Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

23 minutes ago, kanske mustang said:

Ok ni som tonar och ska ha det lagligt hur mycket och på vilka rutor ?  framrutan  inte alls ?  men främre  sidorutor ? 

I Sverige får man inte ha någon toning alls på främre sidorrutorna, det som står i regelverket är lagom för att täcka den liiiiilla toning som kommer från fabrik. Så det är ""no go" på alla rutor framför B-stolpen. Men jag tänkte chansa... långt till besiktningen oxå :). Har också hört att man måste kunna påvisa sidorutor om bilen är byggd för att ha sådana, annars var ju rätt vanligt att man drog ner rutorna i botten och sedan drog ur säkringen eller rutveven... lagom suspekt på vintertid eller vid regn :D

Link to comment
Share on other sites

19 minuter sedan, kroegarn said:

I Sverige får man inte ha någon toning alls på främre sidorrutorna, det som står i regelverket är lagom för att täcka den liiiiilla toning som kommer från fabrik. Så det är ""no go" på alla rutor framför B-stolpen. Men jag tänkte chansa... långt till besiktningen oxå :). Har också hört att man måste kunna påvisa sidorutor om bilen är byggd för att ha sådana, annars var ju rätt vanligt att man drog ner rutorna i botten och sedan drog ur säkringen eller rutveven... lagom suspekt på vintertid eller vid regn :D

Ok  kanske inte ska tona då,  i mitt tycke ser det inte så bra ut med bara bakruta och  de små sidorutorna bak tonade.   Läste att man kan   kan ha  rutor som är frabrikstonade  alltså ingen toning i sig utan   glast är  mörkare  från fabrik fast det låter inte så billigt och procenten som toningen är  blir nog inte så stor ändå.  Synd hade passat bra med lite toning på min svarta :( 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, kanske mustang said:

Ok  kanske inte ska tona då,  i mitt tycke ser det inte så bra ut med bara bakruta och  de små sidorutorna bak tonade.   Läste att man kan   kan ha  rutor som är frabrikstonade  alltså ingen toning i sig utan   glast är  mörkare  från fabrik fast det låter inte så billigt och procenten som toningen är  blir nog inte så stor ändå.  Synd hade passat bra med lite toning på min svarta :( 

Jag har enbart toning på min -16 baktill och på sidorutor.

Tycker inte att det ser konstigt ut. Tror nog att det sett konstigare ut att ha mörkt baktill och ljusare framtill..

Link to comment
Share on other sites

1 minut sedan, Tobbe1977 said:

Jag har enbart toning på min -16 baktill och på sidorutor.

Tycker inte att det ser konstigt ut. Tror nog att det sett konstigare ut att ha mörkt baktill och ljusare framtill..

sidorutor du menar de små där bak ?  sidoframrutorna  är väl olagligt att tona alls ? 

Link to comment
Share on other sites

Ska hämta min nya Mustang nästa vecka, valde att köpa vinterdäck då rabatt på bilen var svårt men det blev en bra rabatt på vinterdäcken.

 

Så till min fråga, kan jag få in en uppsättning vinterdäck i bakluckan på Mustangen om jag fäller sätena?

Eller är det bättre att fixa skjuts åt däcken?

Link to comment
Share on other sites

Jag hade fixat skjuts till däcken alla dagar i veckan...
Ha däck i bilen är upplagt för att skava/repa någonstans och än värre man behöver bromsa och får ett hjul i huvudet och inte får uppleva bilen på ett tag eller inte alls....

- Men det är ju mina synpunkter, däck i bilen big NO NO för min del

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som "standardpriset"

A10 kostar ca 23 000 mer än manuell
Magneride kostar 20 000

Denna är specad i stort sett som min, men jag har istället valt de svarta PP-fälgarna + Magneride

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Skall hämta min på måndag och har funderat på en sak...

Behöver man "köra in motorn" på något vis, dvs inte varva över xxxx rpm? Dom kanske är inkörda från fabrik?

Någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, dr.Jones said:

Hej!

Skall hämta min på måndag och har funderat på en sak...

Behöver man "köra in motorn" på något vis, dvs inte varva över xxxx rpm? Dom kanske är inkörda från fabrik?

Någon som vet?

Härligt :)

Min förra nya bil jag hämtade ut (inte en Mustang) så sa säljaren att det inte behövdes någon inköning. När jag sedan bläddrade genom instruktionsboken så stod det att man under det första 200 milen inte skulle köra bilen i det "röda varvtalsområdet" samt låta den få jobba hårt på lågt varvtal.

På samma fråga när jag hämtade ut min Mustang (eller "raggarbil" som en kollega kallade den :D) sa säljaren att ta det lite lugnt de första 300 milen, även om motorn inte ska kräva någon inkörning enligt gamla skolan.

Men det finns ju fler komponenter i en drivlina än bara motorn.

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, dr.Jones said:

Hej!

Skall hämta min på måndag och har funderat på en sak...

