August 26, 20204 yr comment_173808 Det är läge att göra något rejält med bromsarna på min -65. Har slitna trummor utan servo, bedrövliga ledningar och kass bromscylinder idag. Jag har tittat lite på de kit som finns och ska man ändå byta allt så känner jag att jag vill löpa linan ut och han ha skivor runt om. De kit jag hittat känns skoningslöst dyra, är det någon av er som har rekommendationer till kompletta kit till rätt pris och bra funktion? En annan tanke som slår mig är om jag skulle bygga ett eget system med delar från någon Svensson-bil. Kunskap och tid finns, så det kan vi utelämna i diskussionen... Är det någon som har erfarenhet eller har koll på länkar till folk som gjort ett bromsbygge?
August 26, 20204 yr comment_173809 Ja jag håller med dig! Många kit onödigt dyra och det är en massa satser som bara är skräp dessutom. Jag gillar OEM prylar det är utprovat och enkelt få tag på reservdelar . Många som bygger från VOLVO och andra Ford modeller och funkar fint! Men kan vara mycket jobb att få till! Jag tycker inte det är värt besväret när det finns adaptersatser Själv köpte jag en "adapter sats" så jag kunde använda Fords bromsar som sitter på nyare 94-2004 Cobra 13" Finns även andra adaptrar som detta så du kan köpa de allra vanligaste GT 2005-2014... https://www.mustangsteve.com/product/gt2008-ft/ Jag köpte min sats därifrån och det var superbra och enkelt!! Typ halva priset mot annat "bling bling" Så här ser det kittet ut Bak är det inget vidare att ha skivor....Mest strul och gör ingen verkan alls. Vet folk som bytt tillbaka trummor bak. Istället är mitt tips lägga energi på "Hydraulisk servo" så du slipper vakum klockan och alla dess problem. Det byggde jag från en nyare Mustang Ändrade %s av %s (%s)
August 26, 20204 yr comment_173811 Fram på min 65:a tog jag skivor från mustang 71-73, bytte hjullagren till 65 ( samma ytterdia mindre innerdia ) så de passar rakt på spindeln. Köpte bromsok från Porsche Boxster 2,5 på skroten, Brembo-ok gjorda för 24 mm skiva och gjorde egna adaptrar. Bak har jag ok från en 2017 Mustang med inbyggd mekanisk handbroms men det är en krånglig lösning så jag rekommenderar samma som Per, kör trummor bak
August 26, 20204 yr comment_173812 Den här köpte jag, funkar finfint: https://www.ebay.com/itm/1964-1965-1966-1967-mustang-front-disc-brake-conversion-v-8-4-piston/232620973096?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Huvudcylinder köpte jag på rockauto. Lycka till
September 28, 20204 yr Author comment_174125 On 2020-08-26 at 21:02, Per Berglund said: Ja jag håller med dig! Många kit onödigt dyra och det är en massa satser som bara är skräp dessutom. Jag gillar OEM prylar det är utprovat och enkelt få tag på reservdelar . Många som bygger från VOLVO och andra Ford modeller och funkar fint! Men kan vara mycket jobb att få till! Jag tycker inte det är värt besväret när det finns adaptersatser Själv köpte jag en "adapter sats" så jag kunde använda Fords bromsar som sitter på nyare 94-2004 Cobra 13" Finns även andra adaptrar som detta så du kan köpa de allra vanligaste GT 2005-2014... https://www.mustangsteve.com/product/gt2008-ft/ Jag köpte min sats därifrån och det var superbra och enkelt!! Typ halva priset mot annat "bling bling" Så här ser det kittet ut Bak är det inget vidare att ha skivor....Mest strul och gör ingen verkan alls. Vet folk som bytt tillbaka trummor bak. Istället är mitt tips lägga energi på "Hydraulisk servo" så du slipper vakum klockan och alla dess problem. Det byggde jag från en nyare Mustang Vad använder du för prylar till den hydrauliska servon? På min satt det en-krets utan servo och trummor runt om, vilka delar rekommenderar du att jag ska skaffa?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.