Jump to content

Nationella Träffen år 2019


Recommended Posts

On 12/28/2018 at 4:30 PM, Jinnarparn said:

Hej, ni som nu gillar bankörning och dylikt varför inte själv engagera sig och ordna någonting, en klubb blir inte bättre än vad medlemmarna gör den till.

 

Håller med dig fullt ut, men jag har ett jobb som kräver ofta och oväntade utlandsresor.

Därför kan jag inte engagera mig i något som jag förmodligen inte kan fullfölja.

Link to comment
On 12/29/2018 at 9:16 AM, Norwall said:

Till er som nu sitter och önskar fler köraktiviteter. Jag kommer nu berätta en historia för er. Året då vi hade körning på Kinnekulle så var det en ganska stökig upplevelse eftersom vi inte riktigt hade kunskap om hur många som behövdes för genomförande. Hur som helst, vi i Skaraborg bestämde att vi skulle köra bara bana året efter för att se om vi kunde få till ett årligt banmöte. 

Det kom fem, FEM, anmälningar.... Därför beslutade vi att ställa in men fick då betala en straffavgift ur egen ficka. 

Men vill ni ordna en aktivitet, så hör av er till mig. Vi kan diskutera igenom det men jag kan säga som såhär, styrelsen kommer inte att betala 50000 kronor plus för att genomföra en aktivitet med fem deltagare. Jag hoppas verkligen att ni förstår varför. 

Ett samarbete med annan sportvagnsklubb är ett möjligt alternativ som kanske någon av er kan undersöka? 

Styrelsen är öppna för alla förslag. Och ni är välkomna att lämna in motioner om ändring i stadgarna för att påverka hur regionansvariga ska arbeta. Just nu så har de fullständig frihet eftersom styrelsen känner att regionfolket känner sina medlemmars behov bäst. Klubben ska inte styras centralt. 

Jag väntar på era mail med spänning! 

 

Mvh Andreas 

När Skaraborgs region anordnade bankörning på Kinnekulle ring i samband med nationella mötet.

Det var bankörningen som gjorde att jag anmälde mig överhuvudtaget till träffen.

Jag vill säga att även om ni tyckte det var stökigt, så tyckte i varje fall jag detta var höjdpunkten med träffen.

Mellan de olika körningarna så spenderade jag tid med att prata med andra mustang ägare, som så många andra så tycker de det verkar kul men tycker sig inte sig ha råd eller att bilen kan gå sönder.

De som körde ville ut igen för det var det roligaste de gjort på länge.

Vid detta tillfälle kostade det nästan ingenting, jag hade även anmält med en annan bil (Lincoln MKVIII) men det fick utebli pga. litet olje läckage.

Året efter missade jag helt pga. utlandsjobb.

 

Vore det inte som en del i nationella mötena att man har lite bus med i arrangemanget.

Annars blir det en "fika träff".

 

Håller med Mustangmike, vi behöver förbättra imagen för mustanger. Vi som förare måste veta hur bilen beter sig.

Till att börja med så kanske det inte behövs en dyr bana utan ett stor parkering med konor.

Vi behöver förstå hur dessa bilar beter sig, nu med original så är det många hästar, men folk vet inte hur de ska hanteras.

Vet åtminstone en som fick lära sig detta i år (total skrot).

 

Som en parantes.

Första gången yngsta grabben körde min Cobra strax efter han hade tagit körkort ( han hade innan kört dragracing med min Thunderbird och lite andra bilar).

I dubbelfilig väg i ca 40 km/h på 2:ans växel , vi var helt ensamma då bad jag honom att stampa fullt.

Slutade med ett bra bredställ och han stannade bilen och sa att gasen hängde sig.

Gick ut och kollade inga problem, gjorde samma sak och bilen uppförde sig likadant.

Mycket nyckfull bil.

Vi bägge tycker Dodge Viper är en mycket enklare bil att köra en min Mustang Cobra.

 

Link to comment

Det finns ju alltid fler Fordklubbar man kan vara med i som har flera bankörningar per år.

http://www.fordclubsweden.se/index.php?category=pages&page=calendar

 

sedan finns Bavariaklubben som tex Toyotaclubsweden samarbetat med för bankörning, kanske något för de som önskar fler bankörningar att ta ett snack med.

http://www.bavariaracing.se/

Ändrade %s av %s (%s)
  • Thanks 1
Link to comment

Trevligt att Ford club sweden har börjat med roligheter, då jag var med så var det bara fika.

