Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

comment_175547

SÄ har vi varit och kört den nya eldrivna "Mustangen" pÄ Hedin Bil och vi blev glatt överraskade.
Ok ok, Yvonne körde och jag Ă„kte med och pillade pĂ„ alla instĂ€llningar 😁
Den var riktigt bra ihop skruvad.
Hade bra prestanda och komfort, den som vill ha Ànnu mer drag fÄr avvakta till nÀsta Är nÀr GT modellen kommer.
Första leveransen till vÄren Àr slutsÄld och nÀsta leverans kommer i Oktober.

 

 

IMG_8311.jpg

IMG_8315.jpg

comment_175565

Det ser ut som om ni ska bestĂ€lla en Mach E pĂ„ den nedre bilden... 🙂.

Tittar man Mustang historiskt sÄ pÄminner det om pÄ 70-talets oljekris nÀr de klassiska Mustangerna ersattes med Mustang II, "Ponyn med de smÄ benen" som var en liten snÄl bil rÀtt i tiden mer Àn en muskelbil. Nu Àr det CO2 kris istÀllet. Mach E verkar ha en del prestanda (sÀrskilt som GT), men andra attribut som fyra dörrar och bullig crossover kaross som gör att en del Mustang fantaster gÀrna ser den som en sidogren pÄ stamtrÀdet. Nu har ju det ocksÄ kommit en "Àkta" Mach 1 Mustang, sÄ muskelsportbilen Àr kvar parallellt. Mustang hÀnger med i tiden och lever nog kvar 50 Är till..... FrÄga Àr vilken variant som hÀnger med bÀst?

HÀr vill man visa att Mach E Àr en del av Mustang familjen. Specialbanvarianten har bra drag och med en unik ljudbild. Som en tandlÀkarborr enligt nÄgon. Helt klart Àr det ordentligt drag i den hÀr!

 

 

  • Author
comment_175569
3 timmar sedan, Prime Mover said:

Det ser ut som om ni ska bestĂ€lla en Mach E pĂ„ den nedre bilden... 🙂.

Tittar man Mustang historiskt sÄ pÄminner det om pÄ 70-talets oljekris nÀr de klassiska Mustangerna ersattes med Mustang II, "Ponyn med de smÄ benen" som var en liten snÄl bil rÀtt i tiden mer Àn en muskelbil. Nu Àr det CO2 kris istÀllet. Mach E verkar ha en del prestanda (sÀrskilt som GT), men andra attribut som fyra dörrar och bullig crossover kaross som gör att en del Mustang fantaster gÀrna ser den som en sidogren pÄ stamtrÀdet. Nu har ju det ocksÄ kommit en "Àkta" Mach 1 Mustang, sÄ muskelsportbilen Àr kvar parallellt. Mustang hÀnger med i tiden och lever nog kvar 50 Är till..... FrÄga Àr vilken variant som hÀnger med bÀst?

HÀr vill man visa att Mach E Àr en del av Mustang familjen. Specialbanvarianten har bra drag och med en unik ljudbild. Som en tandlÀkarborr enligt nÄgon. Helt klart Àr det ordentligt drag i den hÀr!

 

 

du kan stĂ€lla in virtuellt ljud i Mach E sĂ„ den lĂ„ter som nĂ„gon futuristisk rymdbil 😁

höll pĂ„ att göra den unga sĂ€ljaren grĂ„hĂ„rig nĂ€r jag lekte med alla funktioner 😂

Ändrade %s av %s (%s)

comment_175570
3 timmar sedan, Prime Mover said:

Det ser ut som om ni ska bestĂ€lla en Mach E pĂ„ den nedre bilden... 🙂.

