Jump to content

Recommended Posts

Om man ska beställa från JEG`S ska man skicka ett mail till någon där eller funkar det att köra deras online shop?

Måste hinna lägga en beställning innan $ går upp :wink:

Tjena Micke.

jag har best från deras oneline shop. Det funka bra, men det tog lite tid att få hem. Dom brukar ha 7-10 dagars plock + den tid det tar att lev från usa. Så när jag beställde från dom tog det 1,5 mån. Jag skickade en förfrågan till dem & undra vad min beställning tagit vägen, men fick svaret tillbaka att allt var i sin ordning.

Jag har beställt flera gånger av JEGS och det har funkat mycket bra. Det blev väl lite väntan (2 veckor) på den

kickdown wire jag köpte men det informerade de om innan.

De lägger alltid på $8.99 i hanteringsavgift vad nu det skulle vara bra för...

Dock är det lite olika priser med DHL. Vet inte vilka andra fraktsätt de har men återkom gärna om du får reda på mer om detta.

Har haft grejor från JEGS (Slicks och torrt batteri bl.a.) hemma på 3 dagar, så att de skulle vara långsammare än nån annan stämmer inte! Har beställt från dem minst 30 ggr, och aldrig haft några som helst problem med varken leveranstid eller kvalitet. Skulle föredra dem framför Scummit 10 ggr av 10!

Ett ordersamtal till dem tar inte många minuter om du bara har allting klart framför dig. Art no, lev.adress och inte minst ditt kort.

Trixet är att du ber att få prata med någon på "international orders" när du kommer fram, då kommer de att koppla dig till t.ex John eller Jeff beroende på när på dygnet du ringer.

De fraktar på det sätt som du ber om. Säger du inget så brukar de ta vad som är billigast för tillfället. Säger du att det är brådis så skickar de express, då lämnar prylarna oftast samma dag om bara allt finns hemma, givetvis beroende på när du ringer. Vill du använda USPS eller BAX så fixar de detta.

mvh

jocke

JEGS och Summit är lika som bär.

Det är skitsnack från "87GT50" att Summit skulle vara sämmre.

Dom spelar in alla samtal och övervakar samtalen man gör med dom så det inte kan bli bekymmer.

JEGS är inte ett dugg sämre heller för den delen så det är bara att beställa.

Vi pratar om 2st företag som är motorernas IKEA och de konkurerar stenhårt med en jättebra service som ingen av dom skulle riskera bli av med.

"Per B", Jag heter Jocke, det skriver jag under alla mina inlägg med...

Kalla det skitsnack om du vill, jag trodde detta var ett ställe där man skulle förmedla sina erfarenheter ifall någon frågade efter dem.

Det var iaf det jag gjorde. Mina (och många andras) erfarenheter av Summit är inget vidare, därför rekommenderar inte JAG dem på detta forum.

Pengar som dragits för saker som inte levererats, utlovade frakter som uteblivit, utlovade frakter som inte varit kompletta, utlovade frakter som de satt på hold trots att allting funnits på lager vid beställning, och därefter inte meddelat detta trots att man kommit överens med dem att göra så ifall problem uppstår. I många fall okunnig (och ointresserad?) personal när man ringer osv. Listan kan göras lång...

Att de kör med monitoring (mycket vanligt både i Sverige och USA)på vissa samtal är inget som garanterar att kvaliteteten är högre än någon annanstans, det är de själva som sätter nivån, och används ofta just i utbildningssyfte där det behövs.

Ärligt talat så skiter jag i var folk beställer, men jag tycker att det är tråkigt att folk härhemma med tuff ekonomi, taskiga kunskaper i engelska eller ett visst behov av assistans när ordern läggs blir lidande av ett företags attityd och servicenivå. Jag lämnade i mitt förra inlägg namn på de som jag har kontakt med på JEGS, vill ni använda dem så gör det. Jag är iaf mycket nöjd med de affärer jag haft med JEGS och ser ingen anledning att ta 2 steg tillbaka och börja handla med Summit...

mvh

Jocke

Det är lugnt "Jocke"! 8)

Alla har vi olika erfarenheter i olika samanhang.

Båda är serösa företag och det är faktisk "skitsnack" att du målar upp Summit som katastrof företag så det får du ta! 8)

Många här kan säkerligen bekräfta om bra leveranser både från Summit och JEGS. Enskilda misstag går alltid att plocka fram.

Du får väll hejda dig lite i ditt påstående och inte dra sådana förutfattande meningar om ett företag som gör 1000-tals leveranser varje dag och tydligen missat 1 till dig! ;)

Tycker du inte det själv att det är överdriven skrämmsel?

