Janebrink March 21, 2005 Report March 21, 2005 Läste i min "How to rebuild your Ford V8" bok att om man inte skall borra upp cylinderloppen men ändå vill ta bort vändkanterna, så skulle man använda något som hette Ridge Reamer... Skulle tydligen vara en liten svarv i fickformat så att säga. Stål som karvade bort det överflödiga längst upp och gjorde loppet lika stort hela vägen...Nån som vet vart man kan få tag i en sådan? mvhAnders. Citera
LupusRex March 21, 2005 Report March 21, 2005 Jag tycker det låter som ett vanligt honingsverktyg jag... Citera
Fredde77 March 21, 2005 Report March 21, 2005 De ser ut så här men var man får tag i dem vete tusan... Citera
Janebrink March 21, 2005 Author Report March 21, 2005 Där hade vi en gubbe som slog huvet rätt på spiken!Just en sånn e d. Alltså inget honingsverktyg. Men som sagt, undra vart man får tag på ett sånnt här...//Anders. Citera
87gt50 March 21, 2005 Report March 21, 2005 Ta kontakt med din lokala motorbyggare, det är inte omöjligt att de har en... Citera
Recommended Posts