February 22, 20214 yr comment_175547 SĂ„ har vi varit och kört den nya eldrivna "Mustangen" pĂ„ Hedin Bil och vi blev glatt överraskade. Ok ok, Yvonne körde och jag Ă„kte med och pillade pĂ„ alla instĂ€llningar đ Den var riktigt bra ihop skruvad. Hade bra prestanda och komfort, den som vill ha Ă€nnu mer drag fĂ„r avvakta till nĂ€sta Ă„r nĂ€r GT modellen kommer. Första leveransen till vĂ„ren Ă€r slutsĂ„ld och nĂ€sta leverans kommer i Oktober.  Â
February 23, 20214 yr comment_175565 Det ser ut som om ni ska bestĂ€lla en Mach E pĂ„ den nedre bilden... đ. Tittar man Mustang historiskt sĂ„ pĂ„minner det om pĂ„ 70-talets oljekris nĂ€r de klassiska Mustangerna ersattes med Mustang II, "Ponyn med de smĂ„ benen" som var en liten snĂ„l bil rĂ€tt i tiden mer Ă€n en muskelbil. Nu Ă€r det CO2 kris istĂ€llet. Mach E verkar ha en del prestanda (sĂ€rskilt som GT), men andra attribut som fyra dörrar och bullig crossover kaross som gör att en del Mustang fantaster gĂ€rna ser den som en sidogren pĂ„ stamtrĂ€det. Nu har ju det ocksĂ„ kommit en "Ă€kta" Mach 1 Mustang, sĂ„ muskelsportbilen Ă€r kvar parallellt. Mustang hĂ€nger med i tiden och lever nog kvar 50 Ă„r till..... FrĂ„ga Ă€r vilken variant som hĂ€nger med bĂ€st? HĂ€r vill man visa att Mach E Ă€r en del av Mustang familjen. Specialbanvarianten har bra drag och med en unik ljudbild. Som en tandlĂ€karborr enligt nĂ„gon. Helt klart Ă€r det ordentligt drag i den hĂ€r!  Â
February 23, 20214 yr Author comment_175569 3 timmar sedan, Prime Mover said: Det ser ut som om ni ska bestĂ€lla en Mach E pĂ„ den nedre bilden... đ. Tittar man Mustang historiskt sĂ„ pĂ„minner det om pĂ„ 70-talets oljekris nĂ€r de klassiska Mustangerna ersattes med Mustang II, "Ponyn med de smĂ„ benen" som var en liten snĂ„l bil rĂ€tt i tiden mer Ă€n en muskelbil. Nu Ă€r det CO2 kris istĂ€llet. Mach E verkar ha en del prestanda (sĂ€rskilt som GT), men andra attribut som fyra dörrar och bullig crossover kaross som gör att en del Mustang fantaster gĂ€rna ser den som en sidogren pĂ„ stamtrĂ€det. Nu har ju det ocksĂ„ kommit en "Ă€kta" Mach 1 Mustang, sĂ„ muskelsportbilen Ă€r kvar parallellt. Mustang hĂ€nger med i tiden och lever nog kvar 50 Ă„r till..... FrĂ„ga Ă€r vilken variant som hĂ€nger med bĂ€st? HĂ€r vill man visa att Mach E Ă€r en del av Mustang familjen. Specialbanvarianten har bra drag och med en unik ljudbild. Som en tandlĂ€karborr enligt nĂ„gon. Helt klart Ă€r det ordentligt drag i den hĂ€r!   du kan stĂ€lla in virtuellt ljud i Mach E sĂ„ den lĂ„ter som nĂ„gon futuristisk rymdbil đ höll pĂ„ att göra den unga sĂ€ljaren grĂ„hĂ„rig nĂ€r jag lekte med alla funktioner đ Ăndrade %s av %s (%s)
February 23, 20214 yr comment_175570 3 timmar sedan, Prime Mover said: Det ser ut som om ni ska bestĂ€lla en Mach E pĂ„ den nedre bilden... đ. Tittar man Mustang historiskt sĂ„ pĂ„minner det om pĂ„ 70-talets oljekris nĂ€r de klassiska Mustangerna ersattes med Mustang II, "Ponyn med de smĂ„ benen" som var en liten snĂ„l bil rĂ€tt i tiden mer Ă€n en muskelbil. Nu Ă€r det CO2 kris istĂ€llet. Mach E verkar ha en del prestanda (sĂ€rskilt som GT), men andra attribut som fyra dörrar och bullig crossover kaross som gör att en del Mustang fantaster gĂ€rna ser den som en sidogren pĂ„ stamtrĂ€det. Nu har ju det ocksĂ„ kommit en "Ă€kta" Mach 1 Mustang, sĂ„ muskelsportbilen Ă€r kvar parallellt. Mustang hĂ€nger med i tiden och lever nog kvar 50 Ă„r till..... FrĂ„ga Ă€r vilken variant som hĂ€nger med bĂ€st? HĂ€r vill man visa att Mach E Ă€r en del av Mustang familjen. Specialbanvarianten har bra drag och med en unik ljudbild. Som en tandlĂ€karborr enligt nĂ„gon. Helt klart Ă€r det ordentligt drag i den hĂ€r!   Kul film och frĂ€ck elbil, men det var mĂ„nga hĂ„l att laga dĂ€r đ LĂ„ter som sekventiell lĂ„da med rakskurna drev, men utan ljudkulissen frĂ„n en riktig motor.   Â
February 23, 20214 yr comment_175571 Bilen pĂ„ filmen Ă€r en Ă€kta tĂ€vlingsbil som kanske bara har karossformen gemensamt med originalbilen. De raka dreven gör att den lĂ„ter som en radiostyrd elbil som har raka drev. Ljudtekniker har nog trixat med ljudet sĂ„ det lĂ„ter lite extra "tufft" i videon. Tur att inte den "vanliga" Mach E har ett sĂ„nt transmissonsljud. Det Ă€r kanske sĂ„ tyst i kupĂ©n sĂ„ det behövs ett konstgjort ljud sĂ„ man kan ha koll pĂ„ vad motorn gör. Busigt med rymdljud som överraskar đ, kul partytrix för ovetande kompisar. Om bilen Ă€r vĂ€ldigt tyst utvĂ€ndigt i lĂ„g fart sĂ„ borde det finnas ett ljud som gör att man hör att det kommer en bil. Har vĂ€ntat pĂ„ nĂ„gon östasiatisk bil som har nĂ„got fĂ„nigt ljud typ "dingaling- dingaling" nĂ€r den kommer rullande.
February 24, 20214 yr Author comment_175577 15 timmar sedan, Prime Mover said: Bilen pĂ„ filmen Ă€r en Ă€kta tĂ€vlingsbil som kanske bara har karossformen gemensamt med originalbilen. De raka dreven gör att den lĂ„ter som en radiostyrd elbil som har raka drev. Ljudtekniker har nog trixat med ljudet sĂ„ det lĂ„ter lite extra "tufft" i videon. Tur att inte den "vanliga" Mach E har ett sĂ„nt transmissonsljud. Det Ă€r kanske sĂ„ tyst i kupĂ©n sĂ„ det behövs ett konstgjort ljud sĂ„ man kan ha koll pĂ„ vad motorn gör. Busigt med rymdljud som överraskar đ, kul partytrix för ovetande kompisar. Om bilen Ă€r vĂ€ldigt tyst utvĂ€ndigt i lĂ„g fart sĂ„ borde det finnas ett ljud som gör att man hör att det kommer en bil. Har vĂ€ntat pĂ„ nĂ„gon östasiatisk bil som har nĂ„got fĂ„nigt ljud typ "dingaling- dingaling" nĂ€r den kommer rullande. Den Ă€r tyst invĂ€ndigt och det finns konstgjord ljud i bilen. Utanför fĂ„r man montera en boom box för roligt ljud đ
March 15, 20214 yr comment_175777 Det var inte billigt att bli elektrisk, startar pĂ„ 575.000 för bakhjulsdrift med den kortare rĂ€ckvidden och med fyrhjulsdrift och lite lĂ€ngre rĂ€ckvidd sĂ„ hamnar notan pĂ„ 735.000. Den dyra Ă€r ungefĂ€r som en GT350 i pris. Jag börjar förstĂ„ varför man kallar den Mustang Mach E, sĂ„ man fĂ„r en kĂ€nsla av att fĂ„ lite mer.....đ. GT (nĂ„got för Greta Tunberg ?) modellen som ska komma nĂ€sta Ă„r hamnar kanske runt miljonen?
March 15, 20214 yr comment_175778 24 minuter sedan, Prime Mover said: Det var inte billigt att bli elektrisk, startar pĂ„ 575.000 för bakhjulsdrift med den kortare rĂ€ckvidden och med fyrhjulsdrift och lite lĂ€ngre rĂ€ckvidd sĂ„ hamnar notan pĂ„ 735.000. Den dyra Ă€r ungefĂ€r som en GT350 i pris. Jag börjar förstĂ„ varför man kallar den Mustang Mach E, sĂ„ man fĂ„r en kĂ€nsla av att fĂ„ lite mer.....đ. GT (nĂ„got för Greta Tunberg ?) modellen som ska komma nĂ€sta Ă„r hamnar kanske runt miljonen? Skulle aldrig jĂ€mföra den med en riktig Mustang. Du tigger om stryk!! đ Som elbil Ă€r priset fullt rimligt jĂ€mfört men konkurrenterna.  Den ligger och svĂ€var mitt emellan alla konkurrenter Tesla mĂ„hĂ€nda vara snĂ€ppet bĂ€ttre körmĂ€ssigt men de jag suttit i sĂ„ mĂ€rks det att Tesla har en bit kvar som biltillverkare. Mach E klart mer ombonad och smartare layout för föraren. AWD Ă€r ju mer en rolig sak man vĂ€ljer och inte behöver. Mach E AWD kan du fĂ„ för 644" med kort rĂ€ckvidd Ytterst fĂ„ El bilar köper man för ekonomins skull....Mest för det Ă€r jĂ€vligt roligt eller för att man har nĂ„gon form av miljö Ă„ngest och tror man gör rĂ€tt. VĂ„ra "pruttomobiler" Ă€r billigare ett bra tag till  Ăndrade %s av %s (%s)
May 17, 20214 yr comment_176453 Min Mach E kommer i augusti. Den kommer kosta 776.800 kroner. Saftigt för en Ford đ Jag har fĂ„tt VIN numret frĂ„n sĂ€ljaren. FĂ„r se om jag kan följa dens fĂ€rd frĂ„n Mexico till SkĂ„ne. Jag kommer gĂ„ frĂ„n en typ av Mustang till en annan. Borde fĂ„ en medalj av Ford för min fantastiska lojalitet. Detta Ă€r "Classic Mustang Club Sweden", sĂ„ fattar att Mach E troligen inte Ă€r en del av temaet hĂ€r đ
May 18, 20214 yr Author comment_176468 14 timmar sedan, Nugatti said: Min Mach E kommer i augusti. Den kommer kosta 776.800 kroner. Saftigt för en Ford đ Jag har fĂ„tt VIN numret frĂ„n sĂ€ljaren. FĂ„r se om jag kan följa dens fĂ€rd frĂ„n Mexico till SkĂ„ne. Jag kommer gĂ„ frĂ„n en typ av Mustang till en annan. Borde fĂ„ en medalj av Ford för min fantastiska lojalitet. Detta Ă€r "Classic Mustang Club Sweden", sĂ„ fattar att Mach E troligen inte Ă€r en del av temaet hĂ€r đ JĂ€tte hĂ€ftigt att se en Mustang Mach E pĂ„ en MussetrĂ€ff đ
May 18, 20214 yr comment_176480 Ford kunde vÀl döpt el-bilen till vad som helst, inte Mustang. En Mustang Àr en bensindriven bil, helst med v8-motor! Ingen jÀvla suv med eldrift! Punkt slut!!! /P-O.
May 19, 20214 yr Author comment_176485 13 timmar sedan, pools said: Ford kunde vĂ€l döpt el-bilen till vad som helst, inte Mustang. En Mustang Ă€r en bensindriven bil, helst med v8-motor! Ingen jĂ€vla suv med eldrift! Punkt slut!!! /P-O. och nĂ€r den nya Mustangen kommer som inte Ă€r SUV och har alternativ drivkĂ€lla, Ă€r det en Mustang dÄ đ€ Mao sĂ„ finns inte Mustang efter 2021 dĂ„...Â
May 19, 20214 yr comment_176486 Varför fick den inte heta EL-Toro eller nÄgot annat fyndigt? Vad borde den fÄtt heta istÀllet tycker ni? Nu Àr den ju en gren pÄ MustangtrÀdet och en del av Mustangens historia. SjÀlvklart sÄ vore det kul med Mustang Mach E pÄ MustangtrÀffar. TvÄ dörrar för mycket och lite SUVfet, men Àr annorlunda och vÀcker uppmÀrksamhet, nyfikenhet och startar sÀkert intressanta diskussioner. En udda "Mustang" idag, men om 5-10 Är sÄ var det kanske den som ledde in den "vanliga" Mustangen mot elhybrid eller ren eldrift?
May 19, 20214 yr Author comment_176487 16 minuter sedan, Prime Mover said: Varför fick den inte heta EL-Toro eller nĂ„got annat fyndigt? Vad borde den fĂ„tt heta istĂ€llet tycker ni? Nu Ă€r den ju en gren pĂ„ MustangtrĂ€det och en del av Mustangens historia. SjĂ€lvklart sĂ„ vore det kul med Mustang Mach E pĂ„ MustangtrĂ€ffar. TvĂ„ dörrar för mycket och lite SUVfet, men Ă€r annorlunda och vĂ€cker uppmĂ€rksamhet, nyfikenhet och startar sĂ€kert intressanta diskussioner. En udda "Mustang" idag, men om 5-10 Ă„r sĂ„ var det kanske den som ledde in den "vanliga" Mustangen mot elhybrid eller ren eldrift? alla Ă€r tvingade att gĂ„ till alternativa drivkĂ€llor 2023 blir ett spĂ€nnande Ă„r va de har hittat pĂ„ Â
November 4, 20213 yr comment_177976 Vet inte om det stĂ€mmer, men en  bekant sa att den fick inte sĂ„ bra betyg i Ă€lgtestet , alltsÄ dĂ€r man ska vĂ€ja för ett hinder som kommer ut i vĂ€gen i 50 km eller 80km eller vad det Ă€r.Â
November 4, 20213 yr comment_177979 2 timmar sedan, kanske mustang said: Vet inte om det stĂ€mmer, men en  bekant sa att den fick inte sĂ„ bra betyg i Ă€lgtestet , alltsÄ dĂ€r man ska vĂ€ja för ett hinder som kommer ut i vĂ€gen i 50 km eller 80km eller vad det Ă€r. Strunta i det fĂ„niga Ă€lgtestet det Ă€r en larvig detalj som inte alls Ă€r avgörande.....Ăr inget jĂ€tte problem att stĂ€ndigt vĂ€ja för Ă€lgar đ Mach E Ă€r toppklass bland EV bilarna!! Tesla bilarna Ă€r och kommer hĂ„lla dom 3 första platserna för MYCKET lĂ„ng tid fram!! Mach E kommer som en god 4a men Ă€ndĂ„ en bra bit efter Tesla...Kolla NorrmĂ€nnen dom damsuger marknaden pĂ„ Mach E och Tesla....Svenskarna har inte fattat Ă€nnu Mach E och i princip nĂ€stan alla andra EV förutom Tesla lider av ganska dĂ„lig integration och gammaldags tĂ€nkande. NĂ€r jag var nĂ€ra bestĂ€lla en Mach E upptĂ€ckte jag en sak som gör att jag aldrig i livet ens kommer ta i den med tĂ„ng kan du se i detta klipp frĂ„n Sandy Munro som Ă€r mycket talande. Inte sĂ„ allvarligt men visar mycket tydligt hur amatörmĂ€ssigt och snabbt man tagit delar frĂ„n hyllorna och satt ihop den. Det vill sĂ€ga dĂ„lig integration dĂ„ Ford inte hunnit lĂ€ra sig Ă€nnu!! Ă terigen det Ă€r en skitbra bra bil men pĂ„ det sĂ€ttet den Ă€r byggd finns en stor risk för framtida problem .....Det Ă€r för tidigt helt enkelt att köpa! Om inte Ford hinner göra konkurs sĂ„ skulle jag vĂ€nta nĂ„gra Ă„r den kommer utvecklas mycket snabbt. Kolla pĂ„ detta i lugn och ro med Sandy Munro det Ă€r vĂ€ldigt talande hur Ford byggt kyl/vĂ€rme systemet som Ă€r det vĂ€rsta   Ăndrade %s av %s (%s)
November 5, 20213 yr comment_177984 7 timmar sedan, Per Berglund said: Strunta i det fĂ„niga Ă€lgtestet det Ă€r en larvig detalj som inte alls Ă€r avgörande.....Ăr inget jĂ€tte problem att stĂ€ndigt vĂ€ja för Ă€lgar đ Mach E Ă€r toppklass bland EV bilarna!! Tesla bilarna Ă€r och kommer hĂ„lla dom 3 första platserna för MYCKET lĂ„ng tid fram!! Mach E kommer som en god 4a men Ă€ndĂ„ en bra bit efter Tesla...Kolla NorrmĂ€nnen dom damsuger marknaden pĂ„ Mach E och Tesla....Svenskarna har inte fattat Ă€nnu Mach E och i princip nĂ€stan alla andra EV förutom Tesla lider av ganska dĂ„lig integration och gammaldags tĂ€nkande. NĂ€r jag var nĂ€ra bestĂ€lla en Mach E upptĂ€ckte jag en sak som gör att jag aldrig i livet ens kommer ta i den med tĂ„ng kan du se i detta klipp frĂ„n Sandy Munro som Ă€r mycket talande. Inte sĂ„ allvarligt men visar mycket tydligt hur amatörmĂ€ssigt och snabbt man tagit delar frĂ„n hyllorna och satt ihop den. Det vill sĂ€ga dĂ„lig integration dĂ„ Ford inte hunnit lĂ€ra sig Ă€nnu!! Ă terigen det Ă€r en skitbra bra bil men pĂ„ det sĂ€ttet den Ă€r byggd finns en stor risk för framtida problem .....Det Ă€r för tidigt helt enkelt att köpa! Om inte Ford hinner göra konkurs sĂ„ skulle jag vĂ€nta nĂ„gra Ă„r den kommer utvecklas mycket snabbt. Kolla pĂ„ detta i lugn och ro med Sandy Munro det Ă€r vĂ€ldigt talande hur Ford byggt kyl/vĂ€rme systemet som Ă€r det vĂ€rsta   Ăr mycket nöjd med min Mustang GT vĂ€ntar med spĂ€nning pĂ„ den nya MustangenÂ
November 5, 20213 yr Author comment_177986 11 timmar sedan, Per Berglund said: Strunta i det fĂ„niga Ă€lgtestet det Ă€r en larvig detalj som inte alls Ă€r avgörande.....Ăr inget jĂ€tte problem att stĂ€ndigt vĂ€ja för Ă€lgar đ Mach E Ă€r toppklass bland EV bilarna!! Tesla bilarna Ă€r och kommer hĂ„lla dom 3 första platserna för MYCKET lĂ„ng tid fram!! Mach E kommer som en god 4a men Ă€ndĂ„ en bra bit efter Tesla...Kolla NorrmĂ€nnen dom damsuger marknaden pĂ„ Mach E och Tesla....Svenskarna har inte fattat Ă€nnu Mach E och i princip nĂ€stan alla andra EV förutom Tesla lider av ganska dĂ„lig integration och gammaldags tĂ€nkande. NĂ€r jag var nĂ€ra bestĂ€lla en Mach E upptĂ€ckte jag en sak som gör att jag aldrig i livet ens kommer ta i den med tĂ„ng kan du se i detta klipp frĂ„n Sandy Munro som Ă€r mycket talande. Inte sĂ„ allvarligt men visar mycket tydligt hur amatörmĂ€ssigt och snabbt man tagit delar frĂ„n hyllorna och satt ihop den. Det vill sĂ€ga dĂ„lig integration dĂ„ Ford inte hunnit lĂ€ra sig Ă€nnu!! Ă terigen det Ă€r en skitbra bra bil men pĂ„ det sĂ€ttet den Ă€r byggd finns en stor risk för framtida problem .....Det Ă€r för tidigt helt enkelt att köpa! Om inte Ford hinner göra konkurs sĂ„ skulle jag vĂ€nta nĂ„gra Ă„r den kommer utvecklas mycket snabbt. Kolla pĂ„ detta i lugn och ro med Sandy Munro det Ă€r vĂ€ldigt talande hur Ford byggt kyl/vĂ€rme systemet som Ă€r det vĂ€rsta   Jo har sjĂ€lv sett att Ford sjĂ€lva sagt att Mach E kommer vara 100% klar/utvecklad till 2025
November 5, 20213 yr comment_177987 Tycker inte det var sĂ„ farligt, Ford Ă€r ju vĂ€rldsmĂ€stare pĂ„ slang & kopplingar. Kika in i en Vanlig gen 6, och sen en GT350 och en sen en modern GT500. Helt galet mĂ„nga kylare, vĂ€rmevĂ€xlare och slang till förbannelse. Han jĂ€mför kopplingar pĂ„ 80-talet, inte fasen lĂ€cker grejerna idag. Sen Ă€r det sjĂ€lvklart dĂ„ligt ur produktionskostnads och möjlighet till felmontering samt underhĂ„ll. Men Hur mĂ„nga Ă„r har Ford lekt elbil, den hĂ€r ville dom snyta ut lite kvickt för att hĂ€nga pĂ„ tĂ„get, sĂ„ sjĂ€lvklart kommer det bli bĂ€ttre pĂ„ sikt. Men, amerikanerna gör inget för sakens skull, utseende och upplevelse av det yttre Ă€r det som gĂ€ller sen kan man dölja det simpla mekaniken bakom kulisser. The American way đ Â
November 5, 20213 yr comment_177992 11 timmar sedan, Mustangmike said: Tycker inte det var sĂ„ farligt, Ford Ă€r ju vĂ€rldsmĂ€stare pĂ„ slang & kopplingar. Kika in i en Vanlig gen 6, och sen en GT350 och en sen en modern GT500. Helt galet mĂ„nga kylare, vĂ€rmevĂ€xlare och slang till förbannelse. Han jĂ€mför kopplingar pĂ„ 80-talet, inte fasen lĂ€cker grejerna idag. Sen Ă€r det sjĂ€lvklart dĂ„ligt ur produktionskostnads och möjlighet till felmontering samt underhĂ„ll. Men Hur mĂ„nga Ă„r har Ford lekt elbil, den hĂ€r ville dom snyta ut lite kvickt för att hĂ€nga pĂ„ tĂ„get, sĂ„ sjĂ€lvklart kommer det bli bĂ€ttre pĂ„ sikt. Men, amerikanerna gör inget för sakens skull, utseende och upplevelse av det yttre Ă€r det som gĂ€ller sen kan man dölja det simpla mekaniken bakom kulisser. The American way đ  Det har egentligen inte sĂ„ mycket om "kopplingar och slangar" fungerar utan att Ford inte vet hur. Mycket tydligt hĂ€r att varken ingenjörer eller utvecklar varit inblandade i utvecklingen utan man har helt enkelt rotat i "bra ha lĂ„dan" och satt ihop ett system utifrĂ„n vad man har och kunde vid tillfĂ€llet.....SĂ€kerligen hade man nog inget val Jag jobbar mycket inom fordonsindustri och monteringsliner dĂ€r Poka yoke Ă€r ett mĂ„ste för att lyckas och för att produkten ska fungera i massproduktion. Ford har hĂ€r gĂ„tt emot alla principer och det Ă€r uppenbart att montörer kommer göra fel och delar kommer gĂ„ sönder Teslas vĂ€rmesystem bestĂ„r av i princip 2st slangar och Ford "failar" med typ 40++++. Ford gĂ„r back pĂ„ varje bil som Tesla skruvar samtidigt. Det Ă€r viss skillnad skruva i 2 saker kontra 40st Ford inte alls ensamma hĂ€r utan i gott sĂ€llskap med exempelvis ID4/ID3 (Mycket sĂ€mre bilar Ă€n Mach E) och andra som kom sent till den hĂ€r EV festen. Ăr man sist sĂ„ tar det sĂ„klart lĂ„ng tid och Ford har garanterat i detta nu skruvat isĂ€r en Tesla för att lĂ€ra (kopiera) sig. Skulle vara intressant redan nu lyfta pĂ„ locket och kolla vad som Ă€ndrats!!.......Ska Ford överleva mĂ„ste de bli bĂ€ttre och snabbare. MontagemĂ€ssigt sĂ„ Ă€r Tesla 4:1 snabbare Ă€n Ford.....Man behöver inte vara ett mattesnille för att förstĂ„ att sĂ„ kan man inte hĂ„lla pĂ„ allt för lĂ€nge. Integrera eller dö! Ăndrade %s av %s (%s)
November 6, 20213 yr comment_177994 VW ID-bilar tar ca 30 h att bygga, Tesla 10 h. Tesla och Kinabilarna Ă€r helt överlĂ€gsna de traditionella tillverkarna dessvĂ€rre, hade varit kul om de bjudit upp till bĂ€ttre kamp. BYD, Nio, Xpeng, Tesla och andra Kinesiska tillverkare kan komma att dominera om ngt Ă„r. i Kina har man redan nĂ„tt brytpunkten dĂ€r en elbil Ă€r billigare Ă€n en fossilbil och det gĂ„r rekordfort i omstĂ€llningen. Finish, design , interiörer och infotainment i Kinabilarna har snabbt nĂ„tt nivĂ„er dĂ€r traditionella stormĂ€rken upplevs som riktigt gamla. Ăndrade %s av %s (%s)
November 8, 20213 yr comment_178014 On 2021-11-05 at 20:22, Per Berglund said: Det har egentligen inte sĂ„ mycket om "kopplingar och slangar" fungerar utan att Ford inte vet hur. Mycket tydligt hĂ€r att varken ingenjörer eller utvecklar varit inblandade i utvecklingen utan man har helt enkelt rotat i "bra ha lĂ„dan" och satt ihop ett system utifrĂ„n vad man har och kunde vid tillfĂ€llet.....SĂ€kerligen hade man nog inget val Jag jobbar mycket inom fordonsindustri och monteringsliner dĂ€r Poka yoke Ă€r ett mĂ„ste för att lyckas och för att produkten ska fungera i massproduktion. Ford har hĂ€r gĂ„tt emot alla principer och det Ă€r uppenbart att montörer kommer göra fel och delar kommer gĂ„ sönder Teslas vĂ€rmesystem bestĂ„r av i princip 2st slangar och Ford "failar" med typ 40++++. Ford gĂ„r back pĂ„ varje bil som Tesla skruvar samtidigt. Det Ă€r viss skillnad skruva i 2 saker kontra 40st Ford inte alls ensamma hĂ€r utan i gott sĂ€llskap med exempelvis ID4/ID3 (Mycket sĂ€mre bilar Ă€n Mach E) och andra som kom sent till den hĂ€r EV festen. Ăr man sist sĂ„ tar det sĂ„klart lĂ„ng tid och Ford har garanterat i detta nu skruvat isĂ€r en Tesla för att lĂ€ra (kopiera) sig. Skulle vara intressant redan nu lyfta pĂ„ locket och kolla vad som Ă€ndrats!!.......Ska Ford överleva mĂ„ste de bli bĂ€ttre och snabbare. MontagemĂ€ssigt sĂ„ Ă€r Tesla 4:1 snabbare Ă€n Ford.....Man behöver inte vara ett mattesnille för att förstĂ„ att sĂ„ kan man inte hĂ„lla pĂ„ allt för lĂ€nge. Integrera eller dö! Absolut hĂ„ller med, men det handlar om Time to market ocksĂ„. HĂ€r har dom tagit en kalkylerad risk. Komma ut med en produkt, som kanske inte Ă€r 100&% optimal ur alla aspekter (kanske Ă€ven lönsamhetsmĂ€ssigt) och vara med, eller missa tĂ„get. Dom har sjĂ€lvklart bedömt riskerna och ser till att eventuell kvalitets eller produktions monteringsfel inte drabbar kunderna för mycket. Tiden fĂ„r visa om den blir ett surkart, (alla elbilar har en tickande bomb och stort frĂ„getecken med sina batterier) en inte. Kunderna bryr sig i huvudsak om basbehovet, upplevelsen och initial driftsekonomi vid nyköp utifrĂ„n finansieringskalkylen, resten Ă€r ett oskrivet kort, för alla nya elbilar.  Â
November 8, 20213 yr comment_178015 4 timmar sedan, Mustangmike said: HĂ€r har dom tagit en kalkylerad risk. Komma ut med en produkt, som kanske inte Ă€r 100&% optimal ur alla aspekter (kanske Ă€ven lönsamhetsmĂ€ssigt) och vara med, eller missa tĂ„get. Ja man mĂ„ste berömma Ford att de tar risken! GĂ€ller ju Ă€nnu mera nya F serien dĂ€r mĂ„nga skriver att det Ă€r sĂ„ hög risk att det kan fĂ€lla Ford för gott om det gĂ„r det minsta fel! F150 har ju varit mjölkkossan för Ford och i princip stommen för dess överlevnad Nu gĂ„r man ut med en EV F150 till i princip samma pris som de ordinarie sortimentet kostar. Alla vet att en EV alltid Ă€r dyrare Ă€n ICE bilar sĂ„ Ford tar nu en jĂ€tte risk dĂ€r förtjĂ€nsten pĂ„ varje F150 Ă€r mindre För inte tala om alla minskade inkomster pĂ„ underhĂ„ll och reparationer Det Ă€r en spĂ€nnande tid vi nu ser för alla de gamla "traditionella" bilföretagen som mĂ„ste hugga av en massa gamla grenar och samtidigt sĂ„ ny oprövad mark!  Ăndrade %s av %s (%s)