Jump to content

Featured Replies

• Author
comment_161174

Tack för den passningen, problemet Àr att jag inte fÄr bort handtaget pÄ handbromsspaken dÄ damasken ska trÀs över det. Allternativet Àr att sprÀtta upp damasken vilket jag inte tror man ska göra.

Hur gör jag?

Ändrade %s av %s (%s)

comment_161200

Är det inte nĂ„n kardborre lr nĂ„t pĂ„ undersidan, det skulle varit smart för den syns Ă€ndĂ„ inte.

Vad Àr det för produkt du köpt. Originalet Àr strykfult sÄ en skinndamask skulle sitta som handen i hansken och matcha min TCI ratchet shifter damask som Àr i skinn. Lite bilder i sÄna hÀr trÄdar Àr aldrig fel.

😃

• Author
comment_161204

Det finns ingen kardborre i underkant det hade hjÀlpt. Den Àr köpt hos grufman sÄ jag fÄr frÄga dÀr.

TÀnkte att det var nÄgon som gjort detta förut. Filmen hjÀlpte inte tack ÀndÄ . 

comment_161225

Den var rÀtt snygg, betydligt mer ombonad Àn plastiga originalet.

Nu saknar du bara snygg vÀxelspak, TCI ratchet shifter.

Inte bara snygg, den fungerar och ger en kvalitetskÀnsla som Mustangen Àr vÀrd,  samt du kan köra bilen manuell utan felvÀxling. Ett helt drag eller tryck ger en vÀxel. Plattan i matta och slÄ till spaken bara nÀr du vill vÀxla. Eller kul kurvig vÀg, sÄ bestÀmmer du vilka vÀxlar du ska ligga pÄ och hur lÀnge sÄ du fÄr rÀtt driv genom och ut ur böj.

😃

20170308_214152.jpg

Ändrade %s av %s (%s)

comment_161226
9 timmar sedan, Mustangmike said:

Den var rÀtt snygg, betydligt mer ombonad Àn plastiga originalet.

Nu saknar du bara snygg vÀxelspak, TCI ratchet shifter.

Inte bara snygg, den fungerar och ger en kvalitetskÀnsla som Mustangen Àr vÀrd,  samt du kan köra bilen manuell utan felvÀxling. Ett helt drag eller tryck ger en vÀxel. Plattan i matta och slÄ till spaken bara nÀr du vill vÀxla. Eller kul kurvig vÀg, sÄ bestÀmmer du vilka vÀxlar du ska ligga pÄ och hur lÀnge sÄ du fÄr rÀtt driv genom och ut ur böj.

😃

20170308_214152.jpg

Va?        😀

https://www.facebook.com/ManualTransmissionPreservationSociety/

28468502_10210923219181978_6897011012807590996_n.jpg

comment_161227
17 minuter sedan, Ingemar Lindskog said:

Va?        😀

https://www.facebook.com/ManualTransmissionPreservationSociety/

28468502_10210923219181978_6897011012807590996_n.jpg

Haha...Men Du......varför sitta och vispa runt oljan i lĂ„dan, det Ă€r faktiskt en pump som sköter sĂ„nt, sedan lĂ€nge. Samma pump + lite ventiler m.m. fixar vĂ€xlingarna Ă„t dig. Dessutom otroligt mycket bĂ€ttre Ă€n vad du nĂ„nsin klarar av.  Jo men jag jag vill köra bilen sjĂ€lv o.s.v. ... Okej ....DĂ„ ska du fan ha manuell tĂ€ndning ocksĂ„, gamla brytare och en spak som du justerar förtĂ€ndningen efter varvtal och belastning😉  Och hoppas nu bara för allt i vĂ€rlden att du inte kör runt med fĂ„niga kĂ€rringbroms- och styr-servon pĂ„ din bil. 🙂

Allt Àr bara gammla ohÄllbart argument som försvann nÄngÄng pÄ 50-talet.

Men det fina med TCI  spaken Ă€r ju att man fĂ„r bĂ€gge vĂ€rldar. Mr Hyde Cruisar runt med stil och lĂ„ter automaten sköta momentomvandlingen som det ska va pĂ„ en JĂ€nkare och nĂ€r hornen vuxit ut och Dr Jekyl vaknar .. kör man manuellt.  🙂

Det finns egentligen bara ett skÀl att vÀlja manuell lÄda, det Àr om man ska köra i huvudsak bana. Men med lite extra kylning funkar automaten bra för nÄgra bandagar /Är. 

Jag har faktiskt funderat pÄ om jag inte behöver en till Musse, en med spansk "Manuel" lÄda för bana. Men har inte plats och svÄrt att fÄ igenom det hemma.

🙂

comment_161233
6 timmar sedan, Ingemar Lindskog said:

😂   Ha ha! Inte svĂ„rt att fĂ„ igĂ„ng diskussioner det Ă€mnet! Ny trĂ„d kanske?   😂

3gears.gif

He he, alldeles för lite drag pÄ detta forum. Kul att kasta in lite brandfacklor ibland men tyvÀrr Àr det för fÄ som Àr hÀr sÄ elden falnar ÀndÄ.

🙂