Jump to content

Mest hästar i en Mustang


Stig

Recommended Posts

Se där ja. Här ploppar det opp lite godsaker. Lite info kanske, någon bild,

någon tid mellan rödljusen?

Saknar forfarande 429 Boss Mustang (er)? Är det ingen som vill ge sig till känna?

Kom igen nu med fler goa motorer, ni är alldels för blyga.

Stig

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag med! :shock: Hmm har den bilen gott på vårgårda dragvay (flygfältet) någon gång? För mig jag sett någon väldigt lik kompressormatad sak där förr. Block osv :?

Om det nu är du: Din flickvän gillar den bilen va :D Såg nästan bara henne köra den :P

Link to comment
Share on other sites

Se där ja. Här ploppar det opp lite godsaker. Lite info kanske, någon bild,

någon tid mellan rödljusen?

Saknar forfarande 429 Boss Mustang (er)? Är det ingen som vill ge sig till känna?

Kom igen nu med fler goa motorer, ni är alldels för blyga.

Stig

429 boss-motorn ser gött brutal ut jo, nästan så man blir rädd :) Kollade på en boss 429 i slutat av sommaren och kan ju erkänna att man stog och dräglade ganska bra länge lutandes över motorrummet :E

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Jag har en mustang 67 som är bullitt inspirerad. I den ligger det en 427 på 550+ hp.

Man skulle inte kunna få se hela bilen med? Så man vet om man skall vara rädd eller inte när man ser en grön mustang rullandes på vägen :D

Link to comment
Share on other sites

Här har du en bild på den snabbaste DAFFEN (remjohan) i sverige. Mitt reg.nr Tyvärr!!! Men ändå lite kul

Den va inte tråkig :D Får la vara lite försiktig då man träffar på en sådan grönsak på gatan i fortsättningen då ;) Va säger besiktingen när den inte är blå längre ? :P

Link to comment
Share on other sites

Det blir bara ett stort :D när den kommer inrullade på besiktningen.

värst är det när de ska provköra mussen då är de inte lätta på gasen :twisted:

Jaså så du menar att dom trampar till lite åndå? Jag som trodde som va värsta försiktiga med sådant, iallafall när de gäller de bilarna. Så dom bryr sig alltså inte över att dom får en överaskande effektupplevelse när dom trampar till mot va dom borde få enligt papper. För kan tänka mig at de borde braka på en del med en såpas vässad motor :E

Link to comment
Share on other sites

Vad jag vet så kör några av de jänkare själva. blandannat en lagom vass chager RT om jag inte mins helt fel. Ska plugga igen sekundärsidan på förgasaren nästa besiktning :twisted: se om de har lika rolgt då.

Haha jo då har man verkligen lyckats då man får börja strypa motorn för att den går för bra :P

Link to comment
Share on other sites

Har en -69:a sportroof där det sitter en 351W med edelbrock insug och förgasare på mellan 600-700 cfm, vet inte riktigt. har en trimkam 4:88 och en utväxling på 4:11 på bakaxeln. och har en 9" drivaxel.

Någon som kan uppskatta hk antalet på en sådan kombination.. orginal 250 hk

Är nig rätt bra krut i din motor då du har ett edelbrock preformer rpm-insug och edelbloks förgasare osv så antagligen är de installerat ett edelbrok preformer rpm-kitt i din motor och då får du krut upp emot 400 hk om de skulle vara matchande grejjer som jag anar :E Iofs stämmer inte topparna riktigt mot de som ingår i de paketet men kan ju vara några eftermarknadstopper de du har med. Eller kanske ett par redigt portade saker, vem vet. Ser ju inte direkt ut som de är en klåpare som pysslat med din bil va jag kan se på bilderna du skicka... Så har du lite tur och de är som jag anar så kommer den gå gött när du får fart på rotorn och ställt in tändningen riktigt..

Link to comment
Share on other sites

Dubbelt 2,5= det blir 2 till 10 hk. Knappast märkbart. Men det låter bättre.

Elvan

He he, misstänkte det. Det är iofs ljudet jag vill åt. Det låter ju lite fjantigt med bara ett tunnt avgas och en gigantisk ljuddämpare... :--

Link to comment
Share on other sites

Dubbelt 2,5= det blir 2 till 10 hk. Knappast märkbart. Men det låter bättre.

Elvan

He he, misstänkte det. Det är iofs ljudet jag vill åt. Det låter ju lite fjantigt med bara ett tunnt avgas och en gigantisk ljuddämpare... :--

Hehe jo, de skal ju höras att man har lite krut i holkarna ändå. Och de skall ju verkligen höras att de är en V8:a :E

Link to comment
Share on other sites

Att bygga ett dubbelt 2,5 tumssystem KAN göra en väldigt stor skillnad om man har en mindre/mer trimmad motor. Avgaserna får ju mindre motstånd och försvinner snabbare ur systemet vilket resulterar i sämre vrid på låga varv men mer effekt/varv på höga varv.

Har ingen erfarenhet av Windsor motorer men på en Cleveland är skillnaden stor, en frisk standardmotor med bättre kam,förgasare och insug har ett rek. maxvarv på 6500rpm och skillnaden på avgassystem är klart kännbar.

Mvh.

LasseS

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med Lasse. En trimmad motor är det ett måste men jag utgick ifrån att det var mer eller mindre en standardmotor med ganska låga varvtal. Jag tror inte att någon lägger ner tid och pengar på att trimma en V8 och sedan ha ett enkelt avgassystem.

Hälsning Elvan

Link to comment
Share on other sites

Detta gäller en 100% original motor ja. Så jag förväntar mig ingen större effektvinst, bara ett skönare ljud. Bilen är verkligen original, vi har inte hitta några betydande detajer som är skruvade eller utbytta. Hela drivlinan är helt orörd in i minsta detalj tex. (förutom tändstift, oljefilter etc då =)

Jag har troligen kommit över två 2,5" ljuddämpare från saab 9-3 ss Aero och de verkar passa perfekt framför bakaxeln. :-- Att man kan se rakt igenom dem verkar lovande ang ljudet...

Link to comment
Share on other sites

Stereo låter alltid bättre än mono oavsett vad man har att spela på...

Och det finns inget bättre än en V8 förstås för oss Mustangdårar...

Vad är måtten på AERO dämparna ??

"LasseS"

Link to comment
Share on other sites

Hej alla!

Tog Mussen på tur #2 idag. Provade de nya skivbromsarna jag och min far monterade nu i vinter. Gick väl inte helt 100% tyckte jag. Sumpig pedal var inte kul alls. "back to the drawing board"... igen.

I alla fall, körde förbi killen vi köpte bilen av, Kent Jönsson här i svarte (omslaget på nya # av "POWER" mag.) och han och sina polare har haft fullt upp i vinter. Kompressormatad (#671 kompressor) 350 Bel Air. Riktigt fräsig!! Fick många tips och trix som jag vill använda i Mussen...

600+ häst påstår de att bilen skulle lägga ner i gatan.

Fan vad mycket önsketänkande det blev då... "Renoverad 302a med smidda låg komp. kolvar, hela Edelbrock RPM conseptet (367 hk), servo broms & -styrn., och givetvis en Paxton el likn. med 50-60% överladd. Och bakom sitter en T5 låda kopplad till en alu. kardan och 8" diff bakaxel...." Ahh... drömma kan man ju alltid. :-- Slog några siffror på miniräknaren och slutligen skulle det (i teorin) ligga runt 500+ hk..... lagom att spöa BWM-killar och Volvo-racers med ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...