Adamsvensson October 4, 2017 Report October 4, 2017 tjena, jag tänkte kolla vad jag har för bakaxel då jag har 4 bultade hjul och en 289. hittar gjutnummer men ingen identidetsbricka, någon som kan hjälpa till? tack på förhand :) Citera
Per Berglund October 4, 2017 Report October 4, 2017 Hej! På alla 6or denna årsmodell är axeln av en så kallad integrerad modell. D.v.s man monterar utväxlingen direkt i huset på plats i bilen. Mustangens minsta axel som man anger 7.25" i storlek....I princip diametern på kronhjulet som är det. Axeln tål ingen direkt effekt och nästan alltid en ekonomisk utväxling på ca 2.83 eller i bästa fall 3.20 Med V8 är axeln minst en 8" så din bil har haft en 6a från början Du bör uppgradera till 8" axel om du vill öka effekten eller spärrdiffa och då blir det även 5-bult Citera
Adamsvensson October 4, 2017 Author Report October 4, 2017 har sökt på mitt chassinummer och fick fram att den tillverkades med en 289 4port så de är förmodligen någon som har bytat axel men vem byter ner sig? vet också att den hade skivbromsar fram och rallypack men har inget utav det Citera
John October 4, 2017 Report October 4, 2017 HMMM ! Kanske "felaktiga " reg papper. inte helt ovanligt tyvärr. Citera
THOMAS October 4, 2017 Report October 4, 2017 Då är det skumt ! Ingen byter nog ner sig som sagt var. Förmodligen " falska " papper på den. // Thomas Citera
Adamsvensson October 4, 2017 Author Report October 4, 2017 tycker det också men vet ju redan att någon har bytat från skivbromsar till trumbromsar och slängt bort rallypack, kanske någon som har haft 2 mussar och tagit delar från min? skitsamma tänkte i alla fall skaffa starkare axel då min antagligen inte håller för mina ändamål ;) någon som vet en bra axel med så lite modifiering som möjligt för att passa? :) Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.