Jump to content

Nationella Träffen år 2019


Recommended Posts

I klubbtidning nr 3/2018 finns en annons om att den Nationella Träffen äger rum den 23-25 augusti 2019. Planeringsgruppen hade ett möte med ansvariga på Ronneby Brunn den 12 augusti och då bestämdes denna helg. Anledningen var att regionfolket i Sydost är inblandade i Pony & Muscle Car Meet i Ronneby som äger rum i början av augusti 2019, och då ville man ha lite tid mellan dessa stora arrangemang.

Dagen för arrangemanget var spikad och vi hade fått offert från Ronneby Brunn den 19 oktober 2018 som accepterades. I vecka 45 blev jag uppringd av ansvarige på Ronneby Brunn som ställde en rak fråga. Kan Ni tänka er att flytta denna träff en vecka framåt eller bakåt? Anledningen var att det svenska flygvapnet arrangerar med några års mellanrum en större uppvisning på Kallinge Flygflottilj. Dom brukar då boka hela anläggningen på Ronneby Brunn och ville således även göra det denna gång. Kunde vi flytta träffen?  Flygvapnet fick till svar att den Svenska Mustangklubben har bokat hela stället denna helg. Vi stämde av med hela arrangörsgruppen och med våra sponsorer. Visst kan vi flytta till en vecka tidigare.
 
Nytt datum blev den 16-18 augusti 2019. Klubben utlovades en rabatt om 20 % som tillkommer de medlemmar som väljer att åka dit. Priset Ni kommer att behöva betala i augusti 2019 är nästan oslagbart lågt. Dessutom beräknas det komma ca 75 000 besökare till flyguppvisningen och att samsas med alla dem på vägarna den helgen, det var inget vi såg fram emot.

Mustanghälsningar från arrangörsgruppen

Mats Håkansson cmc 13
 


Visa hela artikel

Link to comment

Som ny medlem i klubben (2018) blir jag oerhört ledsen och besviken på att styrelsen väljer att stoppa Gotlandsträffen 2019 pga av att den konkurrerar med denna nationella träff. Var liksom därför vi gick med i klubben för att det skulle anordnas mycket träffar. 

Vi väljer att inte åka över 50 mil på nationella träffen.

Ulrika cmc 6863

 

Link to comment

Hej Ulrika. Mycket tråkigt att du tycker så men 2017 beslutades det tvärtom och krutet lades på Gotland. Som ny medlem rekommenderar jag att köra dom 50 underbara milen i en Mustang till Nationella i Ronneby 2019 och umgås med Mustang folk från hela landet. När det gäller antal träffar kan vi nog skryta med att bara i Syd så har våra ideella träffvärdar redan fått ihop ca 18 träffar inför 2019 och lägg därtill övriga regioner. 

//Lasse och Carina 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
9 timmar sedan, lasse.carina said:

Hej Ulrika. Mycket tråkigt att du tycker så men 2017 beslutades det tvärtom och krutet lades på Gotland. Klubbens kassa ska ju komma alla medlemmar tillgodo och där gör säkert styrelsen allt vad dom kan. Som ny medlem rekommenderar jag att köra dom 50 underbara milen i en Mustang till Nationella i Ronneby 2019 och umgås med Mustang folk från hela landet. När det gäller antal träffar kan vi nog skryta med att bara i Syd så har våra ideella träffvärdar redan fått ihop ca 18 träffar inför 2019 och lägg därtill övriga regioner. 

//Lasse och Carina 

Hej. Om nu klubben väljer att ej ”sponsra” Gotland 2019 utan lägga krutet på den nationella träffen köper jag det. MEN varför stoppar styrelsen träffen? Vi medlemmar kan väl få avgöra om vi vill åka dit och betala själva? Känns fel att få till svar att den stoppas på grund av att den konkurrerar med nationella träffen?!? Vi är ju typ 3969 medlemmar  och eventen ligger ju med 2 månaders mellanrum. 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
  • 2 weeks later...