Behöver man "köra in motorn" på något vis, dvs inte varva över xxxx rpm? Dom kanske är inkörda från fabrik?

Någon som vet?

Grattis

Jag kommer köra med varierande varvtal, kanske inte till varstopp men med fullgasrepor då och då första 200 milen för att sedan trappa upp. Jag tror inte så mycket på att ligga under 3k varv första 1000 milen.

Du kommer få olika svar ifrån alla :). 

Bromsarna kan vara dock lite mer kinkigt mao inte göra 150-0 inbromsningar innan skiva/belägg är inkörda. Kan få gnissel annars.

Link to comment
Share on other sites

Så   hämtade Mustangen igår  första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen   Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK.  Bra upplevelse hela vägen  och jag rekommenderar dem till andra.  Mina kontakter var Hellberg   och lite i början Croner. Men hela företaget känns  bra.  Ett tips till er med mustang 2018   kolla så att vakumslang till tanken   är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan  vara lite löst sittande. :)

 

Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med  en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

29 minuter sedan, kanske mustang said:

Så   hämtade Mustangen igår  första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen   Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK.  Bra upplevelse hela vägen  och jag rekommenderar dem till andra.  Mina kontakter var Hellberg   och lite i början Croner. Men hela företaget känns  bra.  Ett tips till er med mustang 2018   kolla så att vakumslang till tanken   är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan  vara lite löst sittande. :)

 

Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med  en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) 

Lycka till med nya bilen 

Link to comment
Share on other sites

18 timmar sedan, kroegarn said:

Härligt :)

Min förra nya bil jag hämtade ut (inte en Mustang) så sa säljaren att det inte behövdes någon inköning. När jag sedan bläddrade genom instruktionsboken så stod det att man under det första 200 milen inte skulle köra bilen i det "röda varvtalsområdet" samt låta den få jobba hårt på lågt varvtal.

På samma fråga när jag hämtade ut min Mustang (eller "raggarbil" som en kollega kallade den :D) sa säljaren att ta det lite lugnt de första 300 milen, även om motorn inte ska kräva någon inkörning enligt gamla skolan.

Men det finns ju fler komponenter i en drivlina än bara motorn.

Tack för svar kroegarn och RRS550  !, ja man kommer definitivt inte varva upp på rött men ändå dra på!

Får höra med vad säljaren säger också.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, kanske mustang said:

Så   hämtade Mustangen igår  första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen   Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK.  Bra upplevelse hela vägen  och jag rekommenderar dem till andra.  Mina kontakter var Hellberg   och lite i början Croner. Men hela företaget känns  bra.  Ett tips till er med mustang 2018   kolla så att vakumslang till tanken   är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan  vara lite löst sittande. :)

 

Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med  en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) 

Ja dom är superbra på  Bilmånsson i Halmstad !

 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, kanske mustang said:

Så   hämtade Mustangen igår  första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen   Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK.  Bra upplevelse hela vägen  och jag rekommenderar dem till andra.  Mina kontakter var Hellberg   och lite i början Croner. Men hela företaget känns  bra.  Ett tips till er med mustang 2018   kolla så att vakumslang till tanken   är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan  vara lite löst sittande. :)

 

Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med  en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) 

Är det inte dags för lite "pay back" för alla bilderna? Får en "GammelMustangÄgare" se hur din ser ut?   😀

 

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, kanske mustang said:

Så   hämtade Mustangen igår  första intryck allt är BRA ändra inget. Bilen är som jag, bilder gör den inte rättvis, MYCKET bättre i verkligheten. :) Vinge blir det nog bak, sen får vi se och fundera lite. Säger det igen   Ni som rekommenderade Bilmånsson i Halmstad TACK.  Bra upplevelse hela vägen  och jag rekommenderar dem till andra.  Mina kontakter var Hellberg   och lite i början Croner. Men hela företaget känns  bra.  Ett tips till er med mustang 2018   kolla så att vakumslang till tanken   är ordentligt fastskruvad. Har hört talas om att den kan  vara lite löst sittande. :)

 

Ha en bra helg alla känns som att sommaren kommer lite idag med  en lovad temperatur på 23 grader där jag bor :) 

Pictures or it never happened :D

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Halloj gänget! 

Förhoppningsvis blir jag ägare till en 2018 Mustang GT i början av maj! :-) Enligt bilmånsson Halmstad, så var det en av de tre sista manuella med MagneRide som kunde levereras innan Juli, men den enda som kunde levereras i början av maj, så därför blev det just det exemplaret, de andra två kommer förhoppningsvis precis innan sista juni... 

 

Eftersom mina enda krav var en manuell Fastback med MagneRide, och leverans asap, så fick det bli vad som fanns, vad gäller färg och utrustning, vilket i detta fall blev Svart med Custom paket 4, med svarta fälgar, smidda? 

Förhoppningsvis blir det leverans den 11/5. 

Nu till min egentliga fråga, vad tror ni om det här med e85 i en sugmotor, kan det verkligen stämma? 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...