Ska kolla det vidare, tack för tipset.

 

Bavaria klubben "luktar" BMW.

Var med i BMW klubben i mitten på 80-talet  ( hette helt annorlunda då) kanske 3 månader innan jag blev utesluten.

Var nere på Ring Knutstorp med min min BMW 3.0 taksänkt och med en maskin som man inte får ha (Ford 302 V8) i en BMW.

Körde skiten ur de flesta i kurvorna och på stora raksträckan kunde endast den nyaste vassaste BMW köra om mig.

Blev svartflaggad, men ingen kunde ge mig anledning varför.

Frågade vad anledningen var, svar jag fick jag du är utesluten pga. du har ingen BMW.

 

Nej tack. efter detta tar jag ALDRIG kontakt med något tyskt märke mer.

Link to comment
21 timmar sedan, Junkers said:

Jodå det är en BMW-klubb men om Toyotaklubben samarbetat vid bankörningar är de säkert öppna för fler samarbeten och de har många bankörningar varje år.

Var bara ett ev tips om ngn vill ta tag i det.

Ingen vill ta tag i det, alla vill ha det serverat som vanligt. 

Annars hade vi redan haft flera banträffar om de som klagar tagit tag i det själva.
Jag klagar inte men åker på banträffar när det ges tillfälle, mao vill ha det serverat.
Senast var det Gelleråsen med Audi, innan det Upplands Motor, Hedin Bil och egen resa till Ringen.

Tycker vi kan låsa denna klagospalt nu!

 

Skärmklipp8.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment
On 2019-01-02 at 01:43, Tbird said:

Trevligt att Ford club sweden har börjat med roligheter, då jag var med så var det bara fika.

Ska kolla det vidare, tack för tipset.

 

Bavaria klubben "luktar" BMW.

Var med i BMW klubben i mitten på 80-talet  ( hette helt annorlunda då) kanske 3 månader innan jag blev utesluten.

Var nere på Ring Knutstorp med min min BMW 3.0 taksänkt och med en maskin som man inte får ha (Ford 302 V8) i en BMW.

Körde skiten ur de flesta i kurvorna och på stora raksträckan kunde endast den nyaste vassaste BMW köra om mig.

Blev svartflaggad, men ingen kunde ge mig anledning varför.

Frågade vad anledningen var, svar jag fick jag du är utesluten pga. du har ingen BMW.

 

Nej tack. efter detta tar jag ALDRIG kontakt med något tyskt märke mer.

Ha ha Fordmaskin i BMW,  den var riktigt bra 🙂

Brukligt brukar ju vara motorn som styr, d.v.s hade du kommit i en Mustang med BMW maskin hade du säkert fått vara med i klubben 😉

 

Link to comment
3 timmar sedan, corvette said:

Ingen vill ta tag i det, alla vill ha det serverat som vanligt. 

Annars hade vi redan haft flera banträffar om de som klagar tagit tag i det själva.
Jag klagar inte men åker på banträffar när det ges tillfälle, mao vill ha det serverat.
Senast var det Gelleråsen med Audi, innan det Upplands Motor, Hedin Bil och egen resa till Ringen.

Tycker vi kan låsa denna klagospalt nu!

Det är samma sak här, åker på banträffar när det bjuds och trevliga fikaträffar när tid finnes och inget annat hägrar.

Man måste ju få uttrycka sina idéer och tycka. Tror ändå det kan vara idé för ledningen i klubben att fundera på  klubbens inriktning, image och framtid. Är syftet att bara att samlas för fikaträffar, dela ut priser till varandra inom klubben för bra puts på träffen och att ge ut en kanonfin klubbtidninig så är ju det gott nog och inga förändringar krävs.  Möjligen skulle fikabrödet och förtäringen behöva utvecklas, mer fibrer och grönsaker samt minimum högrevsburgare, det är ju ändå 2019 nu.Ha ha 😉 

 Men det är ju valfritt att vara med, avgiften är låg så det svider inte och tidningen har bra kvalitet. Ser fram emot ett nytt år med My little Pony Club

Mitt nyårslöfte är att bygga klart nya Motorn.