Har läst igenom i klubbtidningen ang. nationella träffen 2019.

Verkar inte som ni kommer att ha något arrangemang för de som vill köra sina Mustanger hårt.

Tex. ban körning, kon körning eller drag racing.

Är det korrekt att det endast blir att "svansa" runt sakta på små vägar och sitta och fika här och där?

Om det är så ni tänker, då är jag inte intresserad.

Börjar starkt på att byta min 2003 Cobra mot en Dodge Viper.

De har en klubb som förstår hur bilar ska användas. Minst 2 träffar per år med mål att köra så hårt som möjligt med bilarna (om man vill). Vilket de flesta vill.

Yngsta grabben (som äger en Viper) kallar denna klubb för My little pony club (då hellst vit med rosa man).

Fick i höstas en tidning med klister märken av grabben... Gissa vad.. My little pony...

Jag tycker det är otroligt att så få i klubben förstår vad en sportbil är.

  • Like 1
Link to comment

Jag har gått ur klubben av samma anledning som T-bird är inne på.
Har nog sett 1000 likadana bilder på folk som sitter och fikar bakom sin Mustang.
Inget fel i det och många gillar det! Men det verkar nästan vara klubbens mantra att parkera bilarna eller åka i en kö bland fulla människor.

Inte för att jag är en flitig besökare på racing banorna men de gånger jag varit med så är det liksom hela grejjen med en klubb.
Få testa sin bil från en skala av att bara bromsa lite mer än normalt till att drifta med den vore kul!!
Fikar gör jag på alla andra träffar som det numera är för många av.

Som sagt är ej medlem längre i klubben så har varken någon talan eller kan medverka så jag får väll hitta på nått annat!

 

 

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment

Jag är medlem i Sportvagnsklubben Göteborg, de har en webshop med aktiviteter bland annat konbana och banmöte . Lugn, mellan och race klasser på banmötena, 20 minuters körtid i stöten.

Helt perfekt upplägg, man åker aldrig därifrån och känner att man fått köra för lite...

Allt från RPB till McLaren, blandningen av bilar är underbar.

  • Like 1
Link to comment

Att CMC är en 50 plus fika och hangaroundklubb till pro konstaterades ganska snabbt. Men tusan kaffe är gott. Men med så stort medlemstal är det märkligt med så lågt intresse för att köra bana i någon form, runt eller rakt fram med sin Musse. Se bara på deltagarantalet på den "KÖR" träff som faktisk varit senaste tre åren på Björkvik. Stor eloge till gänget som drar detta. Kul som attan och mycket körtid eftersom så få vågar sig dit, dessutom gemenamt med camaros och Firebirds som har ännu sämre deltagarantal. Eller hur dött det är på forumet gällande någon form av banaktivitet. Det måste finnas underlag för bus och kul på bana men det krävs elsjälar som drar lasset att arrangerar och promotar. Klubben skulle behöva jobba på sin image och justera den till att attrahera även aktiva runt och rakt fram åkare. Det skulle gynna alla, mer teknikutbyte, fler banträffar och fler ställen att åka och fika på för dom som föredrar det. Men då kan dom åtminstonde se hur andra gör och det brukar smitta av sig.  Träffar man på någon Mustang på en bana och frågar om dom är med i cmc får man i 99% av fallen ett nej.

 

  • Like 2
Link to comment

Trevligt att det är fler än mig som har denna uppfattning.

Verkar bara vi som gillar bus hittar till detta forum, konstigt med så många medlemmar.

Tyvärr är jag 50+ (nästan 60) men man måste ju leka, hatar cruising och "följa John" i sakta mak.

Troligtvis kör jag hårdare och fortare med min gamla Studebaker från 1948 än vad de flesta Mustang ägare gör.

Jag var med på Björkvik första gången, mycket rolig träff.

Tyvärr så har jag inte kunnat ta mig dit de andra gångerna (tjänsteresa och ner plockad bil).

