Jump to content

Recommended Posts

Hej.

År 2005 renoverade jag min motor 289:a årsmodell 1966.

Och målade den med den original som fanns på akzo nobell.

Dum som jag var så bytte jag inte vattenpump då.

Så nu är det dags att byta, och då kontaktar jag akzo nobell men där går det inte att ordna någon sån färg längre

Några ideer ?

(redigerad)

Hej, jag har köpt på Hansen Racing, jag hittar den inte på deras web men slå dom en signal och hör. Dark Ford Blue, Plastikote Ford Blue #224. Nu har du en -66 och jag -68, jag är inte säker på att det är samma färg.

Ändrade %s av %s (%s)
  • 3 weeks later...

det är DupliColor #1606 Dark Ford Blue, se http://www.set-engineering-team.com/Tech/Ford motorfarg.pdf

MEN citat

"Den produkten tillverkas av Dupli Color USA vilket inte är samma företag som europeiska duplicolor. Hur som helst är det inte alltid lätt att ta hem produkter från USA eftersom många av produkterna inte är godkända att säljas inom EU och det har att göra med det kemiska innehållet och det är höga böter om man ändå skulle göra det. "

jag har varit i kontakt med en återförsäljare som  kontaktat en amerikans tillverkare som har en färg som skall vara mycket nära #1606 som går att ta hem till Sverige.

Återkommer med "provsvar" om ca 3-4 v.

Provade tidigare Motips ford blå ; se resultat nedan, orginal vänster, Motip till höger

20190411_081500.jpg