Jump to content

Klippte ihop en liten film..


Gäst

Recommended Posts

Vi måste fixa ett media bibliotek för filmer nu!

Det börjar bli mer och mer populärt med filmer på internet och det är ju 100ggr roligare än stillbilder.

Så är det många här som har lite filmer så upprättar vi en sida för det.

Naturligtvis blir detta endast för medlemmar inom klubben

Link to comment
Share on other sites

jag är med!! :D

Att göra film är riktigt kul. Gjorde en nyligen från tiden i lumpen i något som heter UledVideoStudios eller något sånt.. Ingen ultimat kvalite men duger för det jag gör. Tänkte också hitta på någon rolig film i sommar... :wink:

Audioslaves film är säker jättebra, datorn ville bara buffra filmen vara annan sekund... Jävla modem! Jag ska nog f*n köra över den i sommar.. Då MÅSTE vi skaffa bredband.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kul med film! Av en slump så satt jag i helgen (första gången på 2 år) och gjorde en liten film jag med! :)

Jag lägger ut en länk här ikväll när jag kommer hem så får vi se vad ni tycker, det är inte med min egen Musse

men det finns andra Mussar med såklart...

Är det någon som har förslag på olika codecs, inställningar mm? Filmerna vill gärna bli så stora...

Link to comment
Share on other sites

Eleanor: Prova att högerklicka på länken och välja spara som, och dra ner den på disken. Så kommer det nog funka bättre :)

Tips på codecs och sådant vore bra, så man får ner storleken men inte har så kass kvalité osv. :)

Link to comment
Share on other sites

Ja video format brukar ofta krångla om man inte jobbar med det ofta och har de senaste programvarorna installerade.

Vet själv inte vilket format som är bäst men jag gillar AVI format eftersom både kvalite' och storlek på filmerna brukar bli bra.

MPEG formaten har jag ofta fått strul med som tex ingen bild utan bara ljud.

Vet inte varför det blir så?

http://www.gbd.se/per/Pelle1.AVI

9Mb

Kvaliten kostar alltid i Mb men det är det värt.

I princip alla har bra uppkoppling så stora filer spelar ingen roll.

Satsa på rejäla filer så som Audioslave har här

Link to comment
Share on other sites

Per > vilken UNDERBAR FILM! 8)

Spanade på Audioslaves film här igår innan jag lade in den i min server, man blir ju desperat efter sommar när man ser/hör sådant. Mycket gott!

Planerar att fixa Mustangfilmer till sommaren. Jag har nu, som Audioslave fick se igår, massvis med Saabfilmer dock. Både, stripp, bana och "bus" på allmänväg. Alltid kul att se på när begäret sätter in...

Min server är inte det snabbaste it-världen skådat tyvärr, den står här hemma på golvet nämligen. Brukar dock vara skapligt stabil och tuffar på i alla väder. Kostar ju inte massvis heller. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tror jag har suttigt här och drägglat framför Pers film 20 gånger om nu :E Gött underbar...

Och som per säger. Spara inte in på kvalitén och ljudet! Bara filerna ligger på hyffsat snabba och stabila linor så blir jag nöjd. Som pers film verkar göra :D

Link to comment
Share on other sites

Tack! ;) I vår innan jag byter däck så tänkte jag köra slut på dom med en lång "donut" film.

Gäller bara hitta en ostörd plats utan lyktstolpar. :oops:

Ja filmer med kvalite' är ofta värt att vänta på även om det kan ta lite tid!

En suddig film går bort direkt.

Vad fruktansvärt enkelt det blivit dessutom med digital kameror!

Den här tog jag 2003 med att med silvertejp klistra fast kameran på dörren.

http://www.gbd.se/per/t.avi

Så fram med tejpen nu och kör på!

Länka eller skicka era filmer.

Link to comment
Share on other sites

Den filmen Per har du visat förut, men fan.. man ryser över hela kroppen när man hör hur motorn varvar! :D Så j*vla gött ljud!

Meeeeer!

Link to comment
Share on other sites

Om någon vill ha så har jag ett avsnitt från ett amerikansk tv-program där dom testar dom 7 fetaste muskelbilarna från tiden då det begav sig :D

Burnout test, 0-60mph, 402m, bromssträcka, slalom osv..

Bilar som är med:

Dodge Challenger

AMX 390

Pontiac GTO Judge

Hurst Olds

Buick GS

Chevelle SS

Ford Mustang Boss 429

Mycket underhållande och intressant program!

150mb 45min

(vinnaren i testet får en att dra på smilbanden lite extra.. If you get my point. ;))

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är där problemet ligger.. :?

Behöver någonstans att ladda upp den.

Eller om ni som har m-s-n addar mig så kan jag skicka..

Link to comment
Share on other sites

Fick en idé.

Om folk har med sig kameror till träffarna kanske vi kan klippa ihop en kortare film sen efter att säsongen är slut? Antingen för hemladdning och/eller DVD för dom som vill ha det. (20-30kr inkl. porto) eller något sådant..

Kan det vara något?

Link to comment
Share on other sites

Hoppas att vi kan få ihop tillräckligt med material bara! :) Så kanske det kan bli något av den tanken..

Jag tycker att kvalitén på filmen du lade upp var perfekt, alldeles lagom!

Men sänk musiken lite nästa gång, det är ju motorljuden man vill höra.. ;)

Link to comment
Share on other sites

ht67 En film när du prässar din 351w lite skulle inte sitta helt fel :D Jag är gött intreserad av att se :E Hälst med en film med maximal upplösning och kanske en mindre för dom som saknar bandbredd :D Sitter här på 24Mbit så jag vill ha stoora saker :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...