GT 2017 hos BilMånsson i Halmstad förra året och fick den lilla skylten leveransmonterad fram.

Snyggt o hittills inga problem :-) Enligt uppgift är bilen godkänd för både stor o liten skylt.

 

Link to comment
Share on other sites

58 minuter sedan, Canson88 said:

Hur är det med att lämna in sitt gamla bil som inbytes om man nu vill beställa en 2018 Mustang GT hos Ford försäljare. Funkar det eller?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
 

Det borde väl inte vara några problem. När vi beställde av BilMånsson så fick vi frågan om vi har inbyte.

Link to comment
Share on other sites

5 timmar sedan, Canson88 said:

Hur är det med att lämna in sitt gamla bil som inbytes om man nu vill beställa en 2018 Mustang GT hos Ford försäljare. Funkar det eller?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk
 

Varför skulle det vara ett problem?

Bytte in min Mustang 2016.

Link to comment
Share on other sites

Det borde väl inte vara några problem. När vi beställde av BilMånsson så fick vi frågan om vi har inbyte.
Låter bra. Ska kolla med någon Ford försäljare närmaste tiden och kolla upp saken närmare.
Varför skulle det vara ett problem?
Bytte in min Mustang 2016.
Bytte du till 2018 modellår nu eller?

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Beställde för att få innan det datumet. Ford vet om problemet och Sverige är prioriterat i år.

En cab står avställd halva året så i praktiken är det tre år med 9000:- extra skatt efter 1juli.

27000:- på 550000:- kanske går att leva med. Efter de tre åren är årsskatten normal igen.

Link to comment
Share on other sites

Någon som lyckats hitta PP vingen till GT 2018?
Hade ju väldigt gärna haft den på bilen då jag tycker den höjer utseendet rejält.

Får väl hoppas att Ford löser sina leveransproblem så vi kan köpa den och få den monterad i efterhand men det blir dyrt.

Jag ändrade min order till manuell vilket innebar att bilen producerades 15/1, så leverans mars/april stället för maj/juni
 

=)

Link to comment
Share on other sites

4 timmar sedan, Duckster said:

Någon som lyckats hitta PP vingen till GT 2018?
Hade ju väldigt gärna haft den på bilen då jag tycker den höjer utseendet rejält.

Får väl hoppas att Ford löser sina leveransproblem så vi kan köpa den och få den monterad i efterhand men det blir dyrt.

Jag ändrade min order till manuell vilket innebar att bilen producerades 15/1, så leverans mars/april stället för maj/juni
 

=)

Artikel nr: JR3Z-6344210-AB

image.png.f2f3b3f246c6aa9dd20ffd1b54a7b4e7.png

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...