laxkungen November 4, 2017 Report November 4, 2017 Skall minuskabeln till batteriet jordas i Chassi eller i motorblocket på min 70:a? Citera
Per Berglund November 4, 2017 Report November 4, 2017 Både och. Dra minus till fräsch chassi infästning. Motorblock kabel drar du också till chassi Eller är du ute efter exakt originaldragningen så vet jag inte. :) Citera
laxkungen November 4, 2017 Author Report November 4, 2017 Anledningen till att jag frågar är att jag tidigare haft mitt batteri i bagageutrymmet och vill nu flytta fram det till motorrummet. Citera
Per Berglund November 4, 2017 Report November 4, 2017 2 minuter sedan, laxkungen said: Anledningen till att jag frågar är att jag tidigare haft mitt batteri i bagageutrymmet och vill nu flytta fram det till motorrummet. Samma princip även om du skulle montera det på taket Citera
laxkungen November 4, 2017 Author Report November 4, 2017 Kanske är jag ute och cyklar nu men minuskabeln från batteriet till chassit är ok, men motorblock kabel till chassi??? Vad menar du där? Citera
Tommy Iggesund November 4, 2017 Report November 4, 2017 Du måste jorda mellan motor och chassiSkickat från min iPhone med Tapatalk Citera
CMC-49 November 6, 2017 Report November 6, 2017 Jord - Batteri till motor från motor till kaross sitter original bak från ventilkåpa skruv till torpedväggen ..... Citera
Alin92 August 14, 2018 Report August 14, 2018 On 2017-11-04 at 13:42, Per Berglund said: Både och. Dra minus till fräsch chassi infästning. Motorblock kabel drar du också till chassi Eller är du ute efter exakt originaldragningen så vet jag inte. Undrar från vart på blocket, i vad skall jag fästa, en sådan jord bör utgå. Alltså jak kan ju knappast baa borra ett hål eller skruva iväg någon del för att fästa en jord. Kan jag få ett tips, mer exakt vart jag kan värsta min jord-del på blocket Citera
Per Berglund August 14, 2018 Report August 14, 2018 Det finns hål för jordning på blocket.....Titta strax under generatorn 1 Citera
Recommended Posts