Jump to content

Recommended Posts

Posted
4 minuter sedan, Per Berglund said:

Ja det låter knas!
Till Mustang finns endast 157 och 164 om vi pratar 1965-1973

 

Ja, 157 borde ju funka bättre med tanke på slitaget, brukar det bli så här slitet, inte lika illa runt om, det  kanske går och köra med?

Posted
19 minuter sedan, Tom Ripley said:

Ja, 157 borde ju funka bättre med tanke på slitaget, brukar det bli så här slitet, inte lika illa runt om, det  kanske går och köra med?

Byt platta till 157 om du har en 289/302 med lilla C4 lådan (casefilled)

Det kan inte bli jämt slitet eftersom en motor alltid stannar mot ett kompressions läge.....Brukar bli slitet på ungefär 4 sektioner om allt är rätt

Posted
On 2022-03-20 at 17:04, Per Berglund said:

Byt platta till 157 om du har en 289/302 med lilla C4 lådan (casefilled)

Det kan inte bli jämt slitet eftersom en motor alltid stannar mot ett kompressions läge.....Brukar bli slitet på ungefär 4 sektioner om allt är rätt

Har bytt till en 157 kuggars men har svårt och hitta uppgifter på hur många Newton den ska dras allt från 175-355N

Posted (edited)
2 timmar sedan, Tom Ripley said:

Har bytt till en 157 kuggars men har svårt och hitta uppgifter på hur många Newton den ska dras allt från 175-355N

115Nm eller 85 ft/lbs på amerikanska

400385474_ScreenShot03-23-22.thumb.JPG.1453989a4697348496dfd8665d944645.JPG

Edited by Per Berglund

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...