Skulle vara väldigt trevligt om någon som arrangerar nationella Mustang träffen ge sin syn på saken (kanske för mycket frågat).

  • Sad 1
Link to comment

Tycke och smak är som väl är olika. Men bara för att man gillar en sak behöver man väl inte prata (skriva) nedlåtande om  dom som gillar något annat! Jag gillar att "svansa runt" men kallar det cruising, (har inget lämpligt att åka med på bana) men har varit och tittat på Sviesta, Mantorp och Kinnekulle ring när CMC varit där. 

Önskar alla CMC are ett GOTT NYTT ÅR

Pelle cmc 375

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
On 2018-12-27 at 14:59, Tbird said:

Har läst igenom i klubbtidningen ang. nationella träffen 2019.

Verkar inte som ni kommer att ha något arrangemang för de som vill köra sina Mustanger hårt.

Tex. ban körning, kon körning eller drag racing.

Är det korrekt att det endast blir att "svansa" runt sakta på små vägar och sitta och fika här och där?

Om det är så ni tänker, då är jag inte intresserad.

Börjar starkt på att byta min 2003 Cobra mot en Dodge Viper.

De har en klubb som förstår hur bilar ska användas. Minst 2 träffar per år med mål att köra så hårt som möjligt med bilarna (om man vill). Vilket de flesta vill.

Yngsta grabben (som äger en Viper) kallar denna klubb för My little pony club (då hellst vit med rosa man).

Fick i höstas en tidning med klister märken av grabben... Gissa vad.. My little pony...

Jag tycker det är otroligt att så få i klubben förstår vad en sportbil är.

Hej! 

Jag kan inte riktigt svara på vilket upplägg arrangörsgruppen har gällande körningen på nationella träffen. 

Det jag kan säga är att intresset för bankörning kanske finns där men de gånger klubben arrangerat så har det inte kommit tillräckligt många för att kunna rättfärdiga kostnaderna. Att hyra tex Kinnekulle ring en heldag kostar runt 45000 kronor och då ingår ändå inte försäkring. Jag personligen har inte något emot att nyttja min bil på bana eller på strippen men i klubbens stadgar står det att medlen ska gagna alla och därför kan vi tyvärr inte lägga en så stor summa när kanske 20 medlemmar dyker upp. 

Om du som enskild medlem önskar genomföra ett banmöte eller körning på strippen så kontakta din regionansvarige, gör ett förslag så får vi titta på det! 

Det vore tråkigt om du lämnade klubben med tanke på din bil som troligen utan problem kör ifrån din sons Viper. 

Mvh Andreas 

  • Like 1
Link to comment
23 timmar sedan, Per Berglund said:

Jag har gått ur klubben av samma anledning som T-bird är inne på.
Har nog sett 1000 likadana bilder på folk som sitter och fikar bakom sin Mustang.
Inget fel i det och många gillar det! Men det verkar nästan vara klubbens mantra att parkera bilarna eller åka i en kö bland fulla människor.

Inte för att jag är en flitig besökare på racing banorna men de gånger jag varit med så är det liksom hela grejjen med en klubb.
Få testa sin bil från en skala av att bara bromsa lite mer än normalt till att drifta med den vore kul!!
Fikar gör jag på alla andra träffar som det numera är för många av.

Som sagt är ej medlem längre i klubben så har varken någon talan eller kan medverka så jag får väll hitta på nått annat!

 

 

Hej Per. 

Tråkigt att höra att du lämnat klubben på grund av för lite bankörning. 

Då Mustangen tillverkats från 1964 och fortfarande tillverkas så vill jag påpeka att spannet på bilarnas prestanda likväl som ägarnas intressen varierar kraftigt. Jag älskar att låta min bil sträcka ut på banan men jag njuter lika mycket av att köra en slingrande landsväg i sakta mak. Klubbens syfte är citat: "att främja bevarandet, historiken och glädjen av The First Pony Car", meningarna som följer pekar på vikten av att förmedla kontakt mellan likasinnade. 

