Kalle K November 3, 2017 Report November 3, 2017 Hejsan Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på instruktionsbok på svenska till en Mustang GT 2015 ? Sen undrar jag om det får vara Röda lysen på posionslysen på bakskärmen om det är godkänt i Bilbesiktningen eller ska det vara någon annan färg på glaset (den är typad i Sverige men inte kontrollbesiktad 1 gången) ? Citera
Tommy Iggesund November 3, 2017 Report November 3, 2017 Jag har röda, besiktiga i somras för första gången. Dom sa inget om detta. Däremot så sa bes att mina gula positionslyktor fram inte är godkända, polisen skulle döma ut dom, inte bilprovning. Troligen var dom urkopplade vid regbes , sa han på bilprovning Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Foose November 3, 2017 Report November 3, 2017 Har du kollat med en fordhandlare? Borde väl bara vara att beställa en bok? Citera
erik.molarin November 4, 2017 Report November 4, 2017 Man kan skriva ut den på svenska från Fords hemsida om den europeiska mussen och lika på engelska på den amerikanska mussen. Nederst på hemsidan finns det snabb guide och förarhandbok att klicka på och sedan väljer man bil och årsmodell. Det blir rätt många sidor men betydligt lättare att läsa på än i de som följer med original eftersom formatet är större. 1 Citera
Kent Hagberg July 18, 2018 Report July 18, 2018 On 2017-11-03 at 17:18, Kalle K said: Hejsan Undrar om det är någon som vet var man kan få tag på instruktionsbok på svenska till en Mustang GT 2015 ? Sen undrar jag om det får vara Röda lysen på posionslysen på bakskärmen om det är godkänt i Bilbesiktningen eller ska det vara någon annan färg på glaset (den är typad i Sverige men inte kontrollbesiktad 1 gången) ? Hejsan Jag har nyss varit på bilprovningen och frågat om posionslysena bak, dom läste att är det bara röda reflexer så var det ok, ska dom lysa så måste det vara orange lyse. Citera
Julle July 18, 2018 Report July 18, 2018 1 timme sedan, Kent Hagberg said: Hejsan Jag har nyss varit på bilprovningen och frågat om posionslysena bak, dom läste att är det bara röda reflexer så var det ok, ska dom lysa så måste det vara orange lyse. Jepp, min Camaro 68 fick inte ha röda sidomarkeringar bak. Den har original vita fram och röda bak. Fick byta så jag hade vita både fram och bak om jag skulle ha lysande. Valde å dra ur lampan på besiktningen bara...... va inte krav på att det skulle vara ljus...... sen åkte lampan i igen hemma. Citera
datmbn July 18, 2018 Report July 18, 2018 Stoppa i en gul diodlampa så lyser det gult trots röda glas Citera
Kent Hagberg August 19, 2018 Report August 19, 2018 Jag köpte en instruktionsbok på svenska till min Mustang 2015 på Ford i Linköping Citera
Kalle K August 20, 2018 Author Report August 20, 2018 On 2018-07-18 at 09:21, Kent Hagberg said: Hejsan Jag har nyss varit på bilprovningen och frågat om posionslysena bak, dom läste att är det bara röda reflexer så var det ok, ska dom lysa så måste det vara orange lyse. Jag har besiktiga bilen tejpa över dem gick bra Citera
Kent Hagberg August 28, 2018 Report August 28, 2018 Det går också, men jag har satt dit orange med lyse i nu. Citera
Corvette August 28, 2018 Report August 28, 2018 Jag böt ut mina oranga reflexer till svarta LED lampor som lyser RÖTT sååååå snyggt Tejpar när det är dags för besiktning Citera
Recommended Posts