Jump to content

Recommended Posts

Nyfiken fråga.
Hur många av er har fått papper från Ford i Sverige för er Mustang Gt att förarsidans airbags hölje kan ev spricka vid en kollision och då orsaka skador.
Fick hem papper förra året och åkte förbi en Auktoriserad Ford verkstad med pappret från Ford idag. De bytte det medans jag väntade.
Fler som fått pappret och fixat detta eller hoppar ni över den åtgärden?
Kan vara bra o fixa medans Ford fixar gratis och bra för samvetet om man säljer bilen.

1 timme sedan, Ashley Helena Terese said:

Jo, så är det nog men nån kanske missat o lite trådtorka är det på forumet. Därav tråden.

😉

Ha ha ...jag har försökt, lirkat och lockat, kastat brandfacklor, hetsat ....men nä stendött här trots över tre tusen med lemmar och några kjoltyg.... men gett upp.

Tror att man skulle kunna erbjuda 100kr i rubriken för varje svar oavsett vad man skriver bara det görs inom 24 timmar utan att bli av med mer än en tusing 🙂

• Like 1
  • 4 months later...

Hej

Jag väntar fortfarande, fått förarsidan bytt förra året. Enligt Ford,s "safety recall" skall min passagerare sida också bytas, har varit kontakt med Ford Sverige ett visst antal gånger om detta nu i år men de bara svarar att det pågår en kampanj i USA och att den inte nått hit ännu. Ford Sverige verkar ha viss tröghet, vilket man kan ha i åtanke när man köper en "svensson" Ford.

// Rolf 

• 1 month later...
On 2018-10-07 at 19:12, Rolf Lenngren said:

Hej

Jag väntar fortfarande, fått förarsidan bytt förra året. Enligt Ford,s "safety recall" skall min passagerare sida också bytas, har varit kontakt med Ford Sverige ett visst antal gånger om detta nu i år men de bara svarar att det pågår en kampanj i USA och att den inte nått hit ännu. Ford Sverige verkar ha viss tröghet, vilket man kan ha i åtanke när man köper en "svensson" Ford.

// Rolf 

Får byta till en Mustang som är såld för Europa så går det fortare 😉

11 timmar sedan, corvette said:

Får byta till en Mustang som är såld för Europa så går det fortare 😉

Bra idé, får åka till firman i Halmstad och kolla på nya "Bullitten" 😎

11 timmar sedan, Rolf Lenngren said:

Bra idé, får åka till firman i Halmstad och kolla på nya "Bullitten" 😎

Tur att Halmstad är en bit bort, annars hade det kliat för mycket i fingrarna ☺️

Talade med Upplands Motor igår gällande min GT 2013 och den kommer att fixas på våren.

Det verkar som att det är bara uppblåsaren som behöver bytas