Om ni medlemmar, dags att gå med igen, vill ha fler bankörningar så ta kontakt med er regionansvariga, gör ett förslag och se om ni får tillräckligt många intresserade, då kommer klubben att stötta ekonomiskt men vi kommer inte att stå för hela kostnaden. 

Jag personligen ser fram emot att få höra från er! 

Mvh Andreas 

  • Like 1
Link to comment
19 timmar sedan, Mustangmike said:

Att CMC är en 50 plus fika och hangaroundklubb till pro konstaterades ganska snabbt. Men tusan kaffe är gott. Men med så stort medlemstal är det märkligt med så lågt intresse för att köra bana i någon form, runt eller rakt fram med sin Musse. Se bara på deltagarantalet på den "KÖR" träff som faktisk varit senaste tre åren på Björkvik. Stor eloge till gänget som drar detta. Kul som attan och mycket körtid eftersom så få vågar sig dit, dessutom gemenamt med camaros och Firebirds som har ännu sämre deltagarantal. Eller hur dött det är på forumet gällande någon form av banaktivitet. Det måste finnas underlag för bus och kul på bana men det krävs elsjälar som drar lasset att arrangerar och promotar. Klubben skulle behöva jobba på sin image och justera den till att attrahera även aktiva runt och rakt fram åkare. Det skulle gynna alla, mer teknikutbyte, fler banträffar och fler ställen att åka och fika på för dom som föredrar det. Men då kan dom åtminstonde se hur andra gör och det brukar smitta av sig.  Träffar man på någon Mustang på en bana och frågar om dom är med i cmc får man i 99% av fallen ett nej.

 

Hej! 

Du har rätt i att gänget som anordnar Björkvik gör ett bra evenemang. Och där har man chans att gasa på men tyvärr verkar inte många ta chansen. 

Jag vore jätteglad om det finns eldsjälar som vill ordna bankörningar eller prova på strippen. Det är ett jättejobb bakom en enkel körning på strippen med tillstånd, ordna plats, mat, funktionärer, toaletter osv. Så är ni intresserade av att fixa det så hör av er till era regionansvariga och jobba på det. 

Mvh Andreas 

Link to comment
On 2018-12-16 at 14:37, lasse.carina said:

Hej Ulrika. Mycket tråkigt att du tycker så men 2017 beslutades det tvärtom och krutet lades på Gotland. Klubbens kassa ska ju komma alla medlemmar tillgodo och där gör säkert styrelsen allt vad dom kan. Som ny medlem rekommenderar jag att köra dom 50 underbara milen i en Mustang till Nationella i Ronneby 2019 och umgås med Mustang folk från hela landet. När det gäller antal träffar kan vi nog skryta med att bara i Syd så har våra ideella träffvärdar redan fått ihop ca 18 träffar inför 2019 och lägg därtill övriga regioner. 

//Lasse och Carina 

Hej. Om nu klubben väljer att ej ”sponsra” Gotland 2019 utan lägga krutet på den nationella träffen köper jag det. MEN varför stoppar styrelsen träffen? Vi medlemmar kan väl få avgöra om vi vill åka dit och betala själva? Känns fel att få till svar att den stoppas på grund av att den konkurrerar med nationella träffen?!? Vi är ju typ 3969 medlemmar och eventen ligger ju med 2 månaders mellanrum. 

 

Link to comment
1 timme sedan, Norwall said:

Hej! 

Jag kan inte riktigt svara på vilket upplägg arrangörsgruppen har gällande körningen på nationella träffen. 

Det jag kan säga är att intresset för bankörning kanske finns där men de gånger klubben arrangerat så har det inte kommit tillräckligt många för att kunna rättfärdiga kostnaderna. Att hyra tex Kinnekulle ring en heldag kostar runt 45000 kronor och då ingår ändå inte försäkring. Jag personligen har inte något emot att nyttja min bil på bana eller på strippen men i klubbens stadgar står det att medlen ska gagna alla och därför kan vi tyvärr inte lägga en så stor summa när kanske 20 medlemmar dyker upp. 