Tittar man Mustang historiskt sÄ pÄminner det om pÄ 70-talets oljekris nÀr de klassiska Mustangerna ersattes med Mustang II, "Ponyn med de smÄ benen" som var en liten snÄl bil rÀtt i tiden mer Àn en muskelbil. Nu Àr det CO2 kris istÀllet. Mach E verkar ha en del prestanda (sÀrskilt som GT), men andra attribut som fyra dörrar och bullig crossover kaross som gör att en del Mustang fantaster gÀrna ser den som en sidogren pÄ stamtrÀdet. Nu har ju det ocksÄ kommit en "Àkta" Mach 1 Mustang, sÄ muskelsportbilen Àr kvar parallellt. Mustang hÀnger med i tiden och lever nog kvar 50 Är till..... FrÄga Àr vilken variant som hÀnger med bÀst?

HÀr vill man visa att Mach E Àr en del av Mustang familjen. Specialbanvarianten har bra drag och med en unik ljudbild. Som en tandlÀkarborr enligt nÄgon. Helt klart Àr det ordentligt drag i den hÀr!

 

 

Kul film och frĂ€ck elbil, men det var mĂ„nga hĂ„l att laga dĂ€r 😉

LÄter som sekventiell lÄda med rakskurna drev,  men utan ljudkulissen frÄn en riktig motor. 

 

  

comment_175571

Bilen pÄ filmen Àr en Àkta tÀvlingsbil som kanske bara har karossformen gemensamt med originalbilen. De raka dreven gör att den lÄter som en radiostyrd elbil som har raka drev. Ljudtekniker har nog trixat med ljudet sÄ det lÄter lite extra "tufft" i videon. Tur att inte den "vanliga" Mach E har ett sÄnt transmissonsljud.

Det Ă€r kanske sĂ„ tyst i kupĂ©n sĂ„ det behövs ett konstgjort ljud sĂ„ man kan ha koll pĂ„ vad motorn gör. Busigt med rymdljud som överraskar 🙂, kul partytrix för ovetande kompisar. Om bilen Ă€r vĂ€ldigt tyst utvĂ€ndigt i lĂ„g fart sĂ„ borde det finnas ett ljud som gör att man hör att det kommer en bil. Har vĂ€ntat pĂ„ nĂ„gon östasiatisk bil som har nĂ„got fĂ„nigt ljud typ "dingaling- dingaling" nĂ€r den kommer rullande.

  • Author
comment_175577
15 timmar sedan, Prime Mover said:

Bilen pÄ filmen Àr en Àkta tÀvlingsbil som kanske bara har karossformen gemensamt med originalbilen. De raka dreven gör att den lÄter som en radiostyrd elbil som har raka drev. Ljudtekniker har nog trixat med ljudet sÄ det lÄter lite extra "tufft" i videon. Tur att inte den "vanliga" Mach E har ett sÄnt transmissonsljud.

Det Ă€r kanske sĂ„ tyst i kupĂ©n sĂ„ det behövs ett konstgjort ljud sĂ„ man kan ha koll pĂ„ vad motorn gör. Busigt med rymdljud som överraskar 🙂, kul partytrix för ovetande kompisar. Om bilen Ă€r vĂ€ldigt tyst utvĂ€ndigt i lĂ„g fart sĂ„ borde det finnas ett ljud som gör att man hör att det kommer en bil. Har vĂ€ntat pĂ„ nĂ„gon östasiatisk bil som har nĂ„got fĂ„nigt ljud typ "dingaling- dingaling" nĂ€r den kommer rullande.

Den Àr tyst invÀndigt och det finns konstgjord ljud i bilen.
Utanför fĂ„r man montera en boom box för roligt ljud 😁

  • 3 weeks later...
comment_175777

Det var inte billigt att bli elektrisk, startar pĂ„ 575.000 för bakhjulsdrift med den kortare rĂ€ckvidden och med fyrhjulsdrift och lite lĂ€ngre rĂ€ckvidd sĂ„ hamnar notan pĂ„ 735.000. Den dyra Ă€r ungefĂ€r som en GT350 i pris. Jag börjar förstĂ„ varför man kallar den Mustang Mach E, sĂ„ man fĂ„r en kĂ€nsla av att fĂ„ lite mer.....😉.

