Jump to content

Bankörning????


Recommended Posts

Blir det någon bankörning på Mantorp i år? Var med de två första gångerna och tyckte det var helkul. Efter ett kort mellanspel i Galaxie, har

jag köpt Mustang igen. Skulle vara kul att få testa den på bana och få till-

fälle att gasa lite.

Björn

CMC 445

Link to comment
Share on other sites

Det blir inget på mantorp pga av dom höga kostnaderna vi håller på att titta på mittbanan härnösand i slutet på augusti kan det vara något bånan är fin och perfekt för hungriga mustanger

Link to comment
Share on other sites

Härligt med snabba svar om det är fler som är intresserade skriv gärna på denna tråden vi kommer i vanlig ordning att åka med dom som känner sig osäkra jag och Göran har fyllt vårat valium förråd skämt och sido det spelar ingen roll hur många hästar man har detta är det roligaste man kan göra med brallorna på :oops:

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer garanterat, bara jag har fått ihop bilen. :shock:

Leffe, du behöver inte vara nervös för att få ihop bilen. Du har ju kommit riktigt långt.

Jag å andra sidan...... :?

Uppdatera hemsidan snart Leffe. Vill se nya, fräsha byggbilder :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer garanterat inte kunna låta bli att komma.

För är det något som är vansinigt kul så är det banracing.

Dessutom är bra att veta vad bilen & en själv kan klara av.

Det har man nytta av när vi är ute i trafiken, jag menar då inte att vi ska köra racing ute på våra vanliga vägar.

Men man kan komma i vissa situationer där man kan ha nytta av dom kunskaper man skaffat sig på bana.

Framförallt vet man förhoppningvis hur bilen reagerar i vissa situationer.

Hoppas det kommer många som vill prova på.

Det skulle vara nyttigt för dom flästa att prova som inte har kört på bana.

Man behöver inte tävla bara för att man vill prova på bilens egenskaper.

Å andra sidan så är det ingen tävling vi kör heller.

Link to comment
Share on other sites

Varför det inte blir gälleråsen är samma som mantorp dyrt och dåliga bantider sen är det väl dags att göra något uppåt då får vi använda våra trevliga bilar och se lite av vårat vackra land . Mustang är en fin åk bil och jag vet att det är flera som lägger 1000 mil på sina klenoder varje sommar och det är rätt så dom inte beckar ihop.Så en uppmaning till alla kom på banträffen det är roligt och som Peter skriver man lär sig sin bil och lär sig hantera olika situationer.VÄL MÖTT

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Till alla hungriga race fans lite info om banrace idag blev det klart att vi är inbjudna till Björkvik ring av ac cobra club den 4jun .Banan ligger strax utanför Nyköping kan de va nått :P . Alla intresserade kan höra av sig till mig.Sen nästa nyhet som det ser ut blir det Härnösand 20 aug så väl mött.Hoppas ni trimmat gas foten för bilarna behöver jag inte tänka på efter att följt alla trådar här på forumet :lol: .

P.S

Vad än alla säger Ford satte världen på hjul

och har bevisat igen att det går vilken succe

mustangen säljer i samma takt som 1965 8)

Link to comment
Share on other sites

Till alla hungriga race fans lite info om banrace idag blev det klart att vi är inbjudna till Björkvik ring av ac cobra club den 4jun .Banan ligger strax utanför Nyköping kan de va nått :P . Alla intresserade kan höra av sig till mig.Sen nästa nyhet som det ser ut blir det Härnösand 20 aug så väl mött.Hoppas ni trimmat gas foten för bilarna behöver jag inte tänka på efter att följt alla trådar här på forumet :lol: .

P.S

Vad än alla säger Ford satte världen på hjul

och har bevisat igen att det går vilken succe

mustangen säljer i samma takt som 1965 8)

Låter mycket intressant!

Då har jag fått utväxlingen bytt, nya fjädrar, dämpare, krängningshämmare, bärarmar bussningar osv...

:)

OCH nya däck på mina nya 17"are...

Link to comment
Share on other sites

Roligt initiativ! Kommer om allt går framåt i garaget. Har kvar att sätta ditt den nyrenoverad baxaxeln och tanken. Redan monterat nya fjädrar , dämpare fram & bak, krängningshämmare fram & bak m.m

Ny Ford Racing turbin skall monteras (stall 2800-3000) och extra kylare till lådan.

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

Här kommer lite uppdaterad information om eventet på Björkvik ring. Gå gärna in på deras hemsida och titta där finns även vägbeskrivning www.bjorkvikring.com .Dit är vi alltså inbjudna den 4 juni en lördag så vi hinner hem i god tid till att fira våran nationaldag den 6 juni som vi för första gången skall få vara lediga.Och det är Ac cobra klubben som bjuder in till detta det är inget krav att man måste kunna eller ha kört bana förr. Detta är ett ypperligt tillfälle att lära sig sin bil i eget mak och säg gärna till så hjälper jag och andra med att hitta spårval och sådant.

hör gärna av er till mig så att jag får en uppfattning om hur många som kommer så att jag kan medela detta till ac cobra :!::!::!:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Det blir inget på mantorp pga av dom höga kostnaderna

Om det är en kostnadsfråga, varför inte tex bjuda in andra klubbar för körning också? Fler och fler klubbar börjar bjuda in "löst folk" till banträffarna för att få ekonomin att gå ihop...

Hade ju varit kul med några firebirdar och kanske en camaro?.. Eller är GM ett stort hatobjekt här? :oops::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...