Janneberka Posted August 14, 2021 Report Posted August 14, 2021 Hello !om jag inte får tag på någon vinterplats inomhus finns det några andra alternativ?har egen tomt har någon erfarenhet av garagetällt? Quote
Per Berglund Posted August 14, 2021 Report Posted August 14, 2021 8 minuter sedan, Janneberka said: Hello !om jag inte får tag på någon vinterplats inomhus finns det några andra alternativ?har egen tomt har någon erfarenhet av garagetällt? Min erfarenhet av garagetält är att det är totalt bortkastad tid och pengar Redan efter 1år så har solens strålar brutit ner plasten så det är bara kasta allt Dessutom blir det ingen bra miljö för just bil...Blir både fuktigare och kallare än utomhus så jag upplevde påväxt. Själv blev jag även grymt irriterad på ljudet som vinden påverkar presseningen....Nej fy det är en tillfällig paniklösning. Mitt tält efter 1år Sen köpte jag en byggsats istället från Bygg Hemma. (Atterfall förråd) Grymt smidigt och vi byggde upp allt på en helg....Tror inte jag sågade en enda planka utan skruva ihop allt! Quote
Janneberka Posted August 14, 2021 Author Report Posted August 14, 2021 Misstänkte att det blir så,jag kan få en plats där dom förvarar typ husbilar,traktorer kall garage fast inte så nära mig men bättre än inget,tack för svar Quote
Tungelsta HT-67 Posted August 15, 2021 Report Posted August 15, 2021 En carport är bättre än både tält eller ett isolerad ouppvärmt garage . Man vill ha nederbördsskydd , skydd från solen men luftgenomströmning . Ett varmgarage med ventilation är naturligtvis bäst . Quote
65 rangoon red Posted August 16, 2021 Report Posted August 16, 2021 Om du har bilen i tält eller kallförråd, Se till att skydda bilen från möss som kan gnaga sönder kablar och inredning. Hissa upp bilen på pallbockar och hitta på nåt sätt att hindra möss att klättra upp. Smeta in pallbockarna med fett eller nåt illaluktande ämne ? Quote
Recommended Posts