NightMaaN January 11, 2005 Report January 11, 2005 har letat runt bland mina delar lite... och på bilen sitter inga bromsgrejor bak... d v s det borde sitta ett fördelningsblock på bakaxeln och lite rör.. någon som har lite bilder på dessa hur de är dragna? även hur bromsrören ska se ut under bilen är klart intressanta... Citera
429SCJ-R January 11, 2005 Report January 11, 2005 Jag skall lufta upp min bil imorgon, då tar jag lite bilder så får du se hur det skall se ut, Citera
NightMaaN January 12, 2005 Author Report January 12, 2005 Jag skall lufta upp min bil imorgon, då tar jag lite bilder så får du se hur det skall se ut,tack på förhand skulle vara extremt trevligt...//NM Citera
429SCJ-R January 12, 2005 Report January 12, 2005 Lite bilder, dammet skall bort inom en snar framtid Bromsröret som går till bakaxeln följer ventilations röret till tanken som går i kardan tunneln, inte mycket att ta bilder på. Citera
LupusRex January 12, 2005 Report January 12, 2005 Trevlig bakaxel. Varför kan inte min också se ut sådär? Citera
Gäst January 12, 2005 Report January 12, 2005 Jag tappade hakan när jag såg bilderna! Otroligt.. Citera
sniffer January 12, 2005 Report January 12, 2005 Tur att det iallafall fins några som har tid för riktigt seriösa renoveringar Citera
NightMaaN January 13, 2005 Author Report January 13, 2005 tack så himla mkt för bilderna.. nu har jag ett klart hum om hur det ska se ut.... någon som vet om det sitter någon restriktor i fördelningsblocket på bakaxel eller om det gå att använga vanliga y-block till broms-rör? ps med tanke på putsen så kan jag återkomma med liknande bilder fast lite "tattigare" utseende fast fortfarande klart funktionellet... fast med polerade kopparrör om ett tag.. nu ska bilen ut till sommaren... bakaxel tillsnyggning osv får bli nästa vinterprojekt... (är juh hyffsat så inget blir sämre över en sommar.. Citera
Fredrik fd 863 January 28, 2005 Report January 28, 2005 429SCJ-R:DET...är vad jag kallar klass!SNYGGT!!!!!! Citera
Anders CMC601 January 28, 2005 Report January 28, 2005 Hej Johan,Snyggt Det ser ut som rostfria rör. Har du köpt färdiga rör i kit?Tacksam om du kan upplysa om var i så fall.Tack på förhand.Hälsn/Anders Citera
Qenth January 28, 2005 Report January 28, 2005 Blev jätte glad och imponerad av hur fint det kan se ut under bilen. Kanske inte orginal, men jag gillar hellre förbättringar. Du snackar om att det fins damm och dyligt. Dina bilder var förnämliga, på hur det borde se ut. Vill här med ge dig en eloge. Någon ting att ta efter, absolut. Hoppas du blir glad av detta berömm, för det är du värd. Qenth. Citera
429SCJ-R January 28, 2005 Report January 28, 2005 Det är rostfria rör som är köpta som ett kit från USA, köpte det av jim på shelby parts.När det gäller bakaxeln så är utseendet helt som original förutom att bromsrören håller sig blankare en längre tid än vad original rören gjorde.Förövrigt så är det jätteroligt att ni tycker att det ser bra ut, det värmer alltid med uppskattning. Citera
MrTurbo_1645 January 28, 2005 Report January 28, 2005 Herre min skapare! 429SCJ-R > Är din bil aldrig använd? Mäkta imponerad av den undersidan!Edit ; Läste nu inläggen under bilderna med och såg att fler var impade! Vackert! Citera
429SCJ-R January 29, 2005 Report January 29, 2005 Det är riktigt bilen har inte varit använd ännu pga pågående renovering.Men den kommer att rulla lite lätt i sommar. Citera
Recommended Posts