Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

Tråkig läsning själv har jag inte haft några jätte dåliga erfarenheter är  med mustangen ingen som tränger sig    utan bara de som   tävla lite. Eller en del som bara stirrar lite.  Får försöka  att inte bry sig, brukar  funka med karma, de de ger får de tillbaks.  För några år sedan   hade jag en obehaglig upplevelse med en vanlig svenssonbil   skulle  köra om en  person  som inte gillade det utan började tränga sig i trafiken    och räckte finger och höll på. Men  en vacker dag gör han så mot fel  person...... karma  eller vad man vill kalla det. Man får tänka att om de  saker man upplever kan vara   jobbiga när man råkar ut för det så är det ändå de människor som  gör så som mår sämst.  🙂 

Link to comment
Share on other sites

Många av de som vill "rejsa" är nog mest ute efter att se "hur jävla snabb" en Mustang är för de tycker det är en cool bil. Är man inte sugen att visa vad Mussen går för så är det bara att köra på utan att bry sig.

Värre är det med stollar som när det är tjockt med trafik på E4:an kör upp nån meter bakom när det går I 120 och försöker stressa upp farten när det inte går bara för man kör en pigg bil.

Som tur är är händer det inte ofta negativa reaktioner när man är ute med Mustangen. Det är 100 gånger vanligare med tummen upp, ivriga vinkningar, leenden och glada positiva kommentarer som visar hur populär Mustangen är över allt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

17 timmar sedan, kanske mustang said:

Är det normalt med automatlåda när man   har  lagt i växel och den klickar till  från att man backat och man lägger i drive och den  klickar till som att den kommer i rätt läge ? 

Osäker exakt hur du menar här men den tar i alla fall längre tid på sig att få i nya läget när man hoppar mellan D, R och N än andra bilar jag haft innan. 

Just det, min låda kunde ha lite roliga grejer för sig de 2 första veckorna men det räknar JC med var adapteringen som inte va ”färdig”. Nu efter 2 månader är den väldigt solid å konsekvent. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Julle said:

Osäker exakt hur du menar här men den tar i alla fall längre tid på sig att få i nya läget när man hoppar mellan D, R och N än andra bilar jag haft innan. 

Just det, min låda kunde ha lite roliga grejer för sig de 2 första veckorna men det räknar JC med var adapteringen som inte va ”färdig”. Nu efter 2 månader är den väldigt solid å konsekvent. 

Det är efter man lagt i backen det låter som det kommer från  växelknoppen som den hoppar till för att komma rätt ett litet hack 

Link to comment
Share on other sites

Lämnade in bilen på verkstad för trasig topplockspackning men dom sa att det var inget fel på bilen med fast det var felkoder på misständning förrän jag skickade denna video till dom!

 

  • Sad 2
Link to comment
Share on other sites

21 timmar sedan, Torino_GT said:

Lämnade in bilen på verkstad för trasig topplockspackning men dom sa att det var inget fel på bilen med fast det var felkoder på misständning förrän jag skickade denna video till dom!

 

Hoppas du  får den snart och att den funkar mer än bra  efter det här. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-08-25 at 21:18, Torino_GT said:

Lämnade in bilen på verkstad för trasig topplockspackning men dom sa att det var inget fel på bilen med fast det var felkoder på misständning förrän jag skickade denna video till dom!

 

De tyckte inte det var något fel på bilen. Jag själv börjat bli ganska less på Ford och deras kundservice.

Riktigt tråkigt att se och läsa. Vad skall de göra för åtgärder?

Bara som ett tips lägg inte upp filmer/bilder där man kan se reg.nr (om det går)

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

On 2018-08-26 at 21:38, RRS550 said:

De tyckte inte det var något fel på bilen. Jag börjat själv bli ganska less på Ford och deras kundservice.

Riktigt tråkigt att se och läsa. Vad skall de göra för åtgärder?

Bara som ett tips lägg inte upp filmer/bilder där man kan se reg.nr (om det går)

 

 

Nu har den stått i en och en halv vecka på verkstad för det inte finns reservdelar för byte av topplockspackning, börjar bli riktig less det.

Link to comment
Share on other sites

Ford har inte någon bra hantering av garantifel på Mustang. Mustang har tyvärr en del fel som verkar bero på dålig hantering av kvalitetsproblem, fel som man normalt inte ser hos andra tillverkare.

Till en del kan det bero på ung oerfaren personal I verkstäderna. Kanske är dagens bilmekaniker som mekat andra bilmärken tidigare ovana vid dessa fel då andra bilmärken sällan har den typen av fel och att andra bilmärken snabbt åtgärdar felen och ger ut service bulletiner som beskriver hur felen elimineras när de uppstår på kunders bilar. Men det största problemet verkar vara att Ford centralt inte tar tag I kvalitetsproblem och lämnar sina verkstäder I sticket genom att inte förse dem med servicebuletiner så verkstäderna kan felsöka och lösa fel som är kända.

Synd för Mustang som I grunden är en riktigt bra bil, men Fords usla hantering av garantifel gör mig orolig och skadar mitt förtroende för Ford. Frågan är om det blir fler Fordar I mitt garage ?

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Torino_GT said:

Nu har den stått i en och en halv vecka på verkstad för det inte finns reservdelar för byte av topplockspackning, börjar bli riktig less det.

Skulle det vara möjligt att välja en  annan   auktoriserad fordverkstad i närheten ? 

Link to comment
Share on other sites

3 timmar sedan, Torino_GT said:

Finns fortfarande inga reservdelar i Europa att få tag i, så det spelar ingen roll om jag väljer annan verkstad. Känns lite jobbigt att lämna in bilen i USA.

får beställa den från USA direkt istället, vem är det som har den på sin vst?

JR3Z-6051-A

JR3Z-6051-B

 

Link to comment
Share on other sites

17 minuter sedan, Duckster said:

Nope, dax att klämma ur de sista 100 milen för i år under september / oktober
Sedan blir det hybrid för resterande del av året, Polestar kit på ingång, får ju inte bli för stor skillnad.....

Med de extra hp och nm du får med Polestar så kommer skillnaden ändå vara grymt stor 😛

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Verkstaden har inte fått fram någon topplockpackning så nu blir det motorbyte istället.

Nåja, gamla motorn hade rullat 640 mil så det är lika bra få en ny 🙂

Men det tar 5-7 dagar innan motorn kommer och sen ska den i.

 

 

Link to comment
Share on other sites

11 timmar sedan, kanske mustang said:

Någon som har planer på att köra sin bil under vintern  ?  Vad för  vinterdäck blir det ni väljer ? 

 

🙂 

 

Jag körde min 2015 GT på vintern utan problem. Hade provat Pirelli  dubbfria, men förre året byt jag till dubbad Hakka 7:or. Mycket bättre och man få bra fäste i Snow/Wet mode.

Om någon är intresserad i 4st dubbad Hakka 7:or, bara gummi, med lite mindre än en säsong körd, kontakta mig.  
Fram: 255/40R19
Bak: 275/40R19

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...