Jump to content

Mustang Mach II-74 ???


BlackSab

Recommended Posts

Hejsan! Funderar på att köpa en Mustang Mach II årsmodell 74. Har kollat runt lite och de verkar vara svåra att hitta, finns det inte så många av dem kvar eller?

Vad bör man tänka på innan man bestämmer sig för att köpa den? Finns det något värde i den? Jag vet att startmotorn är paj och behöver bytas.

Tacksam för alla svar :wink:

Link to comment
Share on other sites

ta kontakt med Göran Foersberg han har en super fin mach II

med V8 kanonfin :wink: Kan även säga att det är en kanonfin bil att köra i gemförelse med våra gamla Mach I.Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Annars är ju 71-73 Hardtop fortfarande väldigt billiga. Jag har sett många bilar till salu för runt 40-45 tusen. Och de har verkat vara i rätt så hyfsat skick ändå. Fast det kanske är för mycket pengar iallafall...

Link to comment
Share on other sites

jag skulle vilja påstå att en mustang II är ganska underskattat.. visst fattas det massor av effekt... men samtigt finns något annat ganska god komfort och väghållning... men helt fy skam är inte motorn heller...

min bror har en 2:a med 4:an i och han plockade faktist min 144 mend lätt moddad b20 på ett c:a 300m rejs.. och jag brukar plocka bilar med över 130 hk i med den... så det är lite konstigt.. 88 pållar men vrid... ;)

Link to comment
Share on other sites

Den Mustang II jag ovan lagt ut bilder på körde jag en sommar med. V6 men gick skapligt, grovt avgasystem, nya bromsar, nya gasdämpare runt om och skapligt breda Dunlop SP Sport däck gjorde den riktigt giftig på kurviga vägar och förvånade många.

Men av någon anledning trivdes jag inte riktigt i bilen...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Mustang II är helt klart i mina ögon en av dom snyggaste mussarna,väldigt lik orginalet,betydligt bättre väghållning än dom gamla.

Helt klart bland dom bästa mussarna jag kört och ägt,inte så stor och klumpig som en del av dom andra.

Jag har provat óch ägt stort sett alla mussar (14 st) och Mustang II är helt klart en av dom bästa.

MVH

DTS

Man kanske skulle ha musse igen!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm en liten fundering bara. Varför vill du ha en mach 2:a ?

Kanske bara är jag men en 4cyl 88hk eller en v6:a på 105hk lockar inte mig direkt. Inte heller dens utséende.

Om du inte förstår varför man vill ha en Mustang II, så föreslår jag att du INTE läser den här delen av forumet. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...