hammarby April 21, 2018 Report April 21, 2018 Ska montera en damask till handbromsen, skulle göra det idag det gick inge bra. Är det någon som gjort det tacksam för tips. Det gäller en Mustang 05. Citera
hammarby April 24, 2018 Author Report April 24, 2018 (redigerad) Tack för den passningen, problemet är att jag inte får bort handtaget på handbromsspaken då damasken ska träs över det. Allternativet är att sprätta upp damasken vilket jag inte tror man ska göra. Hur gör jag? Ändrade %s av %s (%s) Citera
monkeyman April 24, 2018 Report April 24, 2018 Vet inte om handtaget går att ta bort, alla eftermarknads handtag som är kromade och liknande jag sett skall träs över originalet. Hittade en video här hur man delar plasten längre ner, men inget om själva handtaget. Citera
Mustangmike April 24, 2018 Report April 24, 2018 Är det inte nån kardborre lr nåt på undersidan, det skulle varit smart för den syns ändå inte. Vad är det för produkt du köpt. Originalet är strykfult så en skinndamask skulle sitta som handen i hansken och matcha min TCI ratchet shifter damask som är i skinn. Lite bilder i såna här trådar är aldrig fel. Citera
hammarby April 24, 2018 Author Report April 24, 2018 Det finns ingen kardborre i underkant det hade hjälpt. Den är köpt hos grufman så jag får fråga där. Tänkte att det var någon som gjort detta förut. Filmen hjälpte inte tack ändå . Citera
hammarby April 24, 2018 Author Report April 24, 2018 Har hittat lösningen, om man vänder ut och in på damasken så går det att trä över handtaget. Ska testa imorgon. Citera
hammarby April 25, 2018 Author Report April 25, 2018 Ja, då är damasken på plats. Blev nöjd efter allt bryderi. Citera
Mustangmike April 25, 2018 Report April 25, 2018 (redigerad) Den var rätt snygg, betydligt mer ombonad än plastiga originalet. Nu saknar du bara snygg växelspak, TCI ratchet shifter. Inte bara snygg, den fungerar och ger en kvalitetskänsla som Mustangen är värd, samt du kan köra bilen manuell utan felväxling. Ett helt drag eller tryck ger en växel. Plattan i matta och slå till spaken bara när du vill växla. Eller kul kurvig väg, så bestämmer du vilka växlar du ska ligga på och hur länge så du får rätt driv genom och ut ur böj. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Ingemar Lindskog April 26, 2018 Report April 26, 2018 9 timmar sedan, Mustangmike said: Den var rätt snygg, betydligt mer ombonad än plastiga originalet. Nu saknar du bara snygg växelspak, TCI ratchet shifter. Inte bara snygg, den fungerar och ger en kvalitetskänsla som Mustangen är värd, samt du kan köra bilen manuell utan felväxling. Ett helt drag eller tryck ger en växel. Plattan i matta och slå till spaken bara när du vill växla. Eller kul kurvig väg, så bestämmer du vilka växlar du ska ligga på och hur länge så du får rätt driv genom och ut ur böj. Va? https://www.facebook.com/ManualTransmissionPreservationSociety/ Citera
Mustangmike April 26, 2018 Report April 26, 2018 17 minuter sedan, Ingemar Lindskog said: Va? https://www.facebook.com/ManualTransmissionPreservationSociety/ Haha...Men Du......varför sitta och vispa runt oljan i lådan, det är faktiskt en pump som sköter sånt, sedan länge. Samma pump + lite ventiler m.m. fixar växlingarna åt dig. Dessutom otroligt mycket bättre än vad du nånsin klarar av. Jo men jag jag vill köra bilen själv o.s.v. ... Okej ....Då ska du fan ha manuell tändning också, gamla brytare och en spak som du justerar förtändningen efter varvtal och belastning Och hoppas nu bara för allt i världen att du inte kör runt med fåniga kärringbroms- och styr-servon på din bil. Allt är bara gammla ohållbart argument som försvann nångång på 50-talet. Men det fina med TCI spaken är ju att man får bägge världar. Mr Hyde Cruisar runt med stil och låter automaten sköta momentomvandlingen som det ska va på en Jänkare och när hornen vuxit ut och Dr Jekyl vaknar .. kör man manuellt. Det finns egentligen bara ett skäl att välja manuell låda, det är om man ska köra i huvudsak bana. Men med lite extra kylning funkar automaten bra för några bandagar /år. Jag har faktiskt funderat på om jag inte behöver en till Musse, en med spansk "Manuel" låda för bana. Men har inte plats och svårt att få igenom det hemma. 2 Citera
Ingemar Lindskog April 26, 2018 Report April 26, 2018 Ha ha! Inte svårt att få igång diskussioner det ämnet! Ny tråd kanske? Citera
hammarby April 26, 2018 Author Report April 26, 2018 Ja, det kan sväva iväg ibland tydligen. Har ingen tanke att montera sån växelspak, det fungerar bra som det är. Citera
Mustangmike April 26, 2018 Report April 26, 2018 6 timmar sedan, Ingemar Lindskog said: Ha ha! Inte svårt att få igång diskussioner det ämnet! Ny tråd kanske? He he, alldeles för lite drag på detta forum. Kul att kasta in lite brandfacklor ibland men tyvärr är det för få som är här så elden falnar ändå. Citera
Wallentin April 28, 2018 Report April 28, 2018 En sån damask skulle man kanske inhandla, ser bra ut Citera
Recommended Posts