Jump to content

Staggered shocks/Spring plates


Mankan

Recommended Posts

On 2021-04-25 at 21:29, Per Berglund said:

Av vilken anledning ska du montera dom?

On 2021-04-25 at 21:29, Per Berglund said:

Av vilken anledning ska du montera dom?

Ska bygga tillbaka till original. Sitter tractionbars på nu.

Link to comment
Share on other sites

Så är det nog. Vad jag förstår kunde man även välja till detta på CobraJet-bilarna. Har kontakt med en person i USA som äger en cabbe (!) 351CJ originalbil med staggered shocks.

Men jag får försöka leta vidare tills jag finner ngt vettigt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

6 minuter sedan, Mankan said:

Så är det nog. Vad jag förstår kunde man även välja till detta på CobraJet-bilarna. Har kontakt med en person i USA som äger en cabbe (!) 351CJ originalbil med staggered shocks.

Men jag får försöka leta vidare tills jag finner ngt vettigt alternativ.

Ja Mustang gick ju beställa hur som helst...Läste att genomsnittet var att man la ca $1000 på optioner utöver bilens kostnad $2500.  Utan att veta skulle jag tippa "Staggered shock" åkte med i DragPack optionen
Staggered shocks var 100% säljknep med 0% funktion för gatbruk.

Link to comment
Share on other sites

fanns ett par orginal till salu här på forumet för nån månad sedan, billiga och de såldes till USA. Jag tror Rolands Mustang har ett par till salu senast jag tittade i hans katalog.

Nog tror jag staggered shocks fyller en funktion, tror min 428SCJ 4:30 mår bra av att stötdämparna sitter på var sin sida (fram/bak) om bakaxeln. Andra tillverkare använder ju samma lösning.

Jag som medioker orator kan behöva hjälp med att beskriva varför man valde att ha staggered shocks på bla 428 CJ

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...