Jump to content

Reservnyckel problem


martinw

Recommended Posts

Köpte en Mustang-00 av en bekant precis. Problemet är att jag bara fick med en nyckel till bilen!

Enligt Ford är det bara att beställa en nyckel så kopierar de den men vad jag har sett på vissa hemsidor så måste man beställa minst 2 nya nycklar om man bara har en kvar!

http://www.allfordmustangs.com/Detailed/350.shtml

Någon som varit med om detta tidigare?

Tycker ni jag ska lita på ford i Sverige (som inte verkar veta mkt) eller vad tycker ni jag ska göra?

(Och nej, jag är inte rädd för att de jag köpte bilen av har kvar en nyckel!) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Köpte en Mustang-00 av en bekant precis. Problemet är att jag bara fick med en nyckel till bilen!

Enligt Ford är det bara att beställa en nyckel så kopierar de den men vad jag har sett på vissa hemsidor så måste man beställa minst 2 nya nycklar om man bara har en kvar!

http://www.allfordmustangs.com/Detailed/350.shtml

Någon som varit med om detta tidigare?

Tycker ni jag ska lita på ford i Sverige (som inte verkar veta mkt) eller vad tycker ni jag ska göra?

(Och nej, jag är inte rädd för att de jag köpte bilen av har kvar en nyckel!) :lol:

Jag fick också bara en nyckel till min. Och då även endast en larmdosa. Jag skickade efter en nyckel från Ford i Canada, oslipad. Sen gick jag till skomakar-mohammed på hörnan och så slipade han den. Sen åkte jag till Ford i Hammarbyhamnen och så programerade de om min PATS. Omprogrameringen måste göras och kostar 1018kr om jag inte missminner mig. Det är det ENDA som jag NÅGONSIN kommer låta en svensk Fordverkstad göra på min bil. Problemet är fortfarande att jag bara har en larmdosa :?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Du behöver bara din ena nyckel så fixar ford resten, dem har specialverktyg för nycklar! Med andra ord, du åker dit med en nyckel och hem med två.

Men som sagt, det var det enda Ford någonsin kommer att göra med min bil.

Ang larmdosan, är det verkligen ett larm? Den låser och låser upp bilen men jag har testat att aktivera det, öppna upp med nyckel/öppna dörren inifrån, men det blir ingen larmton där inte. Har kollat på ett par andra mustanger men det är samma där.

Link to comment
Share on other sites

Testa tryck lås knappen 2ggr. och då ska tutan låta, då ska bilen larma om dörren öppnas.

Själv jobbar jag på ford och det viktigaste är att man har minst två nycklar för att programmera nycklar. MEN om har två gamla nycklar och förlorar den tredje så går det att programmera den nya nyckeln själv.

Har själv köpt nycklar och larmdosa från www.nvo.com tog ca 7 dagar att få hit nycklarna.

Link to comment
Share on other sites

I instruktions boken står det att om man trycker 2 ggr och det tjuter till att det är ett tecken på att dörrarna är låsta. Och det gör det hos mig, men det är ändå inget som tjuter om man öppnar dörren utan att avaktivera med dosan. Hur har ni andra det?

Link to comment
Share on other sites

Så om man har en 97á så är det bara att gå till en låssmed som kan göra kodade nycklar och låta dom göra en kopia av den enda nyckel man har. (vet minst en som gör det här i uppsala)

http://www.allfordmustangs.com/Detailed/350.shtml

1) 96-98 year Mustangs only require 1 key for duplication and it can be duplicated by a locksmith with the right electronic equipment. Even road side.

Vilken larmdosa ska man beställa till 97án min larmdosa ser ut som den längst ner på sidan.

http://www.nvo.com/chipkeys/displayroom3/

Om man hittar en larmdosa på en skrot som är lika från en 97á å borde även den gå att få att funka.

Link to comment
Share on other sites

Lite fel det där med larmdosa, finns nog inget larm men däremot så är det det en fjärrstyrd låsnyckel och jag köpte en likadan idag på skroten frågan är nu bara hur man gjorde för att koda in den till min bil

På baksidan står det: Transmitter 1 FCC ID: GQ43VT4T DOC: 1470 K763

TRW inc 3165189

Link to comment
Share on other sites

Som ola säger så är det bara en kontroll av att dörrarna är stängda. Prova att "bara" stänga dörren i första läget, då piper det två ggr, som varning. Med cabben nere och två tryck på dosan så går det hur bra som helst att luta sig över och öppna dörren från insidan utan att något larm börjar tjuta.

Link to comment
Share on other sites

Jo de sant KingCobra det viste jag redan de va jag som skrev fel bara, så den frågan är utredd nu, viktigare är att få rätt svar på hur man går tillväga med att koda in "nya" fjärren som jag köpte på skroten idag. Det är exakt sama modell som min gammla fjärrnyckel. och det är en 97á GT 4.6L Musse jag har.

Link to comment
Share on other sites

Jo de sant KingCobra det viste jag redan de va jag som skrev fel bara, så den frågan är utredd nu, viktigare är att få rätt svar på hur man går tillväga med att koda in "nya" fjärren som jag köpte på skroten idag. Det är exakt sama modell som min gammla fjärrnyckel. och det är en 97á GT 4.6L Musse jag har.

Det står väl något om det i manualen? Där står iaf hur man kodar om en nyckel om man redan har 2 st.

Om inte, så är det kanske samma som på 99+ modellen, dvs som i länken? http://www.nvo.com/deter/140/

Link to comment
Share on other sites

vilken manual ? menar du instruktionsboken ? Man vill ju inte gissa eller chansa på nått utan det måste väll finnas någonstans det står tydligt hur man ska göra om man vill lägga in en ny fjärr även till 97orna...

Link to comment
Share on other sites

vilken manual ? menar du instruktionsboken ? Man vill ju inte gissa eller chansa på nått utan det måste väll finnas någonstans det står tydligt hur man ska göra om man vill lägga in en ny fjärr även till 97orna...

Manual =Instruktionsbok :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe jag gissade det. fast där står det att man ska skicka in den fjärren man har så byter dom kod, men det kan ju inte vara hela historien, å sen vill dom väll att man ska åka till Ford och koda in... Men vi får se jag har mailat till ett ställe där dom säljer dessa och fick svar vilken årsmodell jag har vilket jag iofs skrevi första mailet , kanske jag får rätt svar därifrån tills i kväll.

Link to comment
Share on other sites

Angående att tillverka en extra startnyckel så kan jag berätta att jag åkte till Mohamed på "hörnet" Gränbycentrum i Uppsala (bor ju i uppsala) och han beställde ett nyckelämne som han fick dagen efter och så kopierade han chipet på min orginalnyckel som han sedan programerade in på kopian, och sa starta bilen med orginalet först sedan direkt efter med kopian låt den gå en minut....och YES YES det funkar, körde hela vägen hem med kopian, och som sagt jag har en 97á. Kostade 600.- total klart värt ju. Och fjärrkontrollen som jag fick på skroten när jag köpte andra prylar är nu också incodad till bilen gjort på 2 min ju :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...