Artur September 23, 2020 Report September 23, 2020 (redigerad) Funderar på att styva upp min 2013 GT Cab Har då kikat på Eibach kit som CJ säljer och Whiteline kit som Badmanners säljer. https://www.cjponyparts.com/eibach-suspension-kit-sport-plus-mustang-v6-gt-2011-2014-boss-2012-2013/p/EPP18/ https://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_90_227&product_id=1208 Vill helst inte behöva sänka bilen, men minimalt om så måste. Vilka skulle ni valt? Har ni några bra idéer? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Corvette September 23, 2020 Report September 23, 2020 (redigerad) Varför inte ta Ford Racing som bara sänker 1 tum då Då du byter fjäderbenslagringen passar den även cab https://www.cjponyparts.com/ford-racing-handling-pack-adjustable-assembled-coupe-gt-2005-2013/p/MFR3AMGTAA/ Ändrade %s av %s (%s) Citera
Artur September 23, 2020 Author Report September 23, 2020 1 timme sedan, corvette said: Varför inte ta Ford Racing som bara sänker 1 tum då Då du byter fjäderbenslagringen passar den även cab https://www.cjponyparts.com/ford-racing-handling-pack-adjustable-assembled-coupe-gt-2005-2013/p/MFR3AMGTAA/ Jo, det skulle vara bra. Vi har kikat på den när jag servade bilen. Problemet är att den är endast för coupén. Det var ochså tanken att byta fjäderbenslagringen om man ändå är där och rotar. Citera
Corvette September 23, 2020 Report September 23, 2020 1 hour ago, Artur said: Jo, det skulle vara bra. Vi har kikat på den när jag servade bilen. Problemet är att den är endast för coupén. Det var ochså tanken att byta fjäderbenslagringen om man ändå är där och rotar. Fjäderbenslagringen är med i satsen som du ser på bilden, vilket gör att den passar även cabben. Citera
Artur September 23, 2020 Author Report September 23, 2020 (redigerad) Kikade på frågor och svar på denna kit och fjädrarna passar inte cabben. Men det kanske är något som Ford skrivit in eftersom detta kit är det anda som inte skulle passa på cab Ändrade %s av %s (%s) Citera
Mustangmike September 23, 2020 Report September 23, 2020 En sak att beakta gällande Ford Racing stötdämparkitet som i sig är bra funktion på men bara tills en dämpare pajar. Du kan inte köpa en lös dämpare, du måste köpa hela kitet om fyra vilket kan bli lite väl kostsamt. Tror det är runt hörnet garanti eller möjligen max ett år. Trots att dämparen är japansk, i grunden är det en Tocico men av någon märklig anledning är det tummått på kolvstången så ingen stötdämparfirma som normalt renoverar och chimsar om dämpare hela dagarna har reservdelar, bara att kasta skiten. Köper du motsvarande Koni eller Bilstein har du full service hos alla stötdämparfirmor om något händer eller om du vill chimsa om åt något håll. Min ena bakdämpare började läcka och tappade trycket efter tre år (Ca 2500 mil) , den andra året efter. Citera
Corvette September 23, 2020 Report September 23, 2020 44 minuter sedan, Artur said: Kikade på frågor och svar på denna kit och fjädrarna passar inte cabben. Men det kanske är något som Ford skrivit in eftersom detta kit är det anda som inte skulle passa på cab Precis och det är därför man måste byta fjäderbenslagret och det är med i satsen Citera
Carpimp September 24, 2020 Report September 24, 2020 Jag köpte ställbara konidämpare och H&R fjädrar från sdv.se. Jag tycker det har fungerat bra, och blir det slitet så kan sdv även renovera stötdämparna. Jag köpte även diverse Ford Performanceprylar som topplagringar, justerbart panhardstag och lite annat småplock. SDV.se hade bra priser och kunde lösa typ allt jag ville ha. Citera
Mustangmike September 24, 2020 Report September 24, 2020 Jag var i kontakt med dom efter Carpimps tips när mina FR pajat och kommer köpa dämpare av dom när det blir aktuellt. Trodde i min okunskap att om man köper en dubbelt justerbar , d.v.s både komp och retur så kan jag använda dom till både bana och dragracing men dom lärde mig att dessa två användningsområden har helt olika krav på karaktäristiken på dämparkurvan nästan helt inverterade vilket innebär olika shimsningar. Där fastnade jag och fick beslutsångest. Just nu har jag mina original bak tills jag bestämt nivå på nästa steg. En annan intressant sak att notera om ni inte upptäckt det är att med 1,5tums sänkning bak så har du bara 2-3cm kvar till bumpstoppern, så den blir en aktiv del av den lilla fjädringsväg som blir kvar, det förklarar stötigheten man upplever oavsett hårdhet på dämpare Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.