GT (nÄgot för Greta Tunberg ?) modellen som ska komma nÀsta Är hamnar kanske runt miljonen?

comment_175778
24 minuter sedan, Prime Mover said:

Det var inte billigt att bli elektrisk, startar pĂ„ 575.000 för bakhjulsdrift med den kortare rĂ€ckvidden och med fyrhjulsdrift och lite lĂ€ngre rĂ€ckvidd sĂ„ hamnar notan pĂ„ 735.000. Den dyra Ă€r ungefĂ€r som en GT350 i pris. Jag börjar förstĂ„ varför man kallar den Mustang Mach E, sĂ„ man fĂ„r en kĂ€nsla av att fĂ„ lite mer.....😉.

GT (nÄgot för Greta Tunberg ?) modellen som ska komma nÀsta Är hamnar kanske runt miljonen?

Skulle aldrig jĂ€mföra den med en riktig Mustang.  Du tigger om stryk!! 😉

Som elbil Àr priset fullt rimligt jÀmfört men konkurrenterna.   Den ligger och svÀvar mitt emellan alla konkurrenter
Tesla mÄhÀnda vara snÀppet bÀttre körmÀssigt men de jag suttit i sÄ mÀrks det att Tesla har en bit kvar som biltillverkare.
Mach E klart mer ombonad och smartare layout för föraren.

AWD Àr ju mer en rolig sak man vÀljer och inte behöver.

Mach E AWD kan du fÄ för 644" med kort rÀckvidd

Ytterst fÄ El bilar köper man för ekonomins skull....Mest för det Àr jÀvligt roligt eller för att man har nÄgon form av miljö Ängest och tror man gör rÀtt.
VÄra "pruttomobiler" Àr billigare ett bra tag till
 

Ändrade %s av %s (%s)

  • 2 months later...
comment_176453

Min Mach E kommer i augusti. Den kommer kosta 776.800 kroner. Saftigt för en Ford 😂 Jag har fĂ„tt VIN numret frĂ„n sĂ€ljaren. FĂ„r se om jag kan följa dens fĂ€rd frĂ„n Mexico till SkĂ„ne. Jag kommer gĂ„ frĂ„n en typ av Mustang till en annan. Borde fĂ„ en medalj av Ford för min fantastiska lojalitet.

Detta Ă€r "Classic Mustang Club Sweden", sĂ„ fattar att Mach E troligen inte Ă€r en del av temaet hĂ€r 😆

  • Author
comment_176468
14 timmar sedan, Nugatti said:

Min Mach E kommer i augusti. Den kommer kosta 776.800 kroner. Saftigt för en Ford 😂 Jag har fĂ„tt VIN numret frĂ„n sĂ€ljaren. FĂ„r se om jag kan följa dens fĂ€rd frĂ„n Mexico till SkĂ„ne. Jag kommer gĂ„ frĂ„n en typ av Mustang till en annan. Borde fĂ„ en medalj av Ford för min fantastiska lojalitet.

Detta Ă€r "Classic Mustang Club Sweden", sĂ„ fattar att Mach E troligen inte Ă€r en del av temaet hĂ€r 😆

JĂ€tte hĂ€ftigt att se en Mustang Mach E pĂ„ en MussetrĂ€ff 👍

  • Author
comment_176485
13 timmar sedan, pools said:

Ford kunde vÀl döpt el-bilen till vad som helst, inte Mustang. En Mustang Àr en bensindriven bil, helst med v8-motor! Ingen jÀvla suv med eldrift!
Punkt slut!!!

/P-O.

och nĂ€r den nya Mustangen kommer som inte Ă€r SUV och har alternativ drivkĂ€lla, Ă€r det en Mustang dĂ„Â đŸ€”

Mao sÄ finns inte Mustang efter 2021 dÄ... 

comment_176486

Varför fick den inte heta EL-Toro eller nÄgot annat fyndigt?

Vad borde den fÄtt heta istÀllet tycker ni?

