April 21, 20186 yr comment_161100 Ska montera en damask till handbromsen, skulle göra det idag det gick inge bra. Ăr det nĂ„gon som gjort det tacksam för tips. Det gĂ€ller en Mustang 05.
April 24, 20186 yr Author comment_161174 Tack för den passningen, problemet Ă€r att jag inte fĂ„r bort handtaget pĂ„ handbromsspaken dĂ„ damasken ska trĂ€s över det. Allternativet Ă€r att sprĂ€tta upp damasken vilket jag inte tror man ska göra. Hur gör jag?    Ăndrade %s av %s (%s)
April 24, 20186 yr comment_161190 Vet inte om handtaget gĂ„r att ta bort, alla eftermarknads handtag som Ă€r kromade och liknande jag sett skall trĂ€s över originalet. Hittade en video hĂ€r hur man delar plasten lĂ€ngre ner, men inget om sjĂ€lva handtaget.  Â
April 24, 20186 yr comment_161200 Ăr det inte nĂ„n kardborre lr nĂ„t pĂ„ undersidan, det skulle varit smart för den syns Ă€ndĂ„ inte. Vad Ă€r det för produkt du köpt. Originalet Àr strykfult sĂ„ en skinndamask skulle sitta som handen i hansken och matcha min TCI ratchet shifter damask som Ă€r i skinn. Lite bilder i sĂ„na hĂ€r trĂ„dar Ă€r aldrig fel. đ
April 24, 20186 yr Author comment_161204 Det finns ingen kardborre i underkant det hade hjĂ€lpt. Den Ă€r köpt hos grufman sĂ„ jag fĂ„r frĂ„ga dĂ€r. TĂ€nkte att det var nĂ„gon som gjort detta förut. Filmen hjĂ€lpte inte tack Ă€ndĂ„ .Â
April 24, 20186 yr Author comment_161207 Har hittat lösningen, om man vÀnder ut och in pÄ damasken sÄ gÄr det att trÀ över handtaget. Ska testa imorgon.
April 25, 20186 yr Author comment_161223 Ja, dÄ Àr damasken pÄ plats. Blev nöjd efter allt bryderi.
April 25, 20186 yr comment_161225 Den var rĂ€tt snygg, betydligt mer ombonad Ă€n plastiga originalet. Nu saknar du bara snygg vĂ€xelspak, TCI ratchet shifter. Inte bara snygg, den fungerar och ger en kvalitetskĂ€nsla som Mustangen Ă€r vĂ€rd,  samt du kan köra bilen manuell utan felvĂ€xling. Ett helt drag eller tryck ger en vĂ€xel. Plattan i matta och slĂ„ till spaken bara nĂ€r du vill vĂ€xla. Eller kul kurvig vĂ€g, sĂ„ bestĂ€mmer du vilka vĂ€xlar du ska ligga pĂ„ och hur lĂ€nge sĂ„ du fĂ„r rĂ€tt driv genom och ut ur böj. đ Ăndrade %s av %s (%s)
April 26, 20186 yr comment_161226 9 timmar sedan, Mustangmike said: Den var rĂ€tt snygg, betydligt mer ombonad Ă€n plastiga originalet. Nu saknar du bara snygg vĂ€xelspak, TCI ratchet shifter. Inte bara snygg, den fungerar och ger en kvalitetskĂ€nsla som Mustangen Ă€r vĂ€rd,  samt du kan köra bilen manuell utan felvĂ€xling. Ett helt drag eller tryck ger en vĂ€xel. Plattan i matta och slĂ„ till spaken bara nĂ€r du vill vĂ€xla. Eller kul kurvig vĂ€g, sĂ„ bestĂ€mmer du vilka vĂ€xlar du ska ligga pĂ„ och hur lĂ€nge sĂ„ du fĂ„r rĂ€tt driv genom och ut ur böj. đ Va?     đ https://www.facebook.com/ManualTransmissionPreservationSociety/   Â
April 26, 20186 yr comment_161227 17 minuter sedan, Ingemar Lindskog said: Va?     đ https://www.facebook.com/ManualTransmissionPreservationSociety/    Haha...Men Du......varför sitta och vispa runt oljan i lĂ„dan, det Ă€r faktiskt en pump som sköter sĂ„nt, sedan lĂ€nge. Samma pump + lite ventiler m.m. fixar vĂ€xlingarna Ă„t dig. Dessutom otroligt mycket bĂ€ttre Ă€n vad du nĂ„nsin klarar av. Jo men jag jag vill köra bilen sjĂ€lv o.s.v. ... Okej ....DĂ„ ska du fan ha manuell tĂ€ndning ocksĂ„, gamla brytare och en spak som du justerar förtĂ€ndningen efter varvtal och belastningđ Och hoppas nu bara för allt i vĂ€rlden att du inte kör runt med fĂ„niga kĂ€rringbroms- och styr-servon pĂ„ din bil. đ Allt Ă€r bara gammla ohĂ„llbart argument som försvann nĂ„ngĂ„ng pĂ„ 50-talet. Men det fina med TCI spaken Ă€r ju att man fĂ„r bĂ€gge vĂ€rldar. Mr Hyde Cruisar runt med stil och lĂ„ter automaten sköta momentomvandlingen som det ska va pĂ„ en JĂ€nkare och nĂ€r hornen vuxit ut och Dr Jekyl vaknar .. kör man manuellt. đ  Det finns egentligen bara ett skĂ€l att vĂ€lja manuell lĂ„da, det Ă€r om man ska köra i huvudsak bana. Men med lite extra kylning funkar automaten bra för nĂ„gra bandagar /Ă„r. Jag har faktiskt funderat pĂ„ om jag inte behöver en till Musse, en med spansk "Manuel" lĂ„da för bana. Men har inte plats och svĂ„rt att fĂ„ igenom det hemma. đ   Â
April 26, 20186 yr comment_161229  đ  Ha ha! Inte svĂ„rt att fĂ„ igĂ„ng diskussioner det Ă€mnet! Ny trĂ„d kanske?  đ
April 26, 20186 yr Author comment_161230 Ja, det kan svĂ€va ivĂ€g ibland tydligen. Har ingen tanke att montera sĂ„n vĂ€xelspak, det fungerar bra som det Ă€r.Â
April 26, 20186 yr comment_161233 6 timmar sedan, Ingemar Lindskog said:  đ  Ha ha! Inte svĂ„rt att fĂ„ igĂ„ng diskussioner det Ă€mnet! Ny trĂ„d kanske?  đ He he, alldeles för lite drag pĂ„ detta forum. Kul att kasta in lite brandfacklor ibland men tyvĂ€rr Ă€r det för fĂ„ som Ă€r hĂ€r sĂ„ elden falnar Ă€ndĂ„. đ    Â