Om du som enskild medlem önskar genomföra ett banmöte eller körning på strippen så kontakta din regionansvarige, gör ett förslag så får vi titta på det! 

Det vore tråkigt om du lämnade klubben med tanke på din bil som troligen utan problem kör ifrån din sons Viper. 

Mvh Andreas 

Hej Andreas,

den 16 dec mailade jag till vår regionsansvariga i Västra Mälardalen, men har hittills inte fått något svar. Har du något tips på hur man som medlem bär sig åt för att få kontakt?

Skulle gärna också se att vi kunde få ett svar på varför Gotland inte fick köras i år och synen på att träffar konkurrerar ut varandra.

Ulrika cmc 6863

Link to comment
3 timmar sedan, Norwall said:

Hej! Det jag kan säga är att intresset för bankörning kanske finns där men de gånger klubben arrangerat så har det inte kommit tillräckligt många för att kunna rättfärdiga kostnaderna.

Det är just det som är så märkligt, över tre tusen medlemmar, osannolikt låg andel intreserade av att köra som den var tänkt.

Att hyra tex Kinnekulle ring en heldag kostar runt 45000 kronor och då ingår ändå inte försäkring. Jag personligen har inte något emot att nyttja min bil på bana eller på strippen men i klubbens stadgar står det att medlen ska gagna alla och därför kan vi tyvärr inte lägga en så stor summa när kanske 20 medlemmar dyker upp. 

Mvh Andreas 

------------------------------

En stadgeändring vore kanske en väg frammåt.

Mitt förslag:

Klubben har ett ansvar att bevara och stärka Mustangens fördelar som prestandavagn. Klubben ska värna om och stödja motorsportaktiviteter för medlemnarna i syfte att utveckla medlemmarnas körskicklighet och förmåga att hantera sin prestandavagn tryggt och säkett i varje situation. Genom att erbjuda medlemmarna utbildningstillfällen i form av teori varvat med praktik och  körning på avlysta banor avsedda för rundbana och raka accelerations och hastighetsbanor. En Mustangförare som genomgått klubbens femstegs körutbildning med årlig fortbilndningskurser är certifierad att framföra en Mustang och är betydligt bättre rustad förare av sin prestandavagn. Något som skulle kunna förändra klubbens image och främja Mustangen, m.a.o i alla medlemmars högsta intresse.

Fika gör vi pauserna 😉

 

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 2
Link to comment
6 timmar sedan, Jinnarparn said:

Hej, ni som nu gillar bankörning och dylikt varför inte själv engagera sig och ordna någonting, en klubb blir inte bättre än vad medlemmarna gör den till.

Det har redan försökts så många gånget men problemet var just det att intresset är för lågt, trots över trtusen medlemmar.

 

 

Link to comment

Hej!!

Nu måste jag faktiskt lägga mig i! Jag är 50 plus och gillar att gasa och leka, har varit med i klubben sen tidigt nittiotal och riktningen på klubben är riktigt tråkigt att följa. Mer och mer fikaträffar och mindre gasa. Har varit med på ponycar sen det började som starter och försökt få till flera träffar där vi kan få köra. Men klubbens inriktning verkar gå mer till att fika runt. Andreas när du säger att vi ska ta kontakt med regionsansvarig så hjälper inte det om inte styrelsen backar upp.Nä har faktiskt funderat länge på att kanske se sig om efter andra alternativ.

Andreas som kapten över vår kära klubb så borde du kanske ta ton mot de andra om du är intresserad av att utveckla klubben till att bli en klubb med en sportig inriktning.

Sen behöver inte det ena ta ut det andra men vi behöver få jämnvikt till fikaträffarna!!