Nu Àr den ju en gren pÄ MustangtrÀdet och en del av Mustangens historia. SjÀlvklart sÄ vore det kul med Mustang Mach E pÄ MustangtrÀffar. TvÄ dörrar för mycket och lite SUVfet, men Àr annorlunda och vÀcker uppmÀrksamhet, nyfikenhet och startar sÀkert intressanta diskussioner. En udda "Mustang" idag, men om 5-10 Är sÄ var det kanske den som ledde in den "vanliga" Mustangen mot elhybrid eller ren eldrift?

  • Author
comment_176487
16 minuter sedan, Prime Mover said:

Varför fick den inte heta EL-Toro eller nÄgot annat fyndigt?

Vad borde den fÄtt heta istÀllet tycker ni?

Nu Àr den ju en gren pÄ MustangtrÀdet och en del av Mustangens historia. SjÀlvklart sÄ vore det kul med Mustang Mach E pÄ MustangtrÀffar. TvÄ dörrar för mycket och lite SUVfet, men Àr annorlunda och vÀcker uppmÀrksamhet, nyfikenhet och startar sÀkert intressanta diskussioner. En udda "Mustang" idag, men om 5-10 Är sÄ var det kanske den som ledde in den "vanliga" Mustangen mot elhybrid eller ren eldrift?

alla Àr tvingade att gÄ till alternativa drivkÀllor 

2023 blir ett spÀnnande Är va de har hittat pÄ

 

  • 5 months later...
comment_177979
2 timmar sedan, kanske mustang said:

Vet inte om det stÀmmer, men en   bekant sa att den fick inte sÄ bra betyg i Àlgtestet , alltsÄ  dÀr man ska vÀja för ett hinder som kommer ut i vÀgen i 50 km eller 80km eller vad det Àr. 

Strunta i det fĂ„niga Ă€lgtestet det Ă€r en larvig detalj som inte alls Ă€r avgörande.....Är inget jĂ€tte problem att stĂ€ndigt vĂ€ja för Ă€lgar 🙂

Mach E Àr toppklass bland EV bilarna!!
Tesla bilarna Àr och kommer hÄlla dom 3 första platserna för MYCKET lÄng tid fram!!
Mach E kommer som en god 4a men ÀndÄ en bra bit efter Tesla...Kolla NorrmÀnnen dom damsuger marknaden pÄ Mach E och Tesla....Svenskarna har inte fattat Ànnu

Mach E och i princip nÀstan alla andra EV förutom Tesla lider av ganska dÄlig integration och gammaldags tÀnkande.

NÀr jag var nÀra bestÀlla en Mach E upptÀckte jag en sak som gör att jag aldrig i livet ens kommer ta i den med tÄng kan du se i detta klipp frÄn Sandy Munro som Àr mycket talande.
Inte sÄ allvarligt men visar mycket tydligt hur amatörmÀssigt och snabbt man tagit delar frÄn hyllorna och satt ihop den.
Det vill sÀga dÄlig integration dÄ Ford inte hunnit lÀra sig Ànnu!!

Återigen det Ă€r en skitbra bra bil men pĂ„ det sĂ€ttet den Ă€r byggd finns en stor risk för framtida problem .....Det Ă€r för tidigt helt enkelt att köpa!
Om inte Ford hinner göra konkurs sÄ skulle jag vÀnta nÄgra Är den kommer utvecklas mycket snabbt.

Kolla pÄ detta i lugn och ro med Sandy Munro det Àr vÀldigt talande hur Ford byggt kyl/vÀrme systemet som Àr det vÀrsta
 

 

Ändrade %s av %s (%s)

comment_177984
7 timmar sedan, Per Berglund said:

Strunta i det fĂ„niga Ă€lgtestet det Ă€r en larvig detalj som inte alls Ă€r avgörande.....Är inget jĂ€tte problem att stĂ€ndigt vĂ€ja för Ă€lgar 🙂

Mach E Àr toppklass bland EV bilarna!!
Tesla bilarna Àr och kommer hÄlla dom 3 första platserna för MYCKET lÄng tid fram!!
Mach E kommer som en god 4a men ÀndÄ en bra bit efter Tesla...Kolla NorrmÀnnen dom damsuger marknaden pÄ Mach E och Tesla....Svenskarna har inte fattat Ànnu

Mach E och i princip nÀstan alla andra EV förutom Tesla lider av ganska dÄlig integration och gammaldags tÀnkande.

NÀr jag var nÀra bestÀlla en Mach E upptÀckte jag en sak som gör att jag aldrig i livet ens kommer ta i den med tÄng kan du se i detta klipp frÄn Sandy Munro som Àr mycket talande.
Inte sÄ allvarligt men visar mycket tydligt hur amatörmÀssigt och snabbt man tagit delar frÄn hyllorna och satt ihop den.
Det vill sÀga dÄlig integration dÄ Ford inte hunnit lÀra sig Ànnu!!

Återigen det Ă€r en skitbra bra bil men pĂ„ det sĂ€ttet den Ă€r byggd finns en stor risk för framtida problem .....Det Ă€r för tidigt helt enkelt att köpa!
Om inte Ford hinner göra konkurs sÄ skulle jag vÀnta nÄgra Är den kommer utvecklas mycket snabbt.

Kolla pÄ detta i lugn och ro med Sandy Munro det Àr vÀldigt talande hur Ford byggt kyl/vÀrme systemet som Àr det vÀrsta
 

 

Är mycket nöjd med min  Mustang GT  vĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ den nya Mustangen 

  • Author
comment_177986
11 timmar sedan, Per Berglund said:

Strunta i det fĂ„niga Ă€lgtestet det Ă€r en larvig detalj som inte alls Ă€r avgörande.....Är inget jĂ€tte problem att stĂ€ndigt vĂ€ja för Ă€lgar 🙂

Mach E Àr toppklass bland EV bilarna!!
Tesla bilarna Àr och kommer hÄlla dom 3 första platserna för MYCKET lÄng tid fram!!
Mach E kommer som en god 4a men ÀndÄ en bra bit efter Tesla...Kolla NorrmÀnnen dom damsuger marknaden pÄ Mach E och Tesla....Svenskarna har inte fattat Ànnu

Mach E och i princip nÀstan alla andra EV förutom Tesla lider av ganska dÄlig integration och gammaldags tÀnkande.

NÀr jag var nÀra bestÀlla en Mach E upptÀckte jag en sak som gör att jag aldrig i livet ens kommer ta i den med tÄng kan du se i detta klipp frÄn Sandy Munro som Àr mycket talande.
Inte sÄ allvarligt men visar mycket tydligt hur amatörmÀssigt och snabbt man tagit delar frÄn hyllorna och satt ihop den.
Det vill sÀga dÄlig integration dÄ Ford inte hunnit lÀra sig Ànnu!!

Återigen det Ă€r en skitbra bra bil men pĂ„ det sĂ€ttet den Ă€r byggd finns en stor risk för framtida problem .....Det Ă€r för tidigt helt enkelt att köpa!
Om inte Ford hinner göra konkurs sÄ skulle jag vÀnta nÄgra Är den kommer utvecklas mycket snabbt.

Kolla pÄ detta i lugn och ro med Sandy Munro det Àr vÀldigt talande hur Ford byggt kyl/vÀrme systemet som Àr det vÀrsta
 

 

Jo har sjÀlv sett att Ford sjÀlva sagt att Mach E kommer vara 100% klar/utvecklad till 2025

comment_177987

Tycker inte det var sĂ„ farligt, Ford Ă€r ju vĂ€rldsmĂ€stare pĂ„ slang & kopplingar. Kika in i en Vanlig gen 6, och sen en GT350 och en sen en modern GT500. Helt galet mĂ„nga kylare, vĂ€rmevĂ€xlare och slang till förbannelse. Han jĂ€mför kopplingar pĂ„ 80-talet, inte fasen lĂ€cker grejerna idag. Sen Ă€r det sjĂ€lvklart dĂ„ligt ur produktionskostnads och möjlighet till felmontering samt underhĂ„ll. Men Hur mĂ„nga Ă„r har Ford lekt elbil, den hĂ€r ville dom snyta ut lite kvickt för att hĂ€nga pĂ„ tĂ„get, sĂ„ sjĂ€lvklart kommer det bli bĂ€ttre pĂ„ sikt. Men, amerikanerna gör inget för sakens skull, utseende och upplevelse av det yttre Ă€r det som gĂ€ller sen kan man dölja det simpla mekaniken bakom kulisser. The American way 🙂

 

comment_177992
11 timmar sedan, Mustangmike said:

Tycker inte det var sĂ„ farligt, Ford Ă€r ju vĂ€rldsmĂ€stare pĂ„ slang & kopplingar. Kika in i en Vanlig gen 6, och sen en GT350 och en sen en modern GT500. Helt galet mĂ„nga kylare, vĂ€rmevĂ€xlare och slang till förbannelse. Han jĂ€mför kopplingar pĂ„ 80-talet, inte fasen lĂ€cker grejerna idag. Sen Ă€r det sjĂ€lvklart dĂ„ligt ur produktionskostnads och möjlighet till felmontering samt underhĂ„ll. Men Hur mĂ„nga Ă„r har Ford lekt elbil, den hĂ€r ville dom snyta ut lite kvickt för att hĂ€nga pĂ„ tĂ„get, sĂ„ sjĂ€lvklart kommer det bli bĂ€ttre pĂ„ sikt. Men, amerikanerna gör inget för sakens skull, utseende och upplevelse av det yttre Ă€r det som gĂ€ller sen kan man dölja det simpla mekaniken bakom kulisser. The American way 🙂

 

Det har egentligen inte sÄ mycket om "kopplingar och slangar" fungerar utan att Ford inte vet hur.
Mycket tydligt hÀr att varken ingenjörer eller utvecklar varit inblandade i utvecklingen utan man har helt enkelt rotat i "bra ha lÄdan" och satt ihop ett system utifrÄn vad man har och kunde vid tillfÀllet.....SÀkerligen hade man nog inget val

Jag jobbar mycket inom fordonsindustri och monteringsliner dÀr Poka yoke Àr ett mÄste för att lyckas och för att produkten ska fungera i massproduktion.
Ford har hÀr gÄtt emot alla principer och det Àr uppenbart att montörer kommer göra fel och delar kommer gÄ sönder
Teslas vÀrmesystem bestÄr av i princip 2st slangar och Ford "failar" med typ 40++++.
Ford gÄr back pÄ varje bil som Tesla skruvar samtidigt.
Det Àr viss skillnad skruva i 2 saker kontra 40st

Ford inte alls ensamma hÀr utan i gott sÀllskap med exempelvis ID4/ID3 (Mycket sÀmre bilar Àn Mach E) och andra som kom sent till den hÀr EV festen.
Är man sist sĂ„ tar det sĂ„klart lĂ„ng tid och Ford har garanterat i detta nu skruvat isĂ€r en Tesla för att lĂ€ra (kopiera) sig.

Skulle vara intressant redan nu lyfta pÄ locket och kolla vad som Àndrats!!.......Ska Ford överleva mÄste de bli bÀttre och snabbare.

MontagemÀssigt sÄ Àr Tesla 4:1 snabbare Àn Ford.....Man behöver inte vara ett mattesnille för att förstÄ att sÄ kan man inte hÄlla pÄ allt för lÀnge.

Integrera eller dö!

Ändrade %s av %s (%s)

comment_177994

VW ID-bilar tar ca 30 h att bygga, Tesla 10 h.

Tesla och Kinabilarna Àr helt överlÀgsna de traditionella tillverkarna dessvÀrre, hade varit kul om de bjudit upp till bÀttre kamp. BYD, Nio, Xpeng, Tesla och andra Kinesiska tillverkare kan komma att dominera om ngt Är. 
i Kina har man redan nÄtt brytpunkten dÀr en elbil Àr billigare Àn en fossilbil och det gÄr rekordfort i omstÀllningen. Finish, design , interiörer och infotainment i Kinabilarna har snabbt nÄtt nivÄer dÀr traditionella stormÀrken upplevs som riktigt gamla.

