kroegarn April 18, 2018 Report Share April 18, 2018 23 minutes ago, kanske mustang said: Ok ni som tonar och ska ha det lagligt hur mycket och på vilka rutor ? framrutan inte alls ? men främre sidorutor ? I Sverige får man inte ha någon toning alls på främre sidorrutorna, det som står i regelverket är lagom för att täcka den liiiiilla toning som kommer från fabrik. Så det är ""no go" på alla rutor framför B-stolpen. Men jag tänkte chansa... långt till besiktningen oxå :). Har också hört att man måste kunna påvisa sidorutor om bilen är byggd för att ha sådana, annars var ju rätt vanligt att man drog ner rutorna i botten och sedan drog ur säkringen eller rutveven... lagom suspekt på vintertid eller vid regn :D Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanske mustang April 18, 2018 Report Share April 18, 2018 19 minuter sedan, kroegarn said: I Sverige får man inte ha någon toning alls på främre sidorrutorna, det som står i regelverket är lagom för att täcka den liiiiilla toning som kommer från fabrik. Så det är ""no go" på alla rutor framför B-stolpen. Men jag tänkte chansa... långt till besiktningen oxå :). Har också hört att man måste kunna påvisa sidorutor om bilen är byggd för att ha sådana, annars var ju rätt vanligt att man drog ner rutorna i botten och sedan drog ur säkringen eller rutveven... lagom suspekt på vintertid eller vid regn :D Ok kanske inte ska tona då, i mitt tycke ser det inte så bra ut med bara bakruta och de små sidorutorna bak tonade. Läste att man kan kan ha rutor som är frabrikstonade alltså ingen toning i sig utan glast är mörkare från fabrik fast det låter inte så billigt och procenten som toningen är blir nog inte så stor ändå. Synd hade passat bra med lite toning på min svarta :( Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe1977 April 18, 2018 Report Share April 18, 2018 2 timmar sedan, kanske mustang said: Ok kanske inte ska tona då, i mitt tycke ser det inte så bra ut med bara bakruta och de små sidorutorna bak tonade. Läste att man kan kan ha rutor som är frabrikstonade alltså ingen toning i sig utan glast är mörkare från fabrik fast det låter inte så billigt och procenten som toningen är blir nog inte så stor ändå. Synd hade passat bra med lite toning på min svarta :( Jag har enbart toning på min -16 baktill och på sidorutor. Tycker inte att det ser konstigt ut. Tror nog att det sett konstigare ut att ha mörkt baktill och ljusare framtill.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanske mustang April 18, 2018 Report Share April 18, 2018 1 minut sedan, Tobbe1977 said: Jag har enbart toning på min -16 baktill och på sidorutor. Tycker inte att det ser konstigt ut. Tror nog att det sett konstigare ut att ha mörkt baktill och ljusare framtill.. sidorutor du menar de små där bak ? sidoframrutorna är väl olagligt att tona alls ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe1977 April 18, 2018 Report Share April 18, 2018 Stämmer. De små där bak, ingen toning på sidoframrutor. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanske mustang April 18, 2018 Report Share April 18, 2018 8 minuter sedan, Tobbe1977 said: Stämmer. De små där bak, ingen toning på sidoframrutor. Snälla har du bilder på det ? från så många håll som möjligt Tack. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
TQL April 18, 2018 Report Share April 18, 2018 Ska hämta min nya Mustang nästa vecka, valde att köpa vinterdäck då rabatt på bilen var svårt men det blev en bra rabatt på vinterdäcken. Så till min fråga, kan jag få in en uppsättning vinterdäck i bakluckan på Mustangen om jag fäller sätena? Eller är det bättre att fixa skjuts åt däcken? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duckster April 19, 2018 Report Share April 19, 2018 Jag hade fixat skjuts till däcken alla dagar i veckan... Ha däck i bilen är upplagt för att skava/repa någonstans och än värre man behöver bromsa och får ett hjul i huvudet och inte får uppleva bilen på ett tag eller inte alls.... - Men det är ju mina synpunkter, däck i bilen big NO NO för min del Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanske mustang April 19, 2018 Report Share April 19, 2018 Den här verkar billig är den här handlaren vanligtvis billig eller är det något jag missat det enda som bilen verkar sakna från att vara fullutrustad är magneride ? (automat 10 kostar väl inte mer ) ? https://www.blocket.se/goteborg/Ford_Mustang_GT_5_0_V8_451Hk_Fastback_M6_78636880.htm?ca=21&w=3 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duckster April 19, 2018 Report Share April 19, 2018 Ser ut som "standardpriset" A10 kostar ca 23 000 mer än manuell Magneride kostar 20 000 Denna är specad i stort sett som min, men jag har istället valt de svarta PP-fälgarna + Magneride Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.Jones April 19, 2018 Report Share April 19, 2018 Hej! Skall hämta min på måndag och har funderat på en sak... Behöver man "köra in motorn" på något vis, dvs inte varva över xxxx rpm? Dom kanske är inkörda från fabrik? Någon som vet? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kroegarn April 19, 2018 Report Share April 19, 2018 1 hour ago, dr.Jones said: Hej! Skall hämta min på måndag och har funderat på en sak... Behöver man "köra in motorn" på något vis, dvs inte varva över xxxx rpm? Dom kanske är inkörda från fabrik? Någon som vet? Härligt :) Min förra nya bil jag hämtade ut (inte en Mustang) så sa säljaren att det inte behövdes någon inköning. När jag sedan bläddrade genom instruktionsboken så stod det att man under det första 200 milen inte skulle köra bilen i det "röda varvtalsområdet" samt låta den få jobba hårt på lågt varvtal. På samma fråga när jag hämtade ut min Mustang (eller "raggarbil" som en kollega kallade den :D) sa säljaren att ta det lite lugnt de första 300 milen, även om motorn inte ska kräva någon inkörning enligt gamla skolan. Men det finns ju fler komponenter i en drivlina än bara motorn. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRS550 April 19, 2018 Report Share April 19, 2018 1 timme sedan, dr.Jones said: Hej! Skall hämta min på måndag och har funderat på en sak... Behöver man "köra in motorn" på något vis, dvs inte varva över xxxx rpm? Dom kanske är inkörda från fabrik? Någon som vet? Grattis Jag kommer köra med varierande varvtal, kanske inte till varstopp men med fullgasrepor då och då första 200 milen för att sedan trappa upp. Jag tror inte så mycket på att ligga under 3k varv första 1000 milen. Du kommer få olika svar ifrån alla :). Bromsarna kan vara dock lite mer kinkigt mao inte göra 150-0 inbromsningar innan skiva/belägg är inkörda. Kan få gnissel annars. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanske mustang April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 Så hämtade Mustangen igår första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK. Bra upplevelse hela vägen och jag rekommenderar dem till andra. Mina kontakter var Hellberg och lite i början Croner. Men hela företaget känns bra. Ett tips till er med mustang 2018 kolla så att vakumslang till tanken är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan vara lite löst sittande. :) Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) 4 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duckster April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 Härligt Sist in på banan och en av de första ut ur hallen - så skall man jobba @kanske mustang Nästa fredag är det min tur =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 29 minuter sedan, kanske mustang said: Så hämtade Mustangen igår första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK. Bra upplevelse hela vägen och jag rekommenderar dem till andra. Mina kontakter var Hellberg och lite i början Croner. Men hela företaget känns bra. Ett tips till er med mustang 2018 kolla så att vakumslang till tanken är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan vara lite löst sittande. :) Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) Lycka till med nya bilen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 Har nu haft den en vecka och är verkligen helnöjd, men det var jag med vår - 15 också. Men magnaride och den 10v lådan blev ett jättelyft. På torsdag blir den stripad. 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.Jones April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 (redigerad) 18 timmar sedan, kroegarn said: Härligt :) Min förra nya bil jag hämtade ut (inte en Mustang) så sa säljaren att det inte behövdes någon inköning. När jag sedan bläddrade genom instruktionsboken så stod det att man under det första 200 milen inte skulle köra bilen i det "röda varvtalsområdet" samt låta den få jobba hårt på lågt varvtal. På samma fråga när jag hämtade ut min Mustang (eller "raggarbil" som en kollega kallade den :D) sa säljaren att ta det lite lugnt de första 300 milen, även om motorn inte ska kräva någon inkörning enligt gamla skolan. Men det finns ju fler komponenter i en drivlina än bara motorn. Tack för svar kroegarn och RRS550 !, ja man kommer definitivt inte varva upp på rött men ändå dra på! Får höra med vad säljaren säger också. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr.Jones April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 1 hour ago, kanske mustang said: Så hämtade Mustangen igår första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK. Bra upplevelse hela vägen och jag rekommenderar dem till andra. Mina kontakter var Hellberg och lite i början Croner. Men hela företaget känns bra. Ett tips till er med mustang 2018 kolla så att vakumslang till tanken är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan vara lite löst sittande. :) Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) Ja dom är superbra på Bilmånsson i Halmstad ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingemar Lindskog April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 2 timmar sedan, kanske mustang said: Så hämtade Mustangen igår första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK. Bra upplevelse hela vägen och jag rekommenderar dem till andra. Mina kontakter var Hellberg och lite i början Croner. Men hela företaget känns bra. Ett tips till er med mustang 2018 kolla så att vakumslang till tanken är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan vara lite löst sittande. :) Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) Är det inte dags för lite "pay back" för alla bilderna? Får en "GammelMustangÄgare" se hur din ser ut? 😀 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRS550 April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 2 timmar sedan, kanske mustang said: Så hämtade Mustangen igår första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK. Bra upplevelse hela vägen och jag rekommenderar dem till andra. Mina kontakter var Hellberg och lite i början Croner. Men hela företaget känns bra. Ett tips till er med mustang 2018 kolla så att vakumslang till tanken är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan vara lite löst sittande. :) Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) Pictures or it never happened :D 2 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duckster April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 nu händer det grejer, nu fyller vi tråden med bilder! Jag lovar bilder när man fått sätta sig bakom spakarna 1 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanske mustang April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 Ok jag är ingen fotograf men här är lite nakenbilder, :) Alltså bilen helt orginal utom en diamond lack behandlign och en foliernng av front. 3 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingemar Lindskog April 20, 2018 Report Share April 20, 2018 (redigerad) Samma färg som min.... snyggt Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberknutte April 21, 2018 Report Share April 21, 2018 Halloj gänget! Förhoppningsvis blir jag ägare till en 2018 Mustang GT i början av maj! :-) Enligt bilmånsson Halmstad, så var det en av de tre sista manuella med MagneRide som kunde levereras innan Juli, men den enda som kunde levereras i början av maj, så därför blev det just det exemplaret, de andra två kommer förhoppningsvis precis innan sista juni... Eftersom mina enda krav var en manuell Fastback med MagneRide, och leverans asap, så fick det bli vad som fanns, vad gäller färg och utrustning, vilket i detta fall blev Svart med Custom paket 4, med svarta fälgar, smidda? Förhoppningsvis blir det leverans den 11/5. Nu till min egentliga fråga, vad tror ni om det här med e85 i en sugmotor, kan det verkligen stämma? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts