Jump to content

Styva upp väghållningen


Artur

Recommended Posts

Funderar på att styva upp min 2013 GT Cab

Har då kikat på Eibach kit som CJ säljer och Whiteline kit som Badmanners säljer.

https://www.cjponyparts.com/eibach-suspension-kit-sport-plus-mustang-v6-gt-2011-2014-boss-2012-2013/p/EPP18/

https://badmanners.se/index.php?route=product/product&path=66_90_227&product_id=1208

Vill helst inte behöva sänka bilen, men minimalt om så måste.

Vilka skulle ni valt? Har ni några bra idéer?

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, corvette said:

Varför inte ta Ford Racing som bara sänker 1 tum då

Då du byter fjäderbenslagringen passar den även cab
MFR3AMGTAA

https://www.cjponyparts.com/ford-racing-handling-pack-adjustable-assembled-coupe-gt-2005-2013/p/MFR3AMGTAA/

Jo, det skulle vara bra.

Vi har kikat på den när jag servade bilen. Problemet är att den är endast för coupén.

Det var ochså tanken att byta fjäderbenslagringen om man ändå är där och rotar.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Artur said:

Jo, det skulle vara bra.

Vi har kikat på den när jag servade bilen. Problemet är att den är endast för coupén.

Det var ochså tanken att byta fjäderbenslagringen om man ändå är där och rotar.

Fjäderbenslagringen är med i satsen som du ser på bilden, vilket gör att den passar även cabben.

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Kikade på frågor och svar på denna kit och fjädrarna passar inte cabben.

Men det kanske är något som Ford skrivit in eftersom detta kit är det anda som inte skulle passa på cab

bild.png.3b5d30be2f99be528a4275e1133417c3.png

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

En sak att beakta gällande Ford Racing stötdämparkitet som i sig är bra funktion på men bara tills en dämpare pajar.

  Du kan inte köpa en lös dämpare, du måste köpa hela kitet om fyra vilket kan bli lite väl kostsamt. Tror det är runt hörnet garanti eller möjligen max ett år.

Trots att dämparen är japansk, i grunden är det en Tocico men av någon märklig anledning är det tummått på kolvstången så ingen stötdämparfirma som normalt renoverar och chimsar om dämpare hela dagarna har reservdelar, bara  att kasta skiten.

Köper du motsvarande Koni eller Bilstein har du full service hos alla stötdämparfirmor om något händer eller om du vill chimsa om åt något håll.

Min ena bakdämpare  började läcka och tappade trycket efter tre år (Ca 2500 mil) , den andra året efter.

 

 

Link to comment
Share on other sites

44 minuter sedan, Artur said:

Kikade på frågor och svar på denna kit och fjädrarna passar inte cabben.

Men det kanske är något som Ford skrivit in eftersom detta kit är det anda som inte skulle passa på cab

bild.png.3b5d30be2f99be528a4275e1133417c3.png

Precis och det är därför man måste byta fjäderbenslagret och det är med i satsen 👍

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ställbara konidämpare och H&R fjädrar från sdv.se. Jag tycker det har fungerat bra, och blir det slitet så kan sdv även renovera stötdämparna.

Jag köpte även diverse Ford Performanceprylar som topplagringar, justerbart panhardstag och lite annat småplock. SDV.se hade bra priser och kunde lösa typ allt jag ville ha.

 

Link to comment
Share on other sites

Jag var i kontakt med dom efter Carpimps tips när mina FR pajat och kommer köpa dämpare av dom när det blir aktuellt.

Trodde i min okunskap att om man köper en dubbelt justerbar , d.v.s både komp och retur så kan jag använda dom till både bana och dragracing men dom lärde mig att dessa två användningsområden har helt olika krav på karaktäristiken på dämparkurvan nästan helt inverterade vilket innebär olika shimsningar. 

Där fastnade jag och fick beslutsångest. Just nu har jag mina original bak tills jag bestämt nivå på nästa steg. En annan intressant sak att notera om ni inte upptäckt det är att med 1,5tums sänkning bak så har du bara 2-3cm kvar till bumpstoppern, så den blir en aktiv del av den lilla fjädringsväg som blir kvar, det förklarar stötigheten man upplever oavsett hårdhet på dämpare 🙂

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...