Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_188373
On 2025-10-11 at 18:23, Speedwell67 said:

Idag vankades det aktiv körning på småvägar utanför Uppsala. Riktigt skojigt som vanligt och jag börjar komma underfund med vad bilen och jag trivs med. Arlandabanan är skoj att köra, trots alla skarpa kurvor och med dem, många inbromsningar. Men det kan bli lite ryckigt stundtals. Så det vore riktigt kul att prova någon bana där man kan få sträcka ut lite mellan inbromsningarna och lite mer svepande kurvor, få lite flow typ.

Plockade hem mina sjutumsfälgar till hemmagaraget. De ska ju sitta bak, men tyvärr är hjulmuttrarna är lite för långa och behöver bli lite kortare, typ 1,5 - 2 millimeter. Har också gjort lite bakgrundkontroller i gamla kataloger och det verkar som om fälgarna kan dateras till 1966 - 1967 vilket extra skoj. Så jag kör väl vidare med Falken, 205/70-14 bak och 195/70-14 fram, i alla fall så länge.

IMG_4052.jpeg

IMG_3905.jpeg

Mantorp i övermorgon Onsdag 15e Oktober kan du sträcka ut på, med flera långa svepare.

https://driversclub.se/hem/event-2025/mantorp-15-oktober/

• Svar 301
  • Visingar 20k
  • Skapad
  • Senaste Svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Speedwell67
    Speedwell67

Då var första provturen gjord runt flygfältet. Det verkar fungera bra trots 30 gradig värme. Körde fram och tillbaka på gårdsplanen för att låta självjusteringen göra sitt jobb. Och nu är det gott om

• Speedwell67
    Speedwell67

Åkte ut till garaget med den nya vacciumklockan som ska justeras med passande insexnyckel enligt instruktionen. Avskyr sådant! Som tur hade jag en mejsel så jag kunde justera den till rätt inställning

• Speedwell67
    Speedwell67

Äntligen är insuget på plats och tack för alla tips. Det som kvarstår innan provstart är: 1. Värmeslangar. 2. Gasstaget ska monteras. 3. PCV-anslutning till karburatorn. Den behöver ju sitta på frams

Posted Images

• Author
comment_188374
30 minuter sedan, Mustangmike said:

Mantorp i övermorgon Onsdag 15e Oktober kan du sträcka ut på, med flera långa svepare.

https://driversclub.se/hem/event-2025/mantorp-15-oktober/

Tack, det där har jag missat helt. Såg trevligt ut, och jag har inte kört på Mantorp sedan 1978, men då var det bara drag racing med motorcykel. Hinner dessvärre inte till på onsdag, men jag antar att det blir fler tillfällen. Sparar länken