JEGS och Summit är och förblir bra leverantörer i stort och servicen är ju bra tack vara konkurensen mellan dom.

Felaktiga leveranser får man ofta från amerikanare så det är inte bundet till något företag.

Men jag håller med dig om att en bra personlig kontakt är alltid värt guld!

Idioter finns överallt "over there" och springer man på någon som bryr sig om ens frågor så är det viktigt att återkomma till samma person.

Hur som helst så är det alltid i slutändan en människa man pratar med.

Anonymitet och ointresserade människor är det värsta jag själv vet.

Jag är ganska säker på att det är typiskt "svenskt" att bry sig.

Amerikanare har inte det i sin kultur.

"mind your own buisness" säger dom.

Jag ville inte styra över till Summit nu utan handla du "Mikael Björkman" på JEGS!

No problems!

Din tolkning av min text är fri för dig att göra, och jag får inte heller betalt för att få folk att handla på JEGS. Det jag skrev är dock inte baserat på en miss, det handlar om många kontakter genom åren, både av mig, mina vänner här hemma, och vänner i USA. Bara för att jag har lätt för mig att göra mig förstådd och göra affärer utomlands så är det inte säkert att andra har det. Vill bara göra det så lätt och smidigt som möljigt genom att andra slipper samma dåliga erfarenheter som jag haft genom åren. Idioter finns överallt här hemma med, jag föredrar faktiskt att handla med amerikaner i de allra flesta fall. Money talks, du får vad du betalar för. Så är det där, men inte nödvändigtvis här hemma...

När det gäller service så är amerikaner generellt mycket skickligare än svenskar. Gå in i en affär i USA, vilken som helst, så vet du inom 10 sek vem som jobbar där och var du kan få hjälp. Var inne en sväng på Elgiganten på lunchen, ska ha ny TV. 5 säljare, 2 kunder förutom jag, efter 10 minuter gick jag, då hade fortfarande ingen säljare tagit kontakt med mig.... Sverige är inte så jäkla bra som folk tror...

mvh

jocke

Jocke du är inte unik i värden som har kontakter och inte heller med erfarenheter.

Elgianten är väll Norrmän som styr servicegraden? ;)

Nä svenska är väll inte kända för service! Och vi är väll alla det här så vi får väll rycka upp oss hur vi själva handlar.

Service försvann på 70-talet när vi ville ha allt i stora varuhus.

Som sagt tidigare så har vi alla olika erfarenheter från affärer och hur man blir bemött.

Orsakerna kan vara oändliga.

Men det ska du och jag inte forsätta pajkasta om här nu.

Trevlig helg alla!

Trevlig helg till dig med, och alla andra!

Nä, jag hoppas verkligen inte att jag är den enda med erfarenheter, men de flesta väljer kanske att inte förmedla dem vidare...

mvh

jocke

Jegs och Summit är lika bra/dåliga, bägge koncentrerar sig på

volymer=grejor som alla vill ha, Dessutom är det ofta bristfälliga

instruktioner från beställaren som gör att saker blir fel...

I USA har man VÄLDIGT höga krav på sig som anställd, så att

chansen att nån skulle göra fel för att dom är knäppa/inte bryr

sig är minimal. Jag rekomonderar mindre företag som koncentrerar

sig på ett märke/modeller för att få bäst service, i mitt fall SLP enginering i New Jersey, finns säkert hur många Mustang nissar som helst som är bra...Har själv aldrig haft problem med något, problem brukar

bara dyka upp här i Sverige, som tex att det tar längre tid för ett paket

att transporteras från Shml till Mö än vad det tar från NY, USA till Shml!!!

Sen är väldigt många mäniskor snabba med att säga att amerikaner är korkade....Glöm inte att det är dom som har byggt VÅRA bilar...medans

svenskar bygger väldigt upphetsande Saabar och Volvo...bra bilar

men inget skoj alls...

• 3 weeks later...

jag håller helt med jims´ss......och 87GT50...NI har helt rätt

• 2 weeks later...

Oki nu har jag kommit så lång att jag har bestämt var jag ska ha från Summit.

Vilket av leverans sätten ska man välja???Är det någon skilland på dom?

Surface Mail 30-90 days låter ju inte lockande nu när sommaren snart är här :wink:

jag beställde saker från summit helt nyligen, med bax global, hemlevererat (jag betalade summit för frakten till flygplatsen sen bax för att få det hemkört)

beställde avgassytem,headers,toppar etc och notan blev 9.89 per dollar.

Mkt bra tyckte jag ;)

kontentan av det hela, maila dem och be dem använda bax global.