  • Like 2
  • Thanks 2
Link to comment

Till er som nu sitter och önskar fler köraktiviteter. Jag kommer nu berätta en historia för er. Året då vi hade körning på Kinnekulle så var det en ganska stökig upplevelse eftersom vi inte riktigt hade kunskap om hur många som behövdes för genomförande. Hur som helst, vi i Skaraborg bestämde att vi skulle köra bara bana året efter för att se om vi kunde få till ett årligt banmöte. 

Det kom fem, FEM, anmälningar.... Därför beslutade vi att ställa in men fick då betala en straffavgift ur egen ficka. 

Men vill ni ordna en aktivitet, så hör av er till mig. Vi kan diskutera igenom det men jag kan säga som såhär, styrelsen kommer inte att betala 50000 kronor plus för att genomföra en aktivitet med fem deltagare. Jag hoppas verkligen att ni förstår varför. 

Ett samarbete med annan sportvagnsklubb är ett möjligt alternativ som kanske någon av er kan undersöka? 

Styrelsen är öppna för alla förslag. Och ni är välkomna att lämna in motioner om ändring i stadgarna för att påverka hur regionansvariga ska arbeta. Just nu så har de fullständig frihet eftersom styrelsen känner att regionfolket känner sina medlemmars behov bäst. Klubben ska inte styras centralt. 

Jag väntar på era mail med spänning! 

 

Mvh Andreas 

  • Like 3
Link to comment
49 minuter sedan, Norwall said:

Till er som nu sitter och önskar fler köraktiviteter. Jag kommer nu berätta en historia för er. Året då vi hade körning på Kinnekulle så var det en ganska stökig upplevelse eftersom vi inte riktigt hade kunskap om hur många som behövdes för genomförande. Hur som helst, vi i Skaraborg bestämde att vi skulle köra bara bana året efter för att se om vi kunde få till ett årligt banmöte. 

Det kom fem, FEM, anmälningar.... Därför beslutade vi att ställa in men fick då betala en straffavgift ur egen ficka. 

Men vill ni ordna en aktivitet, så hör av er till mig. Vi kan diskutera igenom det men jag kan säga som såhär, styrelsen kommer inte att betala 50000 kronor plus för att genomföra en aktivitet med fem deltagare. Jag hoppas verkligen att ni förstår varför. 

Ett samarbete med annan sportvagnsklubb är ett möjligt alternativ som kanske någon av er kan undersöka? 

Styrelsen är öppna för alla förslag. Och ni är välkomna att lämna in motioner om ändring i stadgarna för att påverka hur regionansvariga ska arbeta. Just nu så har de fullständig frihet eftersom styrelsen känner att regionfolket känner sina medlemmars behov bäst. Klubben ska inte styras centralt. 

Jag väntar på era mail med spänning! 

 

Mvh Andreas 

Det är verkligen tragiskt, hur kan en märkesklubb för en prestandavagn kan halka så snett i utvecklingen.Steve Mc queen satte ribban i Bullit.  Detta är en viktig fråga för ledningen i klubben att ta tag i. Annars kommer klubben dö fika döden på ålderdomshemmet, nä visst ja dom finns inte, medlemmarna kommer dö hemma i sin ensamhet för dom orkar inte ta sig ut till Mussen längre, hittar inte nyckeln till garaget och luften gick ur ringarna redan för flera år sedan. Dom förstod aldrig internet och vad ett levande forum är så dom dör hemma i sin ensamhet.

Jag är själv en fikaälskande 50 plussare som snart passerar 60 strecket med aldeles för hög fart, men det kommer bli två streck,  och rykande från bakhjulen på min Musse.

Jag tror vi behöver avdramatisera detta med bankörning till att börja med. Folk i allmänhet tror att det är farligt, fast det i själva verket är precis tvärt om. På en bana finns inga fyllskallar, möten, diken, lyktstolpar, långtradare eller poliser. Om klubben premierar och lägger fika träffarna till banträffar där det erbjuds kurser i körteknik i olika steg och nivåer för att passa alla kommer detta bli naturliga utflyksmål för alla och fler och fler kommer våga delta i enklare men roliga körningar. Folk kommer inspireras och se att andra tar ut sin klenod och faktiskt kör med den och då inser dom att dom också kan. Detta forgår under åren och skaran ökar, Mustangisterna blir bättre förare och blir så smångom om 5-10 år är CMC kännda och respekerade för den aktiva klubb det är som utbildar sina medlemmar till bättre förare.