 

 

17-18h-IMG_8914.jpg

Link to comment

Hej 

I mustang klubbens vagga så hade vi bankörning med jaguar klubben på ring knutstorp (då var klubben endast för mustanger 1964-1975 och Tord Jönsson var ordförande) det var trevliga tillställningar på den tiden. Utom för mig som fick en ventil att fastna på min 68a.

Men jag lärde mig att hantera min musse (SMC har bankörning med sina medlemmar och dom gjort dessa bankörningar får sänkt försäkrings premie) och jag fick många bra tips bl.a. att göra en shelby sänkning av framvagnen som gjorde att den blev bättre på vägen. Så på något sätt att samarbeta med några andra klubbar kan detta kanske vara genomförbart igen med tanke på det ekonomiska. 

Link to comment

Hej bytte nyligen upp mig till en 2016 GT cab, och valde en med manuell låda just för jag gillar gasa och köra aktivt. Detta trots passerade 60 bast. Cruising är verkligen inte speciellt kul utan önskar med få testa vad bilen går för under kontrollerade former.  Ett tips nu när Nationella träffen är i Ronneby hade varit kontaktat Bilsport och få köra Superstage på Emmaboda flygbana. Och även få köra 402 metes tider. Är inte lika dyrt och kräver så mycket arrangemang som hyra en riktigt racerbana 

Link to comment
8 minuter sedan, fotoracer said:

Hej bytte nyligen upp mig till en 2016 GT cab, och valde en med manuell låda just för jag gillar gasa och köra aktivt. Detta trots passerade 60 bast. Cruising är verkligen inte speciellt kul utan önskar med få testa vad bilen går för under kontrollerade former.  Ett tips nu när Nationella träffen är i Ronneby hade varit kontaktat Bilsport och få köra Superstage på Emmaboda flygbana. Och även få köra 402 metes tider. Är inte lika dyrt och kräver så mycket arrangemang som hyra en riktigt racerbana 

Avstånd mellan Ronneby och Emmaboda? 

Link to comment
On ‎2019‎-‎01‎-‎05 at 21:16, fotoracer said:

Hej bytte nyligen upp mig till en 2016 GT cab, och valde en med manuell låda just för jag gillar gasa och köra aktivt. Detta trots passerade 60 bast. Cruising är verkligen inte speciellt kul utan önskar med få testa vad bilen går för under kontrollerade former.  Ett tips nu när Nationella träffen är i Ronneby hade varit kontaktat Bilsport och få köra Superstage på Emmaboda flygbana. Och även få köra 402 metes tider. Är inte lika dyrt och kräver så mycket arrangemang som hyra en riktigt racerbana 

Hej!

Som en av de som hjälper till med Nationella Träffen kan jag svara dig att Emmaboda Flygbana är uppbokad av andra sedan långt tillbaka vid tidpunkten för vår träff.

Sedan vill jag säga efter att kört på Falkenbergsbanan den 12 april, då jag plockade ut mina nya Fastback 2018, mycket roligare att köra med automaten istället för manuell. Sedan kan jag hålla med dig, om du fyllt minst 55 bast, att en manuell låda ärt alltid trevlig att "dra" i. 

 

Link to comment
On 2019-01-08 at 16:40, Miss Ivy Green said:

Hej!

Som en av de som hjälper till med Nationella Träffen kan jag svara dig att Emmaboda Flygbana är uppbokad av andra sedan långt tillbaka vid tidpunkten för vår träff.

Sedan vill jag säga efter att kört på Falkenbergsbanan den 12 april, då jag plockade ut mina nya Fastback 2018, mycket roligare att köra med automaten istället för manuell. Sedan kan jag hålla med dig, om du fyllt minst 55 bast, att en manuell låda ärt alltid trevlig att "dra" i. 

 

Vad synd , ett tips bara.. humor med ditt svar 😂

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ni som har erfarenheter av bankörning och liknande sportbilsaktiviteter får gärna ta kontakt med mig och Maria på mustang.halmstad@gmail.com.

Har man som medlem idéer och aktivitetsförslag så kan man givetvis få presentera dessa (gärna utan att enbart ge kritik på all den ideella kraft som läggs ner på klubbens medlemmar och kontaktpersoner). 

Vi är också intresserade av ett lite mer sportbilsevenemang och tillsammans kan vi garanterat presentera lite spännande aktiviteter.

Vi ses på ett eller flera av årets alla träffar!

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...