Jump to content

Recommended Posts

On 2021-04-24 at 19:58, Mankan said:

Ny här på forumet och tackar för insläpp.

Någon som vet vart man kan få tag i ”spring plates” för så kallade staggered shocks ?

Av vilken anledning ska du montera dom?

On 2021-04-25 at 21:29, Per Berglund said:

On 2021-04-25 at 21:29, Per Berglund said:

Ska bygga tillbaka till original. Sitter tractionbars på nu.

11 timmar sedan, Mankan said:

Aha då förstår jag!   Är ju så ovanligt då det bara var 428CJ och Boss som hade det.
Därav höga priset.

Ford var ju MYCKET ologisk när/var man skulle använda detta

Så är det nog. Vad jag förstår kunde man även välja till detta på CobraJet-bilarna. Har kontakt med en person i USA som äger en cabbe (!) 351CJ originalbil med staggered shocks.

Men jag får försöka leta vidare tills jag finner ngt vettigt alternativ.

6 minuter sedan, Mankan said:

Så är det nog. Vad jag förstår kunde man även välja till detta på CobraJet-bilarna. Har kontakt med en person i USA som äger en cabbe (!) 351CJ originalbil med staggered shocks.

Men jag får försöka leta vidare tills jag finner ngt vettigt alternativ.

Ja Mustang gick ju beställa hur som helst...Läste att genomsnittet var att man la ca $1000 på optioner utöver bilens kostnad $2500.  Utan att veta skulle jag tippa "Staggered shock" åkte med i DragPack optionen
Staggered shocks var 100% säljknep med 0% funktion för gatbruk.

fanns ett par orginal till salu här på forumet för nån månad sedan, billiga och de såldes till USA. Jag tror Rolands Mustang har ett par till salu senast jag tittade i hans katalog.

Nog tror jag staggered shocks fyller en funktion, tror min 428SCJ 4:30 mår bra av att stötdämparna sitter på var sin sida (fram/bak) om bakaxeln. Andra tillverkare använder ju samma lösning.

Jag som medioker orator kan behöva hjälp med att beskriva varför man valde att ha staggered shocks på bla 428 CJ

Klickade på den där ebaylänken i måndags eller när det nu var den kom upp och har hittills fått två påminnelser från ebay i mailen om jag borde slå till. 😆