Jump to content

Verkstadsförslag för motorrenovering av Mustang -68


Recommended Posts

Hej!

Jag har en Ford Mustang, Cab - 68 med en rak V-6:a och automatlåda som enligt de som kan motorer troligtvis behöver en motorrenovering. Motorn slamrar nämligen som en traktor kring cylindrarna. Nu undrar jag om någon här på forumet kan rekommendera en verkstad/privatperson som kan ta sig an ett sådant relativt stort jobb. Om jag förstår det hela rätt behöver motorn lyftas ut och kolvar/cylindrar slipas/justeras. Vore som sagt ytterst tacksam för rekommendation vart jag kan/bör vända mig.

Carl Cederström, Stockholm

 

Link to comment
Share on other sites

21 minuter sedan, Carl Cederström said:

Hej!

Jag har en Ford Mustang, Cab - 68 med en rak V-6:a och automatlåda som enligt de som kan motorer troligtvis behöver en motorrenovering. Motorn slamrar nämligen som en traktor kring cylindrarna. Nu undrar jag om någon här på forumet kan rekommendera en verkstad/privatperson som kan ta sig an ett sådant relativt stort jobb. Om jag förstår det hela rätt behöver motorn lyftas ut och kolvar/cylindrar slipas/justeras. Vore som sagt ytterst tacksam för rekommendation vart jag kan/bör vända mig.

Carl Cederström, Stockholm

 

Dom där raka V6:orna är otroligt ovanliga, tror faktiskt du har den enda 😉 jag tycker du ska slänga i en V8 istället.

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Ja de raka V6orna är ingen bra motor! 🙂

6orna från den här tiden lider av kroniska sprickbildning i toppen
Innan du ens funderar på att renovera så se till ta bort toppen och få den kontrollerad och om den går att renovera.
De är ofta skrot nämligen och omöjliga renovera om det blivit spricka på fel ställe. 

Motorerna väldigt pålitliga annars men dyra fixa eftersom det är knappert med delar över lag

Värmdö Motorteknik kan du kolla med
 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...