72Jönsson November 11, 2019 Report November 11, 2019 Hej, Har ägt min 72:a Mach1 i tjugofem år men aldrig skänkt en tanke på att bilen bara är regad för en passagerare! Bilen är svensksåld på Hedbergs i Malmö men antal passagerare kan väl knappast skilja om bilen är import eller svensksåld? Är det samma för er övriga 71-73 ägare av FB eller M1? Hur är det med HT, skiljer det eller....? /Magnus Citera
Jimmyeklof November 12, 2019 Report November 12, 2019 Min -71:a (import) Fabrikat FORD MUSTANG MACH 1 Fordonsslag PERSONBIL Fordonskategori M1 Fordonsår 1971 Passagerare Antal passagerare, max 3 Citera
Thomas19 November 15, 2019 Report November 15, 2019 (redigerad) Min är -67 och har också bara 1 passagerare. Jag har fått besked att detta var vanligt då på 70-talet (när många blev importerade, så även min). Orsaken var kravet på utrymme i bredd, höjd osv av krocksäkerhetssynpunkt. Tydligen har kraven lättats för vissa har fler passagerare. Med tanke på att du har 70-talare faller du ju inom ramen. Enligt Transportstyrelsen måste bilen reg.besiktigas för att ändra detta och då är det besiktningsmannen som avgör om bilen är lämpad för fler passagerare. Så ha med fakta på liknande/samma fordon med fler reg passagerare. Då måste han ju ha svårt att neka. Jag tror att de som har fler har ändrat efter lättnaden genom att göra en reg.besiktning. Jag funderar på att sätta drag på min och avvaktar därför för att göra båda reg.besiktningarna samtidigt. Jag har dock konstaterat att det är inte gott om benutrymme i min. Jag har lika mycket utrymme för passagerare i min 3m långa(korta) Toyota IQ som räknas som 2 1/2 passagerare (2 vuxna om passagerarsätet dras fram och ett barn bakom föraren). Ändrade %s av %s (%s) Citera
JBA69 November 16, 2019 Report November 16, 2019 Själv har jag en 70a cab som är reggad för fyra passagerare + förare!! Inte för att jag fattar hur alla skall få plats? /Jonas Citera
Johan Grande 72 December 8, 2019 Report December 8, 2019 Har en Grande 72a, som är har reg med 3 passagerare Citera
Recommended Posts