Ändrade %s av %s (%s)

comment_178014
On 2021-11-05 at 20:22, Per Berglund said:

Det har egentligen inte sÄ mycket om "kopplingar och slangar" fungerar utan att Ford inte vet hur.
Mycket tydligt hÀr att varken ingenjörer eller utvecklar varit inblandade i utvecklingen utan man har helt enkelt rotat i "bra ha lÄdan" och satt ihop ett system utifrÄn vad man har och kunde vid tillfÀllet.....SÀkerligen hade man nog inget val

Jag jobbar mycket inom fordonsindustri och monteringsliner dÀr Poka yoke Àr ett mÄste för att lyckas och för att produkten ska fungera i massproduktion.
Ford har hÀr gÄtt emot alla principer och det Àr uppenbart att montörer kommer göra fel och delar kommer gÄ sönder
Teslas vÀrmesystem bestÄr av i princip 2st slangar och Ford "failar" med typ 40++++.
Ford gÄr back pÄ varje bil som Tesla skruvar samtidigt.
Det Àr viss skillnad skruva i 2 saker kontra 40st

Ford inte alls ensamma hÀr utan i gott sÀllskap med exempelvis ID4/ID3 (Mycket sÀmre bilar Àn Mach E) och andra som kom sent till den hÀr EV festen.
Är man sist sĂ„ tar det sĂ„klart lĂ„ng tid och Ford har garanterat i detta nu skruvat isĂ€r en Tesla för att lĂ€ra (kopiera) sig.

Skulle vara intressant redan nu lyfta pÄ locket och kolla vad som Àndrats!!.......Ska Ford överleva mÄste de bli bÀttre och snabbare.

MontagemÀssigt sÄ Àr Tesla 4:1 snabbare Àn Ford.....Man behöver inte vara ett mattesnille för att förstÄ att sÄ kan man inte hÄlla pÄ allt för lÀnge.

Integrera eller dö!

Absolut hÄller med, men det handlar om Time to market ocksÄ. HÀr har dom tagit en kalkylerad risk. Komma ut med en produkt, som kanske inte Àr 100&% optimal ur alla aspekter (kanske Àven lönsamhetsmÀssigt) och vara med, eller missa tÄget.

Dom har sjÀlvklart bedömt riskerna och ser till att eventuell kvalitets eller produktions monteringsfel inte drabbar kunderna för mycket. Tiden fÄr visa om den blir ett surkart, (alla elbilar har en tickande bomb och stort frÄgetecken med sina batterier) en inte.

Kunderna bryr sig i huvudsak om basbehovet, upplevelsen och initial driftsekonomi vid nyköp utifrÄn finansieringskalkylen, resten Àr ett oskrivet kort, för alla nya elbilar.

 

 

comment_178015
4 timmar sedan, Mustangmike said:

HÀr har dom tagit en kalkylerad risk. Komma ut med en produkt, som kanske inte Àr 100&% optimal ur alla aspekter (kanske Àven lönsamhetsmÀssigt) och vara med, eller missa tÄget.

Ja man mÄste berömma Ford att de tar risken! 

GÀller ju Ànnu mera nya F serien dÀr mÄnga skriver att det Àr sÄ hög risk att det kan fÀlla Ford för gott om det gÄr det minsta fel!
F150 har ju varit mjölkkossan för Ford och i princip stommen för dess överlevnad

Nu gÄr man ut med en EV F150 till i princip samma pris som de ordinarie sortimentet kostar.
Alla vet att en EV alltid Àr dyrare Àn ICE bilar sÄ Ford tar nu en jÀtte risk dÀr förtjÀnsten pÄ varje F150 Àr mindre

För inte tala om alla minskade inkomster pÄ underhÄll och reparationer

Det Àr en spÀnnande tid vi nu ser för alla de gamla "traditionella" bilföretagen som mÄste hugga av en massa gamla grenar och samtidigt sÄ ny oprövad mark!
 

Ändrade %s av %s (%s)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

GĂ€st
Svara i denna trÄd...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.