Jump to content

Recommended Posts

Den enda möjligheten är att faxa, så ringer han förhoppningsvis tillbaka.

Jag har försökt att nå honom hela sommaren nästan varge dag, fram till denna vecka. Men han svarar alldrig i telefon. När jag äntligen fick tag i hans fax nr, så ringde han upp mig.

Var försiktiga att lämna jobb till denna man. Om det inte är så att man vill vara utan motor ett antal år. En som vet att det tar lång tid.

Jag har samma erfarenhet!

Faxat och ringt till han flera gånger i sommras utan svar.

En kompis hade en 428SCJ på renovering där och det tog 1år innan han fick tillbaka den.

Det finns andra firmor som gör samma jobb och då får man det gjort

Ett litet tips som bygger på hörsägen enbart, men som kanske kan förklara hans låga profil för tillfället.

Han sägs vara sjuk och inte tillgänglig i samma omfattning som tidigare.

Det stämmer, Seved har problem med hälsan vilket hindrar en allt för hög arbetstakt.

Men det han gör det gör han jävligt bra, speciellt Ford FE men tipset från en av hans kunder dvs jag själv är att ha en annan motor i bilen medan han jobbar med den du vill ha Sevedtunad :wink:

Magnus

skulle ta kontakt med enginekit racing istället Pär är väldigt duktig på Ford motorer och han håller leverans tider har använt mig av honom i cirka 15år och aldrig hitills blivit besviken :P

• 3 weeks later...
Jag har samma erfarenhet!

Faxat och ringt till han flera gånger i sommras utan svar.

En kompis hade en 428SCJ på renovering där och det tog 1år innan han fick tillbaka den.

Det finns andra firmor som gör samma jobb och då får man det gjort

Då hadde han tur att det bara tog ett år. Jag har väntat snart 3år. Efter två år fixade Gunnar Andersson & Lasse Oskarsson (Musse klubben Sthlm) fram en motor till mig. För dom tyckte jag skulle få ut min Mach1 till 40års jub. Jag vill tacka en en gång för påtryckningarna så att bilen fick komma ut i sommar. Jag hadde nästan tappat sugen. Problemet var bara att innan dess hadde jag skurit ut hela golvet i bilen, samt all innredning. Men med possitiva påtryckningarr går allt. Jag fick bilen klar på knappt 2 månader. För när man väl ser ljuset i tunnen kommer gnistan tillbaka. Vad gäller Seved Karlsson kan jag bara säga att förtroendet inte ligger på topp. Hadde jag inte betalt honom en massa pengar i förskott så vet fan om jag inte hadde hämtat motorn för länge sen. Jag vet ännu inte när jag får min motor, men enligt honom finns det hopp om till sommaren 05. men jag vet i fan, jag får hoppas på det bästa. En tröst är i alla fall att man vet det blir ett bra resultat. För jag har bara hört positiva saker vad det gäller hans arbete. Sen att det är en elefantfödsel för honom att leverera är tråkigt för den drabbade.

Jag önskar alla Cmc Gott nytt år. Vi ses 2005.

(Har beställt fint väder hela sommaren :lol: )