Speedwell67 10 September Author Report 10 September Det brukar heta att det är trist att se färg torka, men det tycker inte jag. Snart kläs de med 205/70-14. Citera
Speedwell67 13 September Author Report 13 September Var rätt hyggligt väder idag så det blev en tur på smala och kurviga småvägar utanför Uppsala. Det blev lite inspirerande körning och bilen trivs på sådana här vägar. Kanske en manuell låda skulle höja upplevelsen något, men C4:an funkar ändå bra på dessa vägar. På onsdag i veckan som kommer är det körning på Arlanda Testtrack. Jag hoppas kunna köra då. Nya däck till Magnumfälgarna kommer på torsdag. Annars längtar jag lite till att få börja med årets uppgraderingar av framvagn och motor samt att lackera taket. Ryds bilglas har också varit behjälpliga med att ordna tätningsgegga till framrutan så jag kan få göra det färdigt. Imorgon åker jag till Uppsalamarknaden. Trevlig helg på er. Citera
Speedwell67 21 September Author Report 21 September Och då blev det nya Falken 205/70-14 och lite bling. Nu får de här fälgarna sitta kvar tills det löser sig med AR. Citera
Speedwell67 5 Oktober Author Report 5 Oktober Denna dag blev det en runda runt garaget på några mil. Kurvigt, smalt och alldeles underbart, genom Gränby, Skäggesta, Börje och Jumkil med paus vidJumkils kyrka. Väghållning är skoj! Sen blir man kanske lite insnöad när man håller på med gamla bilar. Mina 14 tumsfälgar har olika diameter för skruvventilen, 15,7 respektive 11,3 och det är hyggligt svårt att hitta något som passar till båda hålen och inte har en massa krom, utan härlig mässing. Finns visserligen i USA, men det blir ohemult dyrt. Jag hade nästan givit upp. Men jag bytte helt sonika tätning på ett par till 11,3. Så nu sitter det likadana ventiler i mässing på både sex och sjutumsfälgarna, precis som det ska vara. Nu ska det bara provas med däck och se hur mycket skärmkanten behöver vikas in. Och jag letar fortfarande efter ett par 14x6. Man får aldrig ge upp. Citera
Speedwell67 9 November Author Report 9 November Då var pedalstället nästan klart. Fjädern kommer på posten, Så det tar sig, bara växellåda med länkage och spak kvar, men det ska väl lösa sig. Och dessutom två gamla Torque Thrust 6x14. Citera
Speedwell67 11 November Author Report 11 November Tänkte beställa lite småprylar velocity-group i Tyskland, då de inte fanns på hyllan hos VP. Summerade varukorgen till €82, 947,50 i kronor, och fick frakten hem uträknad på €53 vilket omräknat blir saftiga 612 kronor med en kurs på 11,53. Totalt blev det knappt 1560 kr och det blir ju varken tull eller moms på detta. Samma prylar hos Virginia landade på $60, dvs 650 kr, med en kurs på 10,85. Men då ska man lägga till frakt endera direkt hem till Sverige eller till min brevlåda i USA, för vidare leverans hem. Och det var längesedan det var fraktfritt inom USA. Tror att NPD har fri frakt inom USA för ordrar över $300. Tull och moms tillkommer alltid. Så frågan är om det ändå blir billigare totalt sett att ta det från Tyskland? Försprånget för USA är ju ändå 900 kr. Är lite sugen på att testa. Eller så får handla för lite mer när man ändå shoppar, för att få fri frakt. Beställer en del prylar till min VW och det tar jag från Tyskland och jag har märkt att fraktpriserna till Sverige gått upp. Tyvärr levererar vissa firmor i Europa inte ens till Sverige trots att vi tillhör EU. Vissa butiker i England skickar oftast inte prylar utanför England. Ett grundproblem är ju vår valuta och det är ju inte så mycket att göra åt. Citera
66ahenke 11 November Report 11 November ja frakten har blivit kopiöst dyr. fick hem en bladfjäder + lite små prylar från uk. över 1000 kr i frakt när tull o moms var inräknat. näste problem är ju vp parts, dom har ju snart sagt inget på lagar längre, plockade ihop en varukorg med 10 grejor en grej hade dom hemma. jag handlar gärna från summit racing men med dom fraktpriser gör det ont jag ska kolla i tyskland om dom har det jag behöver, då kan vi kanske sambeställa o spara en slant oftast blir det ju inte så mycket dyrare för fler grejor Citera
Speedwell67 12 November Author Report 12 November Jag trordet blir en liten uppgradering av fronten när jag ändå ger mig på att justera in passformen på framskärmarna. Den här har ju legat till sig lite, men nu är det väl dags. Men jag behåller stötfångaren. Citera
Speedwell67 13 November Author Report 13 November Det var ju lite kul att få lite uppskattning. 1 Citera
Speedwell67 14 November Author Report 14 November 8 timmar sedan, 66ahenke said: va kul, det var ingen dålig vinst heller Jo £50 är ju nästan 700 kr. Blir litesmåprylar och en spacer tillratten. Den som vann första priset, drogen riktig högvinst. Citera
Speedwell67 %s den %s Author Report %s den %s Oljefiltret lackat, men klisterremsan sätter jag dit vid nästa oljebyte. Och även om det inte är ett äkta rotundafilter så blir det bra. Citera
Recommended Posts