Tomgro cmc 702 April 25, 2005 Report April 25, 2005 Har precis hört samma sak - Inte roligt när förutsättningarna ändras. Någon som har idé på hur man löser bullerintyget på ett annat sätt ? Citera
Mattias cmc 1746 April 25, 2005 Report April 25, 2005 Fick hem mitt intyg idag och ska besiktiga måndag 2/5. Hoppas verkligen det går ändå... Men jag är rädd för att dom kommer säga att den låter för mycket även att jag har intyg... Citera
Mattias cmc 1746 May 2, 2005 Report May 2, 2005 Hur gick det?Jo det gick bra! Han sa ingenting om att det inte gäller längre. (vågade inte fråga heller ) Tyckte det va rätt roligt faktiskt med tanke på att det är "Flowmaster mufflers" på den så den låter rätt friskt Det ända som han inte gick igenom var avgasvärdena.CO 0,7 (0,5)CO 2500 0,6 (0,3)HC 137 (100)Lambda 1,07 (1,03)Kan vara både lamdasonden och katterna som är sönder va?Tror ni det hjälper med att hälla i sprit i tanken ? Citera
KR Motor June 29, 2005 Report June 29, 2005 Jag fick igenom min -98 Gt här i veckan. Gjorde bullerprovet. jag gjorde 2 specialare för att få ner ljudet som jag satt på slutrören. typ brickor å massa stålull framför. skruvade bara på dom några hundra meter innan ja kom fram till bullertestet å tog bort dom direkt efter.. funka fint Citera
hanwir July 5, 2005 Report July 5, 2005 Jag har en 2005:a på ingående och vill slippa att åka till Strängnäs för att göra ett bullerprov. I stället kan man ju använda ett intyg från tyska DEKRA eller TUV. Någon som vet var man får tag på dessa intyg? Enligt uppgift skall det vara någon avdelning hos DEKRA i Berlin som skriver ut dessa intyg, men jag har inte lyckas hitta rätt avdelning/kontor i Berlin.Någon som har en mailadress eller telnr till rätt avdelning?Kolla hos SFRO, 2500kr (dock för hög ljudnivå), köp intyg (TüV) rekommenderar Mustang Performance, eller besikta i Luleå där du kan få igenom utan intyg (egen erfarenhet...) Citera
Tomgro cmc 702 July 17, 2005 Report July 17, 2005 Har hört att det nu finns ett generellt intyg för buller för Mustang -05, kolla med SBP.Alltså skall det inte behövas några Dekra-intyg eller liknande = kanonbra ! Citera
Recommended Posts