Jump to content

Recommended Posts

har letat runt bland mina delar lite... och på bilen sitter inga bromsgrejor bak... d v s det borde sitta ett fördelningsblock på bakaxeln och lite rör.. ;)

någon som har lite bilder på dessa hur de är dragna? även hur bromsrören ska se ut under bilen är klart intressanta... 8)

Lite bilder, dammet skall bort inom en snar framtid :oops:

Bromsröret som går till bakaxeln följer ventilations röret till tanken som går i kardan tunneln, inte mycket att ta bilder på.

tack så himla mkt för bilderna.. nu har jag ett klart hum om hur det ska se ut....

någon som vet om det sitter någon restriktor i fördelningsblocket på bakaxel eller om det gå att använga vanliga y-block till broms-rör?

ps med tanke på putsen så kan jag återkomma med liknande bilder fast lite "tattigare" utseende fast fortfarande klart funktionellet... fast med polerade kopparrör om ett tag.. ;)

nu ska bilen ut till sommaren... bakaxel tillsnyggning osv får bli nästa vinterprojekt... ;) (är juh hyffsat så inget blir sämre över en sommar.. ;)

• 3 weeks later...

Blev jätte glad och imponerad av hur fint det kan se ut under bilen. Kanske inte orginal, men jag gillar hellre förbättringar. Du snackar om att det fins damm och dyligt. Dina bilder var förnämliga, på hur det borde se ut. Vill här med ge dig en eloge. Någon ting att ta efter, absolut. Hoppas du blir glad av detta berömm, för det är du värd. Qenth.

Det är rostfria rör som är köpta som ett kit från USA, köpte det av jim på shelby parts.

När det gäller bakaxeln så är utseendet helt som original förutom att bromsrören håller sig blankare en längre tid än vad original rören gjorde.

Förövrigt så är det jätteroligt att ni tycker att det ser bra ut, det värmer alltid med uppskattning. :D