Jump to content

Byte av slangar - hjälp


Bonnieandbear

Recommended Posts

(redigerad)

Hej, 

vill byta dessa två slangar som suttit där i över tio år. Hittar inte något smart sätt att byta dem - måste man ta bort hela inredet för att byta dem? (Där de går in i kupén). 

Tack Björn 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Såhär har jag gjort på min. 15 mm kopparrör som jag lackat. Funkat fint i 2 säsonger nu👍

och nej det finns inget enkelt sätt att byta dom tyvärr. Dom sitter som Tungelsta beskriver med slangklämmor i värmepaketet i kupen. 

29459B04-73DB-4B8B-AAC5-4480B84A1AFD.jpeg

F2BE86B8-54A0-4207-B036-EE8A58F0A166.jpeg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Ja hittade inga så jag gör som med mycket annat. Fixar själv👍

Putsade ytan med 320 korns slippapper lackade med Acid#8 etsprimer och sedan 2k sidenmatt svart.

tidskrävande och tålamodskrävande om det ska bli bra, ja lackade alla klämmor i motorrummet. Men det är ju detaljerna som gör helheten.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, 66musse said:

Riktigt snyggt å fint 👌

 

1 hour ago, 66musse said:

 

Såhär har jag gjort på min. 15 mm kopparrör som jag lackat. Funkat fint i 2 säsonger nu👍

och nej det finns inget enkelt sätt att byta dom tyvärr. Dom sitter som Tungelsta beskriver med slangklämmor i värmepaketet i kupen. 

29459B04-73DB-4B8B-AAC5-4480B84A1AFD.jpeg

F2BE86B8-54A0-4207-B036-EE8A58F0A166.jpeg

 

Link to comment
Share on other sites

Nä egentligen inte. Funkar det för övrigt med fläkt och inget läckage så räcker det med slangbyte. 

Om du tänker göra som jag så du tar rör så måste du ha slang mellan värmepaket och  ut genom torpedväggen och sedan gå på med rör. Det är ju för att motorn rör sej lite så de måste kunna flexa lite så det inte är helt stumt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...