Klubben behöver attrahera yngre och aktivare medlemmar, dom som ska köpa våra Mustanger för att drifta med eller vad nu framtiden ska göra med alla klenoder som gemene man/kvinna tror sig ha i garaget därhemma. Bara en liten liten del kommer bli en samlarbil och representera något värde. Bilarna är i grunden bra skit som tål lite stryk och bör användas till att glädja och utveckla sina ägare. CMC bör värna om Mustangen sportighet och aktiva medlemmar med körskicklighet som det anstår en Mustangägare.

Inte en "hängaroundklubb" till PRO som utvecklingen ser ut idag. 

  • Like 1
  • Sad 1
Link to comment
2 timmar sedan, Norwall said:

Till er som nu sitter och önskar fler köraktiviteter. Jag kommer nu berätta en historia för er. Året då vi hade körning på Kinnekulle så var det en ganska stökig upplevelse eftersom vi inte riktigt hade kunskap om hur många som behövdes för genomförande. Hur som helst, vi i Skaraborg bestämde att vi skulle köra bara bana året efter för att se om vi kunde få till ett årligt banmöte. 

Det kom fem, FEM, anmälningar.... Därför beslutade vi att ställa in men fick då betala en straffavgift ur egen ficka. 

Men vill ni ordna en aktivitet, så hör av er till mig. Vi kan diskutera igenom det men jag kan säga som såhär, styrelsen kommer inte att betala 50000 kronor plus för att genomföra en aktivitet med fem deltagare. Jag hoppas verkligen att ni förstår varför. 

Ett samarbete med annan sportvagnsklubb är ett möjligt alternativ som kanske någon av er kan undersöka? 

Styrelsen är öppna för alla förslag. Och ni är välkomna att lämna in motioner om ändring i stadgarna för att påverka hur regionansvariga ska arbeta. Just nu så har de fullständig frihet eftersom styrelsen känner att regionfolket känner sina medlemmars behov bäst. Klubben ska inte styras centralt. 

Jag väntar på era mail med spänning! 

 

Mvh Andreas 

Hej igen Andreas,

Du skriver här att regionsansvariga har full frihet och att klubben inte ska styras centralt. Hur kommer det sig då att styrelsen har stoppat Gotlandsträffen trots att alla förberedelser redan var klara. Det låter inte som full frihet! Kan vi få en förklaring?

Link to comment

Om vi sneglar mot Porscheklubben och deras bankörningar så brukar det vara fullbokat, omkring 120 bilar totalt på en träff.

Olika klasser:

LoF  Lugn och fin  ( obligatorisk genomgång med samtliga förare i lektionssal och runt banan )
OR   Orutinerad     ( obligatorisk genomgång med samtliga förare i lektionssal och runt banan )
R1  snabbare klass
R2  snabbaste bilarna
Klassik   alla frontmotorbilar och 911/964/993 upp till 1995

För uppgradering krävs att du har några stycken träffar med OR på just den banan innan du får ta steget till R1/R2

Alla klasser har bangenomgång med erfarna instruktörer, du kan få med en instruktör i bilen om du vill ha personlig feedback.

Många instruktörer krävs men Porscheklubben har många duktiga som ställer upp.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
3 timmar sedan, Mustangmike said:

Det är verkligen tragiskt, hur kan en märkesklubb för en prestandavagn kan halka så snett i utvecklingen.Steve Mc queen satte ribban i Bullit.  Detta är en viktig fråga för ledningen i klubben att ta tag i. Annars kommer klubben dö fika döden på ålderdomshemmet, nä visst ja dom finns inte, medlemmarna kommer dö hemma i sin ensamhet för dom orkar inte ta sig ut till Mussen längre, hittar inte nyckeln till garaget och luften gick ur ringarna redan för flera år sedan. Dom förstod aldrig internet och vad ett levande forum är så dom dör hemma i sin ensamhet.

Jag är själv en fikaälskande 50 plussare som snart passerar 60 strecket med aldeles för hög fart, men det kommer bli två streck,  och rykande från bakhjulen på min Musse.

Jag tror vi behöver avdramatisera detta med bankörning till att börja med. Folk i allmänhet tror att det är farligt, fast det i själva verket är precis tvärt om. På en bana finns inga fyllskallar, möten, diken, lyktstolpar, långtradare eller poliser. Om klubben premierar och lägger fika träffarna till banträffar där det erbjuds kurser i körteknik i olika steg och nivåer för att passa alla kommer detta bli naturliga utflyksmål för alla och fler och fler kommer våga delta i enklare men roliga körningar. Folk kommer inspireras och se att andra tar ut sin klenod och faktiskt kör med den och då inser dom att dom också kan. Detta forgår under åren och skaran ökar, Mustangisterna blir bättre förare och blir så smångom om 5-10 år är CMC kännda och respekerade för den aktiva klubb det är som utbildar sina medlemmar till bättre förare.

Klubben behöver attrahera yngre och aktivare medlemmar, dom som ska köpa våra Mustanger för att drifta med eller vad nu framtiden ska göra med alla klenoder som gemene man/kvinna tror sig ha i garaget därhemma. Bara en liten liten del kommer bli en samlarbil och representera något värde. Bilarna är i grunden bra skit som tål lite stryk och bör användas till att glädja och utveckla sina ägare. CMC bör värna om Mustangen sportighet och aktiva medlemmar med körskicklighet som det anstår en Mustangägare.

Inte en "hängaroundklubb" till PRO som utvecklingen ser ut idag. 

Hej. 

Som jag uttryckt tidigare, du är mer än välkommen att anordna en banträff och upptäcka hur mycket arbete som ligger bakom och vilka kostnader det drar med sig. 

Min mail adress är norwall@live.se och jag ser fram emot ett förslag jag kan presentera för styrelsen. Men som jag tidigare påpekat, klubben kommer inte att betala stora summor för att ett fåtal medlemmar ska kunna köra på bana. 

De aktiviteter som vi anordnar ska tilltala så många som möjligt, jag hoppas att få se ett lyckat resultat! 

 

Mvh Andreas 

  • Like 3
Link to comment

En sån här skuta, eller rättare sagt hangarfartyg bestyckat med potenta Mustanger vänder man inte på en handbromsvändning. Det tar tid och krävs stadgeändringar och stöd från ledning och därefter eldsjälar ute i regionerna. Detta är inget som ska konkurrera med regionsansvariga utan en separat rikstäckande utbildnings och bansektion börs skapas med en långsiktig plan och medel att utveckla verksamheten. De liknande verksamheter jag känner till är självförsörjande eller vinstgivande men har börjat i liten skala och pågått i många år. Eftersom Jag tror utan att känna till cmc kassa eller budget att det finns utrymme och bör avsättas medel för att långsiktigt utveckla klubben till en mer motoraktivitets/sport främjande verksamhet. Genom klubbens styrka och storlek finns möjlighet att genom att släppa till medel efter en långsiktig plan få ett snabbare förlopp och förändring. Återigen inte på bekostnad av befintlig verksamhet utan som komplement och i symbios win - win. Utbildnings och bansektionen är en egen del bestående av en grupp rekryterade medlemmar oavsett region. Dessa drar och arrangerar banträffar/utbildningstillfällen/utflyktsmål på för aktiviteten lämpliga rundbanor eller flygfält. Självklart i samarbete med regionsansvariga där aktuell bana är belägen om intresse från dessa finns, dock inget krav.

Visst kan jag hjälpa till och dra i detta om intresse och stöd finns från ledningen. 

  • Like 2
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...