Jump to content

Hemska modifieringar


Kryptonit

Recommended Posts

Kolla in de här också:

http://www.beaterz.com/reviews/1199/p23.htm

http://www.beaterz.com/one_liners/0700/ ... gstang.htm

http://www.beaterz.com/one_liners/1000/ ... ustang.htm

Och en hemskhet till - visserligen inte en mustang (verkligen inte!)

men den hör ändå hit på något sätt, eller hur...?

http://www.beaterz.com/reviews/1000/p52.htm

Det finns mycket annat rent häpnadsväckande material på siten,

samt en länk till en sida för den som gillar - eller kanske snarare

hatar - BMW. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Man lider ju när man ser sånt här :cry: . MRIS, Mustangens Rätt I Sammhället lyder då inte här... tyvärr. Man borde köpa dem och bygga om dem som de ska vara. Det är inte som om de kan begära 150 lock för att det är en mustang... Ett californiachassi borde vara mer värt än de bilarna. Den gula/orange -66 fastbacken, är den till salu??

Vh Niklas

Link to comment
Share on other sites

Det är inte ens värt att titta på, ger sömnproblem

och nervskador. :evil:

Man skall inte göra så med MUSTANGER. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var och en får väl göra vad man vill med sin bil. Alla kan inte köra original då sjunker priserna på era bilar. Trender kommer och går. Elenor projektet var väl inte heller en hit, eller? Det jag har lite svårt för är kolfiberlooken på gamla bilar. Usch.

Vissa kör med racelook andra med navkaplsar och 185 däck. Tjaa det är en smaksak.

Bara det är ordentligt gjort och inte himpa jimpa och dåligt utslipad spackel osv.

Det är också stor ålderskillnad på mustangägare, så en 50 åring har kanske inte samma orginalnoja som en 18 åring. Det måste man förstå.

Själv älskar jag NASCAR och det stuket men jag är 49.

Gör vad ni vill men gör det snyggt.

Hälsning Stig

Link to comment
Share on other sites

Såg ett program på Discovery precis. En snubbe som lackade flames!

Asså, jag har vart lite avig till flames men efter att sett hans underverk är jag helt såld. Har aldrig sett nått liknande förut. Det var bara SÅÅ snyggt!

Blir kanske till att lacka mussen i den blanka svarta original färgen framöver...

Link to comment
Share on other sites

Såg programmet jag med, :twisted:

det var coolt men jag tror inte att det skulle passa

med true fire på våra bilar men som så många gånger

det sagts i forumet så bestämmer ju var och en om sin egen bil.

Snackades det om kostnaden i programmet??? :shock:

Jag var lite trött efter dagens arbete på huset så jag kanske missade nåt

sen är väl frakten ett ytterligare problem oxå 20 000 redan innan firen kommer på bilen :lol::lol: :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Det är klart att var och en gör som de vill med sin

bil men någon måtta får det väll ändå vara. :shock:

Men det där med original är nog mer för sådana

som jag 52år som tycker att original är snyggast, man

kommer fortfarande ihåg känslan när Mustangen dök upp 8)

Men för den sakens skull så accepterar jag fullt de som

skruvar lite extra, i mina ögon är en sleper bra mycket

råare än en massa krimskrams och tingeltangel. :(

För att få ett råare utseende på en MUSTANG krävs inte

mycket egentligen bara ett fälgbyte och ibland knappt

det beroende på modell och år. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta frågan men är det där en mustang.Trodde bara att 65-66 var riktiga mustanger (thihi) eller ? :oops:

Man ska inte kasta glas när man sitter i stenhus, eller nåt sånt har jag hört någon säga...

Har inte du 2st som "faller utanför" ramen för "riktiga" mustanger...??? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

De e just det jag menar men det var en lärd man som sa detta till mig för ett par år sen därför kunde jag inte vara tyst men man e ju inte sämre karl än man kan ändra sig verkar det som :lol: och personen i fråga vet nog vem jag menar thihi eller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har ju via plåten på förardörren kommit fram till att min röda Mustang var VIT när den lämnade fabriken -67. Vill inte ha en vit bil (vare sig det är en Mustang eller något annat) så tanken att lacka bilen svart senare är lite lockande. Svart bil + röd inredning GRYMT snyggt!

Men är det oxå att gå över gränsen? Med den svarta org färgen som fanns på Mustanger borde det väl vara godkänt?

Link to comment
Share on other sites

Beror på vad du menar med godkänt, det är ju din bil så det är ju upp till dig själv vad du godkänner :D

Är du inne på original renoveringstankar och skall följa den linjen så får du se till att byta din chassi skylt till en som passar med din bils färger.

Link to comment
Share on other sites

Beror på vad du menar med godkänt, det är ju din bil så det är ju upp till dig själv vad du godkänner :D

Är du inne på original renoveringstankar och skall följa den linjen så får du se till att byta din chassi skylt till en som passar med din bils färger.

nej, ingen "original renovering" bara den inte klassas som "förstörd" :wink:

Inredning är och förblir org, motor, bromsar och avgas är det ju bli framtida förändringar på. :D

Link to comment
Share on other sites

Håller du dig till någon av färger som fanns original den årsmodellen på bilen så kan den knappast klassas som förstörd. Dessutom så förstör du garanterat inte värdet på bilen om du håller dig till en original kulör

Link to comment
Share on other sites

De e just det jag menar men det var en lärd man som sa detta till mig för ett par år sen därför kunde jag inte vara tyst men man e ju inte sämre karl än man kan ändra sig verkar det som :lol: och personen i fråga vet nog vem jag menar thihi eller :wink:

Om det var lilla mig du menade gällande 65-66 :?så skall du o

några andra hålla tyst :roll:, hade man inte byggt Mustangen 63,

65-66 så hade varken du eller någon annan åkt FORD Mustang,

det är mycket troligt att det skulle de vara tomt med övriga

pony cars också :cry:.

Men det är klart det finns ju en tysk tillverkare av cyklar och

mopeder som heter Mustang borde passa vissa som tycker

om att vara ute och CYKLA. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det är härligt när man kan få känslor att svalla då vet man att man har lyckats igen.Det är kul när man kan göra det det är det enda sättet att hålla igång denna års tiden när man vill ut och åka Mustang eller hur Lars :twisted:Och cykla e ju kul det vet jag många som gör till och från eller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tillbaka till bilderna i början.

Hemma kallar vi det för "metbrygga". Man backar till vid en fin sjö sätter sig på vingen, agnar kroken, ställer agnburken bredvid och insuper den ljumma sommarkvällen. Alldeles lugnt och stilla.......*****POFF***** vaknar av att man slår huvvet i bakrutan, maskdjävlar över hela nya monstervingen i kompos(i)t-material. Allt blir bara skit. Hem igen och micra en fiskpinne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...