Jump to content

Instruktionsbok på svenska och posionslyse på bakskärm


Kalle K

Recommended Posts

Hejsan

Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på instruktionsbok på svenska till en Mustang GT 2015 ?

Sen undrar jag om det får vara Röda lysen på posionslysen på bakskärmen om det är godkänt i Bilbesiktningen eller ska det vara någon annan färg på glaset (den är typad i Sverige men inte kontrollbesiktad 1 gången) ?

Link to comment
Share on other sites

Jag har röda, besiktiga i somras för första gången. Dom sa inget om detta. Däremot så sa bes att mina gula positionslyktor fram inte är godkända, polisen skulle döma ut dom, inte bilprovning. Troligen var dom urkopplade vid regbes , sa han på bilprovning


Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Man kan skriva ut den på svenska från Fords hemsida om den europeiska mussen och lika på engelska på den amerikanska mussen. Nederst på hemsidan finns det snabb guide och förarhandbok att klicka på och sedan väljer man bil och årsmodell. Det blir rätt många sidor men betydligt lättare att läsa på än i de som följer med original eftersom formatet är större.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
On ‎2017‎-‎11‎-‎03 at 17:18, Kalle K said:

Hejsan

Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på instruktionsbok på svenska till en Mustang GT 2015 ?

Sen undrar jag om det får vara Röda lysen på posionslysen på bakskärmen om det är godkänt i Bilbesiktningen eller ska det vara någon annan färg på glaset (den är typad i Sverige men inte kontrollbesiktad 1 gången) ?

Hejsan

Jag har nyss varit på bilprovningen och frågat om posionslysena bak, dom läste att är det bara röda reflexer så var det ok, ska dom lysa så måste det vara orange lyse.  

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, Kent Hagberg said:

Hejsan

Jag har nyss varit på bilprovningen och frågat om posionslysena bak, dom läste att är det bara röda reflexer så var det ok, ska dom lysa så måste det vara orange lyse.  

Jepp, min Camaro 68 fick inte ha röda sidomarkeringar bak. Den har original vita fram och röda bak. Fick byta så jag hade vita både fram och bak om jag skulle ha lysande. Valde å dra ur lampan på besiktningen bara...... va inte krav på att det skulle vara ljus...... sen åkte lampan i igen hemma. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 2018-07-18 at 09:21, Kent Hagberg said:

Hejsan

Jag har nyss varit på bilprovningen och frågat om posionslysena bak, dom läste att är det bara röda reflexer så var det ok, ska dom lysa så måste det vara orange lyse.  

Jag har besiktiga bilen tejpa